Gjest Tigress Skrevet 11. november 2014 #21 Skrevet 11. november 2014 Skjønner ikke at folk vil bruke leppepomade fra krukker som fingrene puttes oppi. Da er man jo avhengig av å ha nyvaskede hender ellers blir jo mrukkene rene bakteriebombene. Æsj.Anonymous poster hash: 86f76...8c5 Det er jo kjempebra, så får ein trimma immunsystemet sitt i same slengen. Genialt!
Daudaferd Skrevet 11. november 2014 #22 Skrevet 11. november 2014 Finnes carmex i blå krukke? Står på sidene deres at lokket er gult Nei, mente Blistex.
Jolene Skrevet 11. november 2014 #23 Skrevet 11. november 2014 Ville ikke brukt Carmex, Blistex og Mentholatum. De irriterer huden. Jeg er veldig glad i Eucerin sin Aquaphor lip repair. Ikke min erfaring, og huden min hater meg mesteparten av tiden. At folk kan reagere på stoffer i feks Carmex blir noe annet. Forskjellig hud reagerer på forskjellige ting. Skjønner ikke at folk vil bruke leppepomade fra krukker som fingrene puttes oppi. Da er man jo avhengig av å ha nyvaskede hender ellers blir jo mrukkene rene bakteriebombene. Æsj.Anonymous poster hash: 86f76...8c5 Ikke jeg heller, derfor jeg som regel velger tube eller leppepensel
fruBeist Skrevet 11. november 2014 #24 Skrevet 11. november 2014 Nå om dagen bruker jeg faktisk Bepanthen salve på leppene. Den er i utgangspunktet ment for såre bleierumper. Siden jeg har godt over en halv tube igjen etter en tattovering jeg tok i sommer så prøvde jeg på leppene (det står på tuben at den kan brukes på lepper) Funker strålende. Ellers har jeg god erfaring med å bruke purelan. Begge får du på apoteket.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 11. november 2014 Forfatter #25 Skrevet 11. november 2014 Ok, Takk dere Jeg tror jeg prøver disse først: Decubal lips and dry spots http://www.apotek1.no/produkter/decubal-lips--dry-spots-balm-30ml-875842p på høst. Om vinteren når det er kaldt er Purelan god på dagtid, og så kan man bruke Decubal eller feks denne på kveld og natt:http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/Eucerin-Acute-Lip-Balm-10-ml/PID-914876.aspx 1
HvittHus Skrevet 11. november 2014 #26 Skrevet 11. november 2014 Ok, Takk dere Jeg tror jeg prøver disse først: Jeg har brukt dette lepperegimet i noen år, og trenger ikke lenger smøre meg på dagtid. I tillegg skrubber jeg av all løs hud fra leppene i dusjen hver morgen. Lykke til 1
Professor Orm Skrevet 11. november 2014 #27 Skrevet 11. november 2014 Ikke min erfaring, og huden min hater meg mesteparten av tiden. At folk kan reagere på stoffer i feks Carmex blir noe annet. Forskjellig hud reagerer på forskjellige ting. Ikke jeg heller, derfor jeg som regel velger tube eller leppepensel Ikke helt riktig, irritasjon er nemlig noe man ikke nødvendigvis ser. Dermed unngår jeg alle produkter med dokumentert irriterende ingredienser. Jeg merker ikke noe umiddelbart om jeg bruker Carmex, men jeg vet at der skjer ting under overflaten. http://www.paulaschoice.com/expert-advice/sensitive-skin/_/skin-irritation-your-worst-enemy Hvis huden hater deg, kan det være verdt å sjekke ut om du bruker ingredienser som faktisk irriterer den. Etter at jeg ble nøye på alt jeg putter på den, har den oppført seg eksemplarisk
Rosa Sitron Skrevet 11. november 2014 #29 Skrevet 11. november 2014 Eneste som fungerer for meg er Menthoatum. Alt annet jeg har prøvd gir ente reaksjon eller vil ikke fungere.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #30 Skrevet 11. november 2014 Lypsyl for min del legger seg bare på leppene uten å trekke inn. Den gjør mao ikke jobben sin. Carmex inneholder bla honning som er bra for å lege tørre lepper. Blistex har jeg også prøvd uten at den hjalp, føltes som Lypsyl egentlig. Hvor finner du honning av følgende ingredienser: Petrolatum, Lanolin, Euphorbia Cerifera Cera, Ethylhexyl Methoxycinnamate, Benzophenone-3, Ozokerite, Cetyl Esters, Theobroma Cacao Seed Butter, Cera Alba, Paraffin, Camphor, Menthol, Salicylic Acid, Parfum, Vanillin, Hydroxycitronellal, limonene, Linalool, Geraniol og Citronellol. ? http://www.paulaschoice.com/expert-advice/oral-skin-care/_/dry-chapped-lips-no-more Watch out for lip products that contain skin irritants such as menthol, camphor, peppermint, or citrus or those that are highly fragranced. These ingredients have no benefit for the lips and end up compounding the problem. The classic example that's sold almost everywhere is Carmex Lip Balm. This contains potent irritants that will have you reaching for more Carmex as your lips become drier, perhaps never realizing that it's the lip balm itself that's contributing to the problem. Carmex er faktisk det aller verste du kan bruke på leppene- og det gjør ikke en dritt for dem. Men altså, dine lepper. Anonymous poster hash: fd4ae...174 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #31 Skrevet 11. november 2014 Eneste som fungerer for meg er Menthoatum. Alt annet jeg har prøvd gir ente reaksjon eller vil ikke fungere. Det kan godt være at du kun har blitt for vant til å bruke Mentholatum. Den har den virkningen. Når du kun bruker den og så går over til andre, så fungerer ikke de andre for deg. Det vil ikke si at de ikke overhodet hadde fungert. Men hva skjer hvis du begynner å reagere på Mentholatum? Hva da? Mentholatum inneholder som Carmex mineralolje: Petrolatum,Camphor,Mentol,Methyl Salicylate, Eucalyptus Globulus,Pinus Pumilio, Titanium Dioxide. En av de verste ingrediensene i lip balm. Professor Orm linker til en side man bør se nærmere på. Anonymous poster hash: fd4ae...174
Gjest Peanut Skrevet 11. november 2014 #32 Skrevet 11. november 2014 Mot tørre lepper? Den jeg bruker trekker jo ikke inn i huden. Blir aldri kvitt såret på leppa og nye sprekker! Ja, jeg er helt sikker på at såret skyldes tørre lepper. Den eneste leppebalmen jeg noen sinne har brukt som faktisk har fjernet sprekker og sår og tørre lepper er La Mer The Balm (dyr til 450 kr, men min boks har vart 1 år+ så verdt pengene). Jeg fikk en dyp flenge i underleppen min her om dagen, grunnet tørre lepper. Det var sånn type dyp sprekk slik at det begynte å blø. Tok på et lag med den balmen her og sprekken synlig forsvant. Det sa omtrent bare *poff!* Jeg har prøvd alle typer balmer og ingen kommer i nærheten. ^^,
Tøytigern Skrevet 11. november 2014 #33 Skrevet 11. november 2014 Mot tørre lepper? Den jeg bruker trekker jo ikke inn i huden. Blir aldri kvitt såret på leppa og nye sprekker! Ja, jeg er helt sikker på at såret skyldes tørre lepper. Weleda, fra helsekosten. Lukter litt som honning og inneholder masse fine greier. En orange sak.
Jolene Skrevet 11. november 2014 #34 Skrevet 11. november 2014 Ikke helt riktig, irritasjon er nemlig noe man ikke nødvendigvis ser. Dermed unngår jeg alle produkter med dokumentert irriterende ingredienser. Jeg merker ikke noe umiddelbart om jeg bruker Carmex, men jeg vet at der skjer ting under overflaten. http://www.paulaschoice.com/expert-advice/sensitive-skin/_/skin-irritation-your-worst-enemy Hvis huden hater deg, kan det være verdt å sjekke ut om du bruker ingredienser som faktisk irriterer den. Etter at jeg ble nøye på alt jeg putter på den, har den oppført seg eksemplarisk Takk for en nyttig link! Dessverre for min hud har den alltid vært sensitiv, så må passe på hva jeg bruker. Sterkt parfymerte ting er feks no-go for huden min. Samme med om det er mye alkohol i et produkt. Bruker mye organiske produkter, eller produkter jeg har testet ut som jeg vet fungerer med huden min. Carmex og Dior er to merker som aldri gir meg noen problemer. Hvor finner du honning av følgende ingredienser: ? http://www.paulaschoice.com/expert-advice/oral-skin-care/_/dry-chapped-lips-no-more Carmex er faktisk det aller verste du kan bruke på leppene- og det gjør ikke en dritt for dem. Men altså, dine lepper. Anonymous poster hash: fd4ae...174 Mente bivoks! Ser det nå at det gikk litt fort i svingene. Den jeg bruker inneholder dette: petrolatum, lanolin, cetyl esters, theobroma cacao (cocoa) seed butter, mineral oil, beeswax, flavor, salicylic acid Grunnen til at jeg bruker carmex? Fordi det er den første leppetingen jeg har prøvd som har greid å tilføre leppene mine noe som heter fuktighet. Har prøvd alt de selger på apoteket, til dyre kremer, til dyrere leppepomader. Ingenting har fungert like bra.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #35 Skrevet 11. november 2014 Jeg har i alle år brukt leppepomade og har alltid en liggende i lomma. Jeg bruker kun blå Labello. Anonymous poster hash: ccfe2...c8b
Rosa Sitron Skrevet 11. november 2014 #36 Skrevet 11. november 2014 Det kan godt være at du kun har blitt for vant til å bruke Mentholatum. Den har den virkningen. Når du kun bruker den og så går over til andre, så fungerer ikke de andre for deg. Det vil ikke si at de ikke overhodet hadde fungert. Men hva skjer hvis du begynner å reagere på Mentholatum? Hva da? Mentholatum inneholder som Carmex mineralolje: Petrolatum,Camphor,Mentol,Methyl Salicylate, Eucalyptus Globulus,Pinus Pumilio, Titanium Dioxide. En av de verste ingrediensene i lip balm. Professor Orm linker til en side man bør se nærmere på. Anonymous poster hash: fd4ae...174 Nei, bruker den sjelden så er nok ikke fordi jeg har blitt immun mot andre. =) Alt annet jeg har prøvd har gitt utslett etter kort tid. Og alle jeg har snakket med, enten det er leger eller grønne behandlere anbefaler den, så er ikke sikker på om jeg tror deg uten videre heller =) Skulle jeg begynt å reagere får jeg finne en fuktighetskrem =) 1
Krysopras Skrevet 11. november 2014 #37 Skrevet 11. november 2014 Hamp-lepomaden fra The Body Shop: Ingen over, ingen ved sida av!
Professor Orm Skrevet 11. november 2014 #38 Skrevet 11. november 2014 Takk for en nyttig link! Dessverre for min hud har den alltid vært sensitiv, så må passe på hva jeg bruker. Sterkt parfymerte ting er feks no-go for huden min. Samme med om det er mye alkohol i et produkt. Bruker mye organiske produkter, eller produkter jeg har testet ut som jeg vet fungerer med huden min. Carmex og Dior er to merker som aldri gir meg noen problemer. Mente bivoks! Ser det nå at det gikk litt fort i svingene. Den jeg bruker inneholder dette: petrolatum, lanolin, cetyl esters, theobroma cacao (cocoa) seed butter, mineral oil, beeswax, flavor, salicylic acid Grunnen til at jeg bruker carmex? Fordi det er den første leppetingen jeg har prøvd som har greid å tilføre leppene mine noe som heter fuktighet. Har prøvd alt de selger på apoteket, til dyre kremer, til dyrere leppepomader. Ingenting har fungert like bra. Det kan sikkert være nyttig å lese disse også: http://www.paulaschoice.com/expert-advice/sensitive-skin/ Og husk at ikke naturlig nødvendigvis betyr bra! Vær nøye med ingrediensene uansett. http://www.paulaschoice.com/expert-advice/natural-skin-care/_/organic-and-natural-skin-care http://www.paulaschoice.com/expert-advice/natural-skin-care/_/are-natural-and-organic-ingredients-better-for-your-skin Ikke minst er det greit å lese beautypediareviews. Er det alt leppepomaden inneholder?? I så fall bør den være ganske god
Jolene Skrevet 11. november 2014 #39 Skrevet 11. november 2014 Det kan sikkert være nyttig å lese disse også: http://www.paulaschoice.com/expert-advice/sensitive-skin/ Og husk at ikke naturlig nødvendigvis betyr bra! Vær nøye med ingrediensene uansett. http://www.paulaschoice.com/expert-advice/natural-skin-care/_/organic-and-natural-skin-care http://www.paulaschoice.com/expert-advice/natural-skin-care/_/are-natural-and-organic-ingredients-better-for-your-skin Ikke minst er det greit å lese beautypediareviews. Er det alt leppepomaden inneholder?? I så fall bør den være ganske god Tusen takk! Spennende å lese slike ting Det er alt en Carmex inneholder ja Stort sett når det kommer til vask av ansiktet er jeg forsiktig med hva jeg bruker. Har en olivensåpe fra Hellas som jeg bruker morgen og kveld og en organisk honningkrem som blir hyppigst brukt faktisk. Ofte er det enkle det beste i grunn. Dersom jeg bruker for mye fancy ting i ansiktet får jeg skikkelige kvise-utbrudd, det er ikke noe særlig.
Professor Orm Skrevet 11. november 2014 #40 Skrevet 11. november 2014 Tusen takk! Spennende å lese slike ting Det er alt en Carmex inneholder ja Stort sett når det kommer til vask av ansiktet er jeg forsiktig med hva jeg bruker. Har en olivensåpe fra Hellas som jeg bruker morgen og kveld og en organisk honningkrem som blir hyppigst brukt faktisk. Ofte er det enkle det beste i grunn. Dersom jeg bruker for mye fancy ting i ansiktet får jeg skikkelige kvise-utbrudd, det er ikke noe særlig. Jo, bare hyggelig. Ønsker bare det beste for folk. Ingen menthol, kamfer etc? I så fall er det ikke vanlig carmex. Men det er nå godt å høre, da kan du bruke den med den beste samvittighet 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå