Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp, jeg flasser og flaker av på nese og deler av kinn når jeg prøver ha på foundation eller pudder. Er drt noen som kan anbefale produkter til meg som ikke er så dyre? Jeg har ganske lys hud i kald tone, og mye av det jeg prøver blir for gult/oransje på meg.

Anonymous poster hash: 9f142...7f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville heller investert i en krem som kan fikse huden, i stedet for en ny foundation. Det trenger ikke å være så dyrt! Min favorittkombo er serum fra Skinfood og krem fra Aderma, men for min fuktfattige og flassete hud er det serumet som er redningen altså.

Når det er sagt, er det langt ifra all foundation som kan brukes på en hud slik som vår. Det er litt prøving og feiling egentlig. Merker som Lily Lolo og Urban Decay bare tørker ut huden min enda mer.

Jeg hadde opprinnelig tenkt å anbefale Smashbox sin Halo-foundation, men er usikker på om de har en som er kald nok for deg? En annen favoritt som passer min hud veldig bra er Benefit Oxygen Wow, eller Bourjois Healthy Mix. Sistnevnte fås billig på feelunique. :)

Skrevet

Jeg ville anbefalt å bytte fuktighetskrem kanskje ansiktsrens og toner også, jeg flasser på nesen og rundt nesen og det hjalp meg. Ansiktsrensen jeg bruker er fra Ren, en gel rens som lukter rose, toneren jeg bruker er også fra Ren, det er egentlig rensevann som funker som toner og er uten alkohol så den tørrer ikke, Fuktighetskremen jeg bruker er fra garnier (nordic moisture normal til kominasjonshud) Hvis du ikke bruker ansiktsskrubb kan du jo prøve det 1-3 ganger i uken, det kan man lage selv også :-)

For foundation og pudder så bruker jeg cc cream fra gosh, veldig lys farge og medium dekkevne ( men dekker ikke alt av kviser og mørke ringer) pudderet jeg bruker er ett transparant pudder fra the makeup store som er fint for lys hud og er veldig drøy i bruk ( har hatt en boks i 1 år snart :P ) og ikke kaker hvis man bruker det riktig. siden du har tørr hud bruk hvertfall flytende eller bb/cc cream fordi kremfoundation og mousse er veldig tørrende, jeg vet isadora har noen foundation for lys hud også er det fit me foundation fra maybelline. BB cream finner ikke jeg i noen lyse toner, ( bare veldig dyre 700 kr og sånn ) men CC cream har mere utvalg i farger synes jeg :) jeg har ikke sett så mye på nett men det er kanskje mere utvalg i farger der :)

Ett lite tips før du tar på sminke er å ta en klut eller hjørnet på håndkle, ta vann på det og forsiktig skrubbe på de tørre områdene det hjelper meg hvertfall når jeg ikke vil skrubbe hele ansiktet med en skrubb :)

Skrevet

Vær flink med å bruke peeling jevnlig, i perioder 2 ganger i uka, spesielt på de flassete områdene, og sørg for at huden får nok fukt! Det høres ut som huden din er fuktfattig….Grunnlaget for at sminken skal sitte fint :-) Lykke til.

Skrevet

Det som gir best resultat hvis jeg selv er flassete i huden, er mineralpudder som blir "dabbet" på, ikke gnidd inn med børste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...