Gå til innhold

De bhgansatte overser meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De kommer ofte med "tips/råd" (krav) i forskjellige kategorier. Hvis jeg skal forklare hvorfor jeg tar de valgene jeg tar f.eks mtp påkledning av ungen, overser de meg. Litt vanskelig å forklare, men samtlige ansatte fører en enveissamtale der kun de har noe å si, og ørene lukkes for alt annet. Det er snakk om normale samtaleemner, men jeg synes det er ekkelt å føle at de ikke bryr seg om hva jeg sier eller ikke følger med på hva jeg sier. Som f.eks den ene gangen ungen hadde bleiesår fordi han hadde bæsjet om natta uten å si ifra, de snakket på en nedlatende måte om at jeg jo må skifte bleie oftere osv, veldig ovenfra og ned, jeg prøvde å si hvorfor det var sårt, men det gikk ikke inn, og så tydelig at det ble ignorert. Hun hadde bestemt seg for at jeg hadde sviktet med bleieskiftet. Er det vanlig; er det en måte de lærer å være på? Den pedagogiske lederen er ikke slik forresten.

Anonymous poster hash: c6207...01e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har jobbet i en bhg hvor jeg følte at de dømte noen foreldre før de sjekka fakta. Så jeg ville avtalt et møte og sagt hva jeg mener.

Anonymous poster hash: da56b...baa

• Liker 3
Skrevet

Kan du ikke nevne det for den pedagogiske lederen da? Hun har jo et overordnet ansvar i forhold til de andre ansatte, bare si at du føler at de andre er litt dårlig til å lytte på hva du har å si. Si at du er glad for gode råd, men at du trenger at de hører på hva du sier også, du kjenner jo barnet best.

Du må også huske på at de ansatte sliter med mange foreldre som er sløve med å ta med passe klær i barnehagen, og har hørt histiorier om flere foreldre som leverer ungene i barnehagen med full nattbleie fordi "ungen ikke ville skifte bleie" eller "de rakk ikke skifte bleie". De møter mye rart. Så det er ikke rart om de av og til kan være litt forutinntatte. Men det forsvarer ikke det at de ikke hører på det du sier. Så jeg ville absolutt tatt det opp med pedleder.

• Liker 2
Skrevet

Merker stor forskjell på to bArnehager der den første var det godkommunikasjon og de ansatte hadde interesse i å fortelle om ungen din, og hva som har hendt den dagen, og de snakket med ungen din og ikke bare til. I nåværende barnehage er det aldri noen som forteller noe, og det er ovenfra og ned-holdning. Utrolig lei, og den fine barnehagetida er ødelagt. De dømmer ut fra det blå, og setter en i bås. Eneste som mangler er da de hånflirer foran meg, siden de gjør det bak meg. Merkelig og ubehagelig, siden det er disse menneskene som skal passe ungen din...

Anonymous poster hash: 2e2a9...76a

Skrevet

Jeg ble mobbet og møtt med mange fordommer, hver dag i alle barnehageår til gutten min. Slitt veldig i senere tid med dette, de ødela mange fine år.

Anonymous poster hash: 427aa...fab
  • Liker 1
Skrevet

Jeg ble mobbet og møtt med mange fordommer, hver dag i alle barnehageår til gutten min. Slitt veldig i senere tid med dette, de ødela mange fine år.

Kan du gi konkrete eksempler på denne mobbingen? Hvorfor byttet du ikke barnehage? Jeg kan godt tro at barnehageansatte i en travel hverdag har med uvite vært litt krasse med tilbakemeldinger, men jeg sliter med å forstå at du lot deg jevnlig trakassere over mange år uten å gjøre noe med situasjonen.

Skrevet

Kan du gi konkrete eksempler på denne mobbingen? Hvorfor byttet du ikke barnehage? Jeg kan godt tro at barnehageansatte i en travel hverdag har med uvite vært litt krasse med tilbakemeldinger, men jeg sliter med å forstå at du lot deg jevnlig trakassere over mange år uten å gjøre noe med situasjonen.

Er ikke ts men svarer allikevel. Du vet hva du har men ikke hva du får, neste barnehage kan jo være enda verre. En venninne av meg byttet barnehage fordi de ansatte oppførte seg som rasshøl, og tror du ikke at den neste barnehagen var enda verre, møtte en ped.leder fra helvete.

Anonymous poster hash: 6447c...e61

Skrevet

Er ikke ts men svarer allikevel. Du vet hva du har men ikke hva du får, neste barnehage kan jo være enda verre. En venninne av meg byttet barnehage fordi de ansatte oppførte seg som rasshøl, og tror du ikke at den neste barnehagen var enda verre, møtte en ped.leder fra helvete. Anonymous poster hash: 6447c...e61

Har det sånn nå, med barnehagen til ungen min. Klager jeg eller sier i fra om noe, på en ordentlig måte, takler de det veldig uprofesjonelt og bedrevitende, nedlatende holdninger der de kritiserer meg som mor, og jeg blir rett og slett hånet. Urovekkende at sånne ondskapsfulle mennesker skal passe barna våre...

Skrevet

Er ikke ts men svarer allikevel. Du vet hva du har men ikke hva du får, neste barnehage kan jo være enda verre. En venninne av meg byttet barnehage fordi de ansatte oppførte seg som rasshøl, og tror du ikke at den neste barnehagen var enda verre, møtte en ped.leder fra helvete.

Anonymous poster hash: 6447c...e61

Dette kan du ikke mene? Hvis du har det kjipt skal du ikke gjøre noe med det i tilfelle det blir enda verre? Det er leit å høre om de som har dårlige erfaringer med barnehageansattes oppførsel. Men hvis det er slik som folk sier i denne tråden (mobbing er et sterkt ord, det er gjentagende trakassering) må de ta det opp. Først med personen, hvis ikke det hjelper ta det videre med ped.leder, styrer, evt kommunen. Jeg har kanskje vært heldig med barnehagene for jeg har vanskelig for å tro at de ansatte har personlige vendettaer mot enkelte foreldre.

Skrevet

Jeg har vanskelig for å tro at barnehage overser, håner, mobber og baktaler foreldrene bak ryggen deres.

Det er et ganske stort arbeidspress i en barnehage og morgen og kveld er det gjerne litt færre på jobb enn det er midt på dagen. De ansatte har derfor ikke tid til å sitte og småpludre med hver enkelt forelder om akkurat ditt barn, men det er veldig langt derifra til å mobbe og håne.

Og hvis det gjelder at du føler deg oversett så kan dette skyldes at det er ting som er tatt opp maaaange ganger, enten av deg eller av barnehagen og hvis man ikke har kommet noe lenger så kanskje de velger å se litt lett på det i stedet for å skape enda større konflikter.

Jeg har fire barn som alle har gått i barnehage og jeg har aldri opplevd mobbing, håning, baksnakking etc.

Men jeg har selvfølgelig opplevd at de ansatte ikke har hatt så god tid til å fortelle om dagen til mine små gull som jeg hadde ønsket meg, men ved å lese på tavla over hva de har gjort i løpet av dagen så har jeg et visst overblikk likevel.

Med all respekt TS, og jeg mener ikke å håne deg, men jeg tror du stiller litt for store krav til oppmerksomhet rundt deg og ditt barn.

Jeg har utrolig stor respekt for jobben de barnehageansatte gjør og med tanke på alle forskjellige foreldre og deres forventninger de har med å gjøre, så syns jeg de gjør en strålende jobb!!!

Anonymous poster hash: 7aa36...38a

• Liker 1
Skrevet

Jeg snakker sant.

Eksempler: Jeg kjøpte karnevalsdrakt til barnet-sa i forbifarten "den var lytt dyr da, men men-er jo ikke hver dag det er karneval" og smilte- får til svar: "vi kjører ikke kleskoder i barnehagen, så så hun surt på meg og gikk.

En spesialpedagog som skrek til meg: " vil du ikke gi barnet den hjelpen han trenger!" ( Jo, selvsagt fordi jeg elsker barnet over alt på jord-og takker ja til all hjelp" MEN de klarte ikke få frem hva som var problemet så jeg forstod de ikke.De skjulte relevant informasjon til meg. Og så er det uansett ingen grunn til å skrike til meg?

Møtt av en ansatt i barnehagen en varm sommerdag ( gikk med en vanlig kjole som rakk langt ned til anklene) - Tror ikke du "Ole" ville hatt en annen mamma som ikke gikk med kjole?

Stygge blikk, tilbakeholdenhet av informasjon, feile løgnaktige ting sagt om meg som mor, nedvurdering av mine evner som mor…en del av hverdagen min i åresvis. Barnet hadde en diagnose da, han ble stemplet som problembarn og håndtert feil i alle år.

Det går veldig bra med oss alle i dag:) barnet har vokst til og blitt en flott reflektert tenåring som sier han har lagt dette bak seg. Jeg er stolt, vi klarte det sammen, meg og barnefar tok grep sammen- det ga resultater :)

Skrevet

Jeg snakker sant. Eksempler: Jeg kjøpte karnevalsdrakt til barnet-sa i forbifarten "den var lytt dyr da, men men-er jo ikke hver dag det er karneval" og smilte- får til svar: "vi kjører ikke kleskoder i barnehagen, så så hun surt på meg og gikk. En spesialpedagog som skrek til meg: " vil du ikke gi barnet den hjelpen han trenger!" ( Jo, selvsagt fordi jeg elsker barnet over alt på jord-og takker ja til all hjelp" MEN de klarte ikke få frem hva som var problemet så jeg forstod de ikke.De skjulte relevant informasjon til meg. Og så er det uansett ingen grunn til å skrike til meg? Møtt av en ansatt i barnehagen en varm sommerdag ( gikk med en vanlig kjole som rakk langt ned til anklene) - Tror ikke du "Ole" ville hatt en annen mamma som ikke gikk med kjole? Stygge blikk, tilbakeholdenhet av informasjon, feile løgnaktige ting sagt om meg som mor, nedvurdering av mine evner som moren del av hverdagen min i åresvis. Barnet hadde en diagnose da, han ble stemplet som problembarn og håndtert feil i alle år. Det går veldig bra med oss alle i dag:) barnet har vokst til og blitt en flott reflektert tenåring som sier han har lagt dette bak seg. Jeg er stolt, vi klarte det sammen, meg og barnefar tok grep sammen- det ga resultater :)Anonymous poster hash: 427aa...fab

Forferdelig å måtte forholde seg til sånne som tror de er eksperter men ikke har peiling... Minner om barnehagen til barnet mitt. Dårlig.

Skrevet

De ansatte snur og går en anen vei når jeg henter barnet (far og skilt). Er selv pedagog, men mor er ikke av den hyggelige typen og har løyet en del for å heve seg selv. Og far? Oversett og får ingen informasjon av barnehagen. Sendt flere mail og tatt det opp ved foreldremøter, kommer ingen vei! Noen barnehager burde byttet ut sine ansatte!

Anonymous poster hash: c7986...a95

Skrevet

Forferdelig å måtte forholde seg til sånne som tror de er eksperter men ikke har peiling... Minner om barnehagen til barnet mitt. Dårlig.

For og si det helt ærlig: det var grusomt, jeg ble utslitt ( ikke bare pga av dette, tok høyere utdannelse samtidig) år har gått, nå er det jeg som veileder dem ;)

kunne endt værre-jeg har tøffere ting på lager MEN ingen som tror på meg når jeg sier det uansett.

Her hjalp barnefar meg, til slutt tok han faktisk over omsorgen. Vi var enige om dette, jeg var så sliten da at jeg ikke så annen løsning. Alt for mitt barn. Vi har godt samarbeid og vi har klart det:)

Skrevet

De ansatte snur og går en anen vei når jeg henter barnet (far og skilt). Er selv pedagog, men mor er ikke av den hyggelige typen og har løyet en del for å heve seg selv. Og far? Oversett og får ingen informasjon av barnehagen. Sendt flere mail og tatt det opp ved foreldremøter, kommer ingen vei! Noen barnehager burde byttet ut sine ansatte!

Anonymous poster hash: c7986...a95

Absolutt, det er ingen etiske retningslinjer-det er noe jeg savner.

også pedagog ;)

Skrevet (endret)

Absolutt, det er ingen etiske retningslinjer-det er noe jeg savner.

også pedagog ;)

Lærerprofesjonens etiske plattform gjelder også for de som jobber i barnehagen. Og det er barnehagelærerens jobb å formidle dette videre til assistentene sine.

http://www.skoleneslandsforbund.no/portal/pls/portal/docs/1/782006.PDF

Endret av Que_pasa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...