AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #1 Skrevet 10. november 2014 Han har to aktive raser, de er på turer samme hele tiden og han vier livet sitt til dem. Tenkte jeg skulle kjøpe noe han har behov for, men vanskelig å spørre han uten at det vekker mistanke da jeg vil at det skal være en overaskelse. Han snakker ikke om hva han trenger heller, kun det han har bestilt allerede. Jeg har ikke målene på hundene da vi bor langt fra hverandre, så om jeg skulle begynt å måle hundene der ville han skjønt greia med en gang deler osv har han bestilt uansett pluss at han er uhyre kresen på hva han skal bruke av sånt så det vil jeg ikke blande meg borti. Hva tror dere en sånn person vil bli glad for? Budsjett; rundt 500 kr. Trenger ikke akkurat å være noe superstor greie, men noe praktisk. Han er en naturmann om noen har andre tips enn til hund Takk på forhånd! Anonymous poster hash: e1dc2...32a
QueenOfTheSidewalk Skrevet 10. november 2014 #2 Skrevet 10. november 2014 Spør hva han ønsker seg til jul. 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #3 Skrevet 11. november 2014 Går han bare turer eller trener han lydighet med de også? For trener han lydighet, så er jo godbitpose gull verdt. En slik pose man henger på beltet for å ha godbiter lett tilgjengelig. Ellers kan et lite turapotek være kjekt å ha. Med litt sårmiddel, bandasjer ol. Reflekser er også et must og en forbruksvare. Et par gode refleksvester til hundene får man alltid bruk for. Anonymous poster hash: ba2a8...e05 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #4 Skrevet 11. november 2014 Går han bare turer eller trener han lydighet med de også? For trener han lydighet, så er jo godbitpose gull verdt. En slik pose man henger på beltet for å ha godbiter lett tilgjengelig. Ellers kan et lite turapotek være kjekt å ha. Med litt sårmiddel, bandasjer ol. Reflekser er også et must og en forbruksvare. Et par gode refleksvester til hundene får man alltid bruk for. Anonymous poster hash: ba2a8...e05 så klart er lydighet inni bildet. han sykler med dem, og da lærer han de ymse komandoer som høyre, venstre, stopp osv. trenes til hundekjøring. men ikke rull rundt eller gi labb opplegg sårapotek var ingen dum ide! å reflekser. takk! Anonymous poster hash: 65766...7f8
Gjest Gaea Skrevet 12. november 2014 #5 Skrevet 12. november 2014 Det er litt vanskelig å vite hva som kan passe om man ikke spør, rett og slett. Han har ikke noen gang nevnt at han har lyst på eller trenger f.eks. tursko, jakke, sele til hundene, noe som helst? Selv kjøper jeg alt jeg ''må ha'' til hundene, så dersom jeg skulle ønske meg hundegreier til bursdag eller jul er det som regel for å oppgradere til noe bedre - og da er det gjerne snakk om akkurat det og det merket, den typen, etc. Mange ting er det begrenset hvor mye man trenger av (synes jeg i alle fall) om man har det fra før - der i blant refleksvest, godbitpose og slike ting. Det eneste som det er fint/nødvendig å ha store mengder av er godbiter, tyggeben, leker, og ting som blir brukt opp/lett går i stykker. Men hvis man setter sammen en gave av en del praktiske småting; f.eks. ullundertøy/sokker om han er mye ute, tyggeben/leker til hundene og annet som er greit å ha, så er i hvert fall det noe jeg hadde blitt glad for. Leser han bøker finnes det massevis av fine hundebøker, både generelle og rettet mot mer spesifikke treningsmetoder og former, og det er jo ikke nødvendigvis så dyrt.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #6 Skrevet 12. november 2014 Han har to aktive raser, de er på turer samme hele tiden og han vier livet sitt til dem. Tenkte jeg skulle kjøpe noe han har behov for, men vanskelig å spørre han uten at det vekker mistanke da jeg vil at det skal være en overaskelse. Han snakker ikke om hva han trenger heller, kun det han har bestilt allerede. Jeg har ikke målene på hundene da vi bor langt fra hverandre, så om jeg skulle begynt å måle hundene der ville han skjønt greia med en gang deler osv har han bestilt uansett pluss at han er uhyre kresen på hva han skal bruke av sånt så det vil jeg ikke blande meg borti. Hva tror dere en sånn person vil bli glad for? Budsjett; rundt 500 kr. Trenger ikke akkurat å være noe superstor greie, men noe praktisk. Han er en naturmann om noen har andre tips enn til hund Takk på forhånd!Anonymous poster hash: e1dc2...32a Disse http://www.stormberg.com/no/borg-hanske.html#19815 + annet som du tror han vil kunne ha nytte og glede av (spør han gjerne om hva han ønsker seg) Turutstyr kanskje? Noe godt ull- eller sportsundertøy fra Stormberg til turene? http://www.stormberg.com/no/herre/bestselgere.html Anonymous poster hash: 6137d...2c0
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #7 Skrevet 12. november 2014 Han har to aktive raser, de er på turer samme hele tiden og han vier livet sitt til dem. Tenkte jeg skulle kjøpe noe han har behov for, men vanskelig å spørre han uten at det vekker mistanke da jeg vil at det skal være en overaskelse. Han snakker ikke om hva han trenger heller, kun det han har bestilt allerede. Jeg har ikke målene på hundene da vi bor langt fra hverandre, så om jeg skulle begynt å måle hundene der ville han skjønt greia med en gang deler osv har han bestilt uansett pluss at han er uhyre kresen på hva han skal bruke av sånt så det vil jeg ikke blande meg borti. Hva tror dere en sånn person vil bli glad for? Budsjett; rundt 500 kr. Trenger ikke akkurat å være noe superstor greie, men noe praktisk. Han er en naturmann om noen har andre tips enn til hund Takk på forhånd!Anonymous poster hash: e1dc2...32a Evt gavekort hos det firmaet han bruker å bestille fra, dersom han har nevnt navnet Anonymous poster hash: 6137d...2c0
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #8 Skrevet 12. november 2014 Han har to aktive raser, de er på turer samme hele tiden og han vier livet sitt til dem. Tenkte jeg skulle kjøpe noe han har behov for, men vanskelig å spørre han uten at det vekker mistanke da jeg vil at det skal være en overaskelse. Han snakker ikke om hva han trenger heller, kun det han har bestilt allerede. Jeg har ikke målene på hundene da vi bor langt fra hverandre, så om jeg skulle begynt å måle hundene der ville han skjønt greia med en gang deler osv har han bestilt uansett pluss at han er uhyre kresen på hva han skal bruke av sånt så det vil jeg ikke blande meg borti. Hva tror dere en sånn person vil bli glad for? Budsjett; rundt 500 kr. Trenger ikke akkurat å være noe superstor greie, men noe praktisk.Han er en naturmann om noen har andre tips enn til hund Takk på forhånd!Anonymous poster hash: e1dc2...32a Gaven skal være til han og ikke til hundene, ja? Da ville jeg ikke kjøpt hundeutstyr... Kjøp som sagt noe han har nytte og glede av på turer (til å holde varmen, superundertøy eller noe annet praktisk til turbruk NJFF har mye flott turutstyr Anonymous poster hash: 6137d...2c0
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #9 Skrevet 12. november 2014 PS Skal du absolutt kjøpe noe til hundene er dette tingen: http://www.njffbutikken.no/no/artiklar/hundehandkle-microfiber-140x70cm.html og disse!!!: http://www.njffbutikken.no/no/artiklar/hundesokk-.html Anonymous poster hash: 6137d...2c0
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #10 Skrevet 12. november 2014 Evt gave til naturmannen: http://www.fmu.no/display.aspx?menuid=110&prodid=1068 Forsvarets helsetrøye Verdens beste synes jeg Anonymous poster hash: 6137d...2c0
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #11 Skrevet 12. november 2014 Denne er super på turer http://www.fmu.no/display.aspx?menuid=109&prodid=178 Anonymous poster hash: 6137d...2c0
Gjest Timber Skrevet 12. november 2014 #12 Skrevet 12. november 2014 Godt og varmt undertøy og sokker.
Rainbow Skrevet 12. november 2014 #13 Skrevet 12. november 2014 så klart er lydighet inni bildet. han sykler med dem, og da lærer han de ymse komandoer som høyre, venstre, stopp osv. trenes til hundekjøring. men ikke rull rundt eller gi labb opplegg sårapotek var ingen dum ide! å reflekser. takk! Anonymous poster hash: 65766...7f8 Den som spurte mente om han trente lydighetskonkurranser! Selv ville jeg blitt veldig glad for ting til hunden også, som leker og konger og sånt, ellers er reflekser et godt forslag. Driver han noe med kløv kunne jo det være noe sånt utstyr også.
Surriball Skrevet 12. november 2014 #14 Skrevet 12. november 2014 Enig med de som foreslår godt turutstyr! En deilig fleece, ullundertøy, overtrekksbukse eller ei skikkelig digg, myk og varm lue. Sånne ting er gull når man er ute i all slags vær! Eller en bra termokopp. Hva slags rase er det? Hvis du vurderer hundeutstyr kan du jo sjekke rasestandard for å finne ut ca. hvor store hundene er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå