Gjest Cevita Skrevet 10. november 2014 #1 Skrevet 10. november 2014 jeg har nylig blitt glad i å trene og løpe, men det er nok noe kroppen min ikke er helt vant til enda, så jeg er livredd for å ødelegge legger eller knær ved å legge avgårde på løypa mi mange dager etter hverandre. Kjenner nå at jeg har litt vondt i leggene, og jeg merker også at jeg sliter litt med å tråkke ned på foten når den har vært i ro lenge (f.eks etter jeg har sovet). Men er det noen styrkeøvelser og strekkøvelser jeg bør prioritere om jeg vil bli en sterkere og bedre løper?
Gjest constance90 Skrevet 11. november 2014 #2 Skrevet 11. november 2014 Er det fremme på leggen du har vondt?
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #3 Skrevet 11. november 2014 Tøy ut godt, spesielt akillessenen. Anonymous poster hash: 26efe...946
Supraspinatus Skrevet 11. november 2014 #4 Skrevet 11. november 2014 Fysioterapeut Kelly Starrett har skrevet en bok om løping og forebygging av skader. Kanskje den kan være en fin (jule)gave til deg selv? http://www.readytorunbook.com/ For løpere er det viktig med sterk støttemuskulatur i bein og setet. Spesielt muskler som styrer intern og ekstern rotasjon av foten. Bevegelighet i hoften er også viktig. Sterke lårmuskler beskytter også kneet. Så enfotsknebøy, vanlig knebøy, osv er viktige øvelser. 1
Gjest Cevita Skrevet 11. november 2014 #5 Skrevet 11. november 2014 Er det fremme på leggen du har vondt? Ja, eller vondt er vel litt å ta i, men jeg kjenner at jeg har brukt leggene mer enn de er vant til. Fysioterapeut Kelly Starrett har skrevet en bok om løping og forebygging av skader. Kanskje den kan være en fin (jule)gave til deg selv? http://www.readytorunbook.com/ For løpere er det viktig med sterk støttemuskulatur i bein og setet. Spesielt muskler som styrer intern og ekstern rotasjon av foten. Bevegelighet i hoften er også viktig. Sterke lårmuskler beskytter også kneet. Så enfotsknebøy, vanlig knebøy, osv er viktige øvelser. Takk for tips :-)
Gjest bustyvel Skrevet 11. november 2014 #6 Skrevet 11. november 2014 Tåhev liker jeg godt. For meg hjelper det også å massere beinhinna på framsiden av leggen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå