AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #1 Skrevet 10. november 2014 Leiligheten min koster 7tusen (bor i bergen) så vanskelig å finne billigere. Tjener ca 12k før skatt i mnd. Hvordan kan jeg få bostøtte? Jeg går på skole i tillegg så vanskelig å jobbe mere. Jeg er ikke student, jeg går vgs, må jeg droppe ut for å få bo borte? Eller kan jeg få sosialstønad. Tror jeg må droppe ut for å ha rett på slik da jeg verken har rett på bortebo eller grunnstipend. Jeg klarer ikke bo hjemme men jeg blir ikke slått eller noe alvorlig hjemme så kan ikke få spesialbehandling på den ''særlige grunner'' på krav om bortebo. Er 18. Anonymous poster hash: 82994...8e3
umwar Skrevet 11. november 2014 #2 Skrevet 11. november 2014 Det er jo fullt mulig å finne rimeligere bolig. Kollektiv kan koste ned i 4000, og dagar du det plutselig svært romslig økonomisk sett. Foreldrene dine har jo fremdeles forsørgerrett for deg, så det er ikke nav/statens ansvar å forsørge deg. Sosialstøtte er nok ikke aktuelt, det er en kriseløsning i mye mer pressede situasjoner. Reglene for bostøtte er jeg ikke helt stødig på, men tviler sterkt. Du har mulighet for å bo hjemme, bli forsørget av foreldre dine og finne mye billigere bolig. Så start med det før du søker hjelp hos nav. 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #3 Skrevet 11. november 2014 studenter klarer seg på mindre enn det, så handler bare om å prioritere! Anonymous poster hash: 37bcc...13b 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #4 Skrevet 11. november 2014 Jeg har 11 tusen utbetalt, Leie + strøm + internet = 9000,- Klarer meg helt fint jeg. Og jeg er avhengig av brus, som naturligvis koster flesk. Men klarer meg jeg. Anonymous poster hash: 518b4...ca5
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #5 Skrevet 11. november 2014 studenter får ikke bostøtte. og ikke får du hjelp fra NAV. enten må du klare deg på det du har. Eller så må du flytte til bokollektiv. Sånn er livet. Anonymous poster hash: 518b4...ca5 1
Gjest incognita Skrevet 11. november 2014 #6 Skrevet 11. november 2014 Bare å sjekke selv det: https://tjenester.husbanken.no/bostotte-kalkulator/index.html
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #7 Skrevet 11. november 2014 Det er jo fullt mulig å finne rimeligere bolig. Kollektiv kan koste ned i 4000, og dagar du det plutselig svært romslig økonomisk sett. Foreldrene dine har jo fremdeles forsørgerrett for deg, så det er ikke nav/statens ansvar å forsørge deg. Sosialstøtte er nok ikke aktuelt, det er en kriseløsning i mye mer pressede situasjoner. Reglene for bostøtte er jeg ikke helt stødig på, men tviler sterkt. Du har mulighet for å bo hjemme, bli forsørget av foreldre dine og finne mye billigere bolig. Så start med det før du søker hjelp hos nav. Etter å ha lest kollektivtråden på kg så skjer ikke det. Jeg søker bostøtte om jeg så må droppe vgs. Alle har mulighet til å bo i en pappeske, men er mulig å få bostøtte fordeom. Takk for hjelp. Anonymous poster hash: 82994...8e3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #8 Skrevet 11. november 2014 Jeg har 11 tusen utbetalt, Leie + strøm + internet = 9000,- Klarer meg helt fint jeg. Og jeg er avhengig av brus, som naturligvis koster flesk. Men klarer meg jeg. Anonymous poster hash: 518b4...ca5 Jeg er avhengig av extacy, snus og røyk, hasj. Klarer ikke slutte, ender bare opp med å bli avhengig av enda en ting. Jeg har uansett dårlige karakterer på skolen så tenker jeg like så godt kan droppe ut nå. Jeg klarer ikke prioritere andre ting, da hadde det ikke vært et problem. Hvem er det som har rett på hjelp fra staten da? De som blir gravide?.. Anonymous poster hash: 82994...8e3
umwar Skrevet 11. november 2014 #9 Skrevet 11. november 2014 Etter å ha lest kollektivtråden på kg så skjer ikke det. Jeg søker bostøtte om jeg så må droppe vgs. Alle har mulighet til å bo i en pappeske, men er mulig å få bostøtte fordeom. Takk for hjelp. Anonymous poster hash: 82994...8e3 Men det bryr ikke nav seg om. Du må høre med foreldrene dine. Det er de som er ansvarlige for deg, ikke nav. Så lenge du går på vgs er det dine foreldre du må spør etter penger, ikke staten. Du klarer lett å leve på noen tusen i måneden. 7000 er ekstremt dyrt uansett. Du kan leie med en venn for 5000 hver, så slipper du kollektiv. Dersom en vil noe nok, kan en ikke være kresen. Vi har alle bodd dritt i livet, det er en del av det å vokse opp. 1
Gjest incognita Skrevet 11. november 2014 #10 Skrevet 11. november 2014 Jeg er avhengig av extacy, snus og røyk, hasj. Klarer ikke slutte, ender bare opp med å bli avhengig av enda en ting. Jeg har uansett dårlige karakterer på skolen så tenker jeg like så godt kan droppe ut nå. Jeg klarer ikke prioritere andre ting, da hadde det ikke vært et problem. Hvem er det som har rett på hjelp fra staten da? De som blir gravide?.. Anonymous poster hash: 82994...8e3 At kvinner går gravide er langt mere fruktbart (no pun intended) for samfunnet vårt enn rusmisbrukere er, synes du ikke? 2
umwar Skrevet 11. november 2014 #11 Skrevet 11. november 2014 Hvem er det som har rett på hjelp fra staten da? De som blir gravide?.. Anonymous poster hash: 82994...8e3 La meg påpeke. Som gravid får jeg så mye som 970 kr i måneden (barnetrygden) etter at barnet er født. Ikke alle gravide/med nyfødte sanker inn penger fra staten. 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #12 Skrevet 11. november 2014 Haha, jeg har kanskje rundt 8k utbetalt. Hybel koster 4500 kr inkl strøm. Anonymous poster hash: 6f660...d7b 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #13 Skrevet 11. november 2014 Dette må være trolletråd. Som student fikk jeg 7000 utbetalt. Det var lite men jeg jobbet i ferier. Klarte meg greit. Flytt sammen med en annen person så blir det billigere. Du kan umulig mene at NAV skal dekke boligen din fordi du bruker pengene dine på ectasy og hasj? Som sagt: trolletråd. Anonymous poster hash: cfec7...a8d
Gjest Gunfreak Skrevet 11. november 2014 #14 Skrevet 11. november 2014 Er ikke nav som gir bo støttte, men boligkontoret. Leia mi økte med 3k i måneden. Og fikk i går 1100kr i bostøtte.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #15 Skrevet 11. november 2014 Etter å ha lest kollektivtråden på kg så skjer ikke det. Jeg søker bostøtte om jeg så må droppe vgs. Alle har mulighet til å bo i en pappeske, men er mulig å få bostøtte fordeom. Takk for hjelp. Anonymous poster hash: 82994...8e3 Har du barn er det noe annet. Går du til NAV får du beskjed om å finne deg noe billigere, eller i kollektiv. Er bare å glemme å få sosialstøtte. Og enda verre og mere idiotisk å droppe ut av skolen når du er så ung. Anonymous poster hash: 5bc68...e06
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #16 Skrevet 11. november 2014 Jeg er avhengig av extacy, snus og røyk, hasj. Klarer ikke slutte, ender bare opp med å bli avhengig av enda en ting. Jeg har uansett dårlige karakterer på skolen så tenker jeg like så godt kan droppe ut nå.Jeg klarer ikke prioritere andre ting, da hadde det ikke vært et problem.Hvem er det som har rett på hjelp fra staten da? De som blir gravide?.. Anonymous poster hash: 82994...8e3 Hvordan kan du ha en jobb og tjene 11000 når du er avhengig av så mange rusmidler? Anonymous poster hash: 5bc68...e06
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #17 Skrevet 11. november 2014 Hvordan kan du ha en jobb og tjene 11000 når du er avhengig av så mange rusmidler?Anonymous poster hash: 5bc68...e06 Fordi det er en trolletråd. Anonymous poster hash: b0c94...c7e
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #18 Skrevet 11. november 2014 Hvordan kan du ha en jobb og tjene 11000 når du er avhengig av så mange rusmidler? Anonymous poster hash: 5bc68...e06 Går da fint an å ha jobb selv om man ruser seg. Vet om flere narkomane som har jobb. Anonymous poster hash: 6c94b...40f
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #19 Skrevet 11. november 2014 Hva bruker du pengene dine på da? Selv om du har latterlig høy leie, burde det være mulig å leve på 12000 i måneden. 7000 i leie, 2000 på mat, da har du fremdeles igjen 3000 til strøm o.l. Anonymous poster hash: 77b10...cc8
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #20 Skrevet 11. november 2014 Jeg er avhengig av extacy, snus og røyk, hasj. Klarer ikke slutte, ender bare opp med å bli avhengig av enda en ting. Jeg har uansett dårlige karakterer på skolen så tenker jeg like så godt kan droppe ut nå. Jeg klarer ikke prioritere andre ting, da hadde det ikke vært et problem. Hvem er det som har rett på hjelp fra staten da? De som blir gravide?.. Anonymous poster hash: 82994...8e3 Hvis du er avhengig av extacy, er det ikke noe poeng i å søke bostøtte, for du får straks gratis bolig i en fin liten kiste noen meter under bakken. Å ta extacy er som å ta en håndfull hjernemasse ut av skallen din hver gang. Du kommer til å bli fullstendig ubrukelig. Anonymous poster hash: 77b10...cc8 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå