ol93 Skrevet 11. november 2014 #1 Skrevet 11. november 2014 Har akkurat vært hos frisøren og stripet/bleket håret. Men det ble Aaaalt for lyst! derfor tenker jeg å stipe håret mørkere hjemme. Kan jeg stripe håret med en gang, eller må jeg vente noen dager, da jeg har akkurat bleket håret? Noen tips
dillyduzit Skrevet 11. november 2014 #2 Skrevet 11. november 2014 Det er nok ikke noe jeg vile ha anbefalt. Det du hvertfall må passe på er å kjøpe en farge som er kald.
ol93 Skrevet 11. november 2014 Forfatter #3 Skrevet 11. november 2014 Det er nok ikke noe jeg vile ha anbefalt. Det du hvertfall må passe på er å kjøpe en farge som er kald. ok, hvordan vet jeg om fargen er kald?
dillyduzit Skrevet 11. november 2014 #4 Skrevet 11. november 2014 Du har et tall på esken som tilsier det. Fra wella: 2- Svart 3- Mørk brun 4- Brun 5- Lys brun 6- Mørk blond 7- Blond 8- Lys Blond 9- Veldig lys blond 10- Lysest blond 11 - Ekstra lys blond Så har du disse som bestemmer tonen i hårfargen, altså den som avgjør om den er varm eller kald. 0- Naturfarge 1- Ask 3- Gylden 4- Varm rød/Kobber 5- Mahogni/Rød 6- Fiolett 7- Brun Dvs, lys blond: 8.1 eller 8.0, da slipper du eventuelt å ende opp med grønt hår. Når du bleker håret "dreper" du de røde pigmenetene, tilfører du noe varmt risikerer du å ende opp med en altfor "rødlig" tone, eller det verste; grønt hår.
umwar Skrevet 11. november 2014 #5 Skrevet 11. november 2014 IKKE gjør det hjemme! Dra til frisøren og klag hvis du er misfornøyd. Bleking er heftig behandling på håret! Å farge håret så tett kan være ganske skadelig, så ville absolutt fått noen som kan det til å fikse det. 2
Cuntzilla Skrevet 11. november 2014 #6 Skrevet 11. november 2014 (endret) Dvs, lys blond: 8.1 eller 8.0, da slipper du eventuelt å ende opp med grønt hår. Når du bleker håret "dreper" du de røde pigmenetene, tilfører du noe varmt risikerer du å ende opp med en altfor "rødlig" tone, eller det verste; grønt hår. Nei, det er helt omvendt. Du dreper de røde pigmentene når du bleker og står igjen med et hår med gul base. Så bruker du en kald farge (det betyr at den enten er blåbasert eller grønnbasert) oppå så kan du få grønt. Gult hår + blå farge = grønt. Frisører som skal farge bleket hår mørkere, tilsetter røde pigmenter i det først. Det blir litt for proft for å gjøre hjemme, men du kan iallefall passe på å bruke en VARM farge, altså en med røde pigmenter i. Eller i det minste en nøytral (altså de som slutter på .0), det er litt rødt i disse også, ikke bare blått eller grønt som det er i fargene som slutter på .1 og .7. Hold deg unna dette og alle farger som har "ash" eller "cool" i navnet, eller bokstaven A i fargekoden. Endret 11. november 2014 av Cuntzilla
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #7 Skrevet 11. november 2014 Du må bruke en varm farge, ikke kald som nevnt tidligere her. Å farge lyst bleket hår mørkere er vanskelig, selv som frisør. Anbefaler det ikke. Frisører kan blande farger selv og tilsette varme toner osv, dette går ikke med hjemmefarge. Anonymous poster hash: 772ed...358
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #8 Skrevet 11. november 2014 Anonym over her igjen. Det lureste du kan gjøre er å ringe til salongen der du fikk det gjort, og si at du ikke ble helt fornøyd. Da gjør de det opp gratis. Anonymous poster hash: 772ed...358
Sugarbabe Skrevet 17. november 2014 #9 Skrevet 17. november 2014 Jeg ville som andre har nevnt dratt tilbake til frisør og klagd, jeg hadde brunt hår og ville farge ettervekst og legge in noen striper hos frisør, da la hun i striper og farget ikke over etterveksten jeg hadde DEN lyse etterveksten med oransje striper rundt og jeg sa med en gang jeg var misfornøyd og hun tilbydde seg å gjøre det om igjen mot at jeg betalte igjen veldig kjedelig for det var nokså dyrt. så jeg takket nei og fiksa det selv, og gikk til frisør i utlandet som klarte å få akkurat den fargen jeg ville ha selv om det var noen språkproblemer. hvis du får rettet det opp gratis vær fornøyd. Fant ut etterpå hun som hadde "ødelagt" fargen min at hun ikke engang hadde noe utdannelse som frisør
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå