Gå til innhold

kjennetegn på bruk av steroider eller dop

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan man egentlig finne ut om noen bruker dop?

Finnes det noen sikker måte å få vite? (uten en fysisk test)

Jeg har stor! mistanke om at mannen min har tatt noe den siste tiden. Han har økt muskelmassen til nesten dobbelt på relativt kort tid. Er veldig opptatt av trening til faste tider, oftest etter jobben ca 3 - 4 ganger i uken.

Endret seg med å bli veldig hissig, eller rettere sagt at han kan hisse seg opp og bli sint/irritert på helt uskyldige ting.

Opptatt av kroppen, gått opp 7-8 kilo. Ser oppblåst ut, unaturlig bred brystkasse og hals/ansikt i forhold til høyden.

Han nekter å innrømme dette, og sier det er tull. og at han bare har trent litt Jeg synes han har blitt uattraktiv, liker ikke digre muskelbunter, men slank og muskuløs som han var før. Nå føler jeg nesten vemmelse. Han vil ikke stoppe, og pumper og pumper seg stadig større. sier han har 2 måneder igjen, da skal han slutte og trene noe annet...

Er det noen tegn eller andre ting som kan bekrefte min mistanke. Jeg orker ikke mer av dette, i hvert fall ikke om han går bak ryggen min.

Anonymous poster hash: 996c5...347
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fysiske og psykiske bivirkninger, og andre problemer som er mulig å få ved bruk av anabole steroider: Gynekomasti(bitch tits)

Forstørret hjerte, venstre ventrikkel hypertrofi

Endringer i kolesterol verdiene

Kviser

Uren hud/fet hud

Strekkmerker

Væske og salt-retensjon/vannansamlinger

Sterilitet

Mindre sædproduksjon

Hos gutter som ikke har kommet i puberteten enda; fortstørrelse av penis

Mindre testikler

Håravfall

Hårvekst

Dypere stemme

Økt seksualdrift eller lavere

Lav eller helt stoppet produksjon av testosteron, hypogonadisme

Nyreproblemer/skader

Høye leverenzym verdier/skader på leveren

Økt svetting

Høyt blodtrykk

Større blodvolum

Stoppet høydevekst hos gutter i puberteten(tidlig lukking av epifyseskivene)

Depresjoner

Angst

Asosial oppførsel

Ødelagt stoffskifte/forbrenning

Diabetes

Cyster

Allergier

Fordøyelsesproblemer

Magesår

Brokk

Prolaps

Avrevne muskelfester

Hjerneslag/hjerneblødning

Ødelagt immunforsvar

Aggressivitet

Hodepine

Blodet koagulerer saktere

Diaré

Pusteforstyrrelser

Svimmelhet

Testikkelsmerter/”balle-spreng”

Smerter i bena

Smerter på injeksjonsstedet

Hjerteinfarkt

Forstørret prostata kjertel

Tietzes syndrom

Neseblod under trening eller fysisk anstrengelse

Mage og tarmproblemer

Abcesser

Selvmordstanker

Destruktiv atferd

Irritasjon

Uro

Impotens

Sykelig sjalusi

Vrangforestillinger

Kolestase

Rusavhengighet

Hallusinasjoner

Abstinenser

Store humørsvingninger

Megareksi/kroppsbildeforstyrrelser

Personlighetsforandringer(spesielt ved bruk i puberteten)

Impotens

Gulsott

Store søvnproblemer

Psykisk avhengighet

Skrevet

Ut i fra det du sier ts, er det ingen tvil en gang 😜 Og han har ikke fått på seg så mye muskler 'som det kan se ut til' - han er full i vann!

Han sier jo direkte han har to måneder igjen (av kuren burde han lagt til).

Hva tror du skjer da ?

Når han plutselig sitter med null egen produksjon og blir en sutrete liten emo bitch.

Du får håpe han har gjort noe research så han ikke rævkjører seg helt.

Men lyver for deg, det gjør han!

Skrevet

Det er nok dessverre svært sannsynlig at han har begynt å bruke anabole steroider, og muligens også veksthormoner. Han bærer preg av å ha tvangstanker om at han bli så stor og sterk som mulig, og det er ikke lett å få noen ut av en slik tankegang. Det er omtrent like vanskelig som å få en anorektiker eller bulimiker til å endre tankegang.

Med andre ord: Det er ikke umulig for ham å bli frisk, men det vil kreve mye av deg. Jeg har enorm respekt for de som står last og brast ved sin kjære gjennom lengre tid, hjelper dem og får dem til å se lyset, enten det nå gjelder anorektikere, narkomane eller sånne som mannen din. Samtidig har jeg full forståelse for de som ikke orker å la sitt liv bli bundet av en annen som ikke ønsker å bli frisk, og som forlater ham/henne.

Du må velge om du vil holde sammen med ham og prøve å få ham frisk, eller om du vil leve ditt eget liv.

Skrevet

Jeg vet Rights, vi har barn og har et 20 års langt forhold bak oss så dette er pyton! :(

Han har begynt å komme med utskjellinger, tirader. Jeg kan si et ord - så holder han enemonolog om alt det dårlige jeg nå representerer.

Eks: Han sier at jeg skal klage på alt han gjør. "Kan jeg ikke få trene engang, det er bare 45 minutter etter jobb.." Jeg sier at det handler ikke om trening, men at jeg syns det blir for mye, ekstremt.

Han svarer med hysterisk og høy stemme: Ekstremt? Du vet at jeg alltid går inn for det jeg gjør. Du klager på alt, du liker ingenting. Du likte ikke det, og du likte ikke.. teller på fingrene og tatt helt ut av proporsjoner. Du likte eksen din sin kropp, han var stor. Du skal bare klage. Du er en bich, osv. Du kan bare dra til helvete hvis du ikke liker det, sa han til og med i dag foran den lille gutten vår.

Hvorpå sønnen vår begynner å slå meg og sier at jeg bare skal holde munnen min og at han skal være med pappa.

Dette skjedde mens jeg ligger i sengen, jeg ble vekket av han som ber meg hente og gå på aktiviteter fordi han skal trene. Han trener både vekter etter jobb og karate på kvelden.

Fin start på dagen kan man si. :regn:

(Om ettermiddagen kommer han hjem og bruser seg ut, ser ut som han har piggtråd under armene når han går. Flirer, ser seg i speilet.. vil ha sex. :eeeh:

Dersom han virkelig har gjort dette, en voksen mann, så vet jeg ikke om han er den jeg ønsker å leve med. Det blir for dumt!)

Skrevet

Det er nok dessverre svært sannsynlig at han har begynt å bruke anabole steroider, og muligens også veksthormoner. Han bærer preg av å ha tvangstanker om at han bli så stor og sterk som mulig, og det er ikke lett å få noen ut av en slik tankegang. Det er omtrent like vanskelig som å få en anorektiker eller bulimiker til å endre tankegang.

Med andre ord: Det er ikke umulig for ham å bli frisk, men det vil kreve mye av deg. Jeg har enorm respekt for de som står last og brast ved sin kjære gjennom lengre tid, hjelper dem og får dem til å se lyset, enten det nå gjelder anorektikere, narkomane eller sånne som mannen din. Samtidig har jeg full forståelse for de som ikke orker å la sitt liv bli bundet av en annen som ikke ønsker å bli frisk, og som forlater ham/henne.

Du må velge om du vil holde sammen med ham og prøve å få ham frisk, eller om du vil leve ditt eget liv.

Ja, dette er svært vanskelig, helt grusomt!

Jeg skjønner ikke hva han tenker på, samtidig så er det vondt å innse at han sannsynligvis også går bak ryggen min og lyver.

Han er helt besatt av disse 2 månedene, hva er dette? Sier han skal slutte, men må gjøre ferdig målet sitt. Han har alltid satt seg mål, så det er ikke noe spesielt. Eksempelvis så syklet han, da hadde han klare mål, 1 time raskere enn i fjor osv.

Hvor lenge varer slike kurer? Han har snakket om at det selges i VG ting og på sentrene, og at det er mange forskjellige, noen får man mer sexlyst, slankere. Håret skal han miste uansett om ikke lenge.. (Dette sa han da jeg fortalte om bivirkninger, så det var vel en halvveis innrømmelse.)

Skrevet

Er det noen som vet hvordan kuren virker? Kan man ikke angre og stoppe, eller tar man en "engangsdose" og så må man fullføre treningen?

Skrevet

Injeksjonskurer varer som regel fra 8-12 uker, litt avhengig av hva man tar.

Tablettkurer varer som regel fra 6-8 uker.

Ingen engangsdose. Det må tas regelmessig for å få stabile blodverdier.

Han kan stoppe når som helst, men da 'ødelegger' han kuren sin.

Finnes uendelig mye informasjon om dette på nettet. Men skjønner at det ikke er så lett å navigere i den jungelen der, spesielt når en ikke har peiling og ikke vet hvilken informasjon som er korrekt eller ei.

Tenk deg en som tar er glass øl hver dag, han blir påvirket til en viss grad. To øl ? Litt mere. Hva med 10øl ? Da påvirkes han mye. Slik kan du også se på en 'kur'. Dette forutsetter at han tar et preparat. Men mange tar flere preparater også, for mere effekt. Da blir det som å drikke øl, men i tillegg ta et trekk hasj. Mere preparater? Hasj, øl, piller. Mere effekt.

Nå er dette på langt nær en reell sammenligning, men det var bare for å illustrere at en kan ta mye rart. Jo mere en tar, jo mere negative bivirkninger. En skal ha enormt mye kompetanse innen dette for å vite hva en gjør.

Hvilken kompetanse din mann har vet ikke jeg. Men det er ikke så uvanlig at Bole Lars på gymmet sier du skal gjøre det og det, uten at det nødvendigvis betyr at Bole Lars vet hva han snakker om, og at dette da også vil gå ut over "deg".

Skrevet

Jeg mistenker injeksjon, er dette noe som tas som en engangsdose og varer i 8 - 12 uker? Er det det du mener?

Skrevet

Jeg mistenker injeksjon, er dette noe som tas som en engangsdose og varer i 8 - 12 uker? Er det det du mener?

Nei, det er det motsatte av hva som ble skrevet ovenfor.

Anonymous poster hash: 9f8df...c98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...