AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #1 Skrevet 10. november 2014 Vi skal -av ulike grunner- snart flytte og jeg både gleder og gruer meg. Det er ikke hovedsakelig mitt ønske, men av ulike grunner som jeg ikke ønsker å komme inn på her, blir det slik. Den eldste jenta vår begynner på skole der vi flytter og kommer da rett fra bhg. De to yngste begynner i bhg. Jeg er litt bekymret for at jenta vår ikke kjenner noen fra før, at vi ikke skal få venner etc etc. Vi flytter fra Oslo til et relativt lite sted. Tror det vil være ca.20 elever i klassen t jenta vår. Vi vet hvem foreldrene til noen av disse barna er, men kjenner dem ikke godt. Kjenner at jeg trenger litt oppmuntring og beroligende ord... Er det noen som har gjort som oss og som kan fortelle hvordan det gikk? Anonymous poster hash: 29a24...889
Millimani Skrevet 11. november 2014 #2 Skrevet 11. november 2014 Ei jente som begynner rett i 1. klasse har ofte lett for å tilpasse seg, lett for å finne venner i klassen, og det samme med de andre som begynner i klassen. Selv om det er rundt 20 elever i klassen er det jo ikke sikkert at alle de andre kjenner hverandre fra før. Det er lettere å flytte for barn som går i 1. klasse, enn for barn som går i f.eks. 6. klasse. Jeg tror nok det der kommer til å gå bra, både for skolejenta og barnehagebarna
minister-mio Skrevet 11. november 2014 #3 Skrevet 11. november 2014 Det er ikke unikt å ikke kjenne de man begynner på skolen med, det går som regel helt fint! Lykke til
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #4 Skrevet 11. november 2014 Her kjente heller ikke sønnen min noen, da han startet i 1. klasse. Eller han kjente en av jentene, men de lekte jo lite sammen. Han fikk seg nye venner, og har nå flere gode venner i klassen. Og vi flyttet da største var 9 år gammel, det gikk strålende. Hun var veldig sosial, og ble en av klassen, fra første dag. Anonymous poster hash: 65145...cf3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #5 Skrevet 11. november 2014 Hvis dere kjenner noen av foreldrene før, så kan dere jo sørge for at barna møtes før skolestart sånn at de kjenner hverandre litt først. Anonymous poster hash: 8cc0e...c75
Gjest Magdalene Skrevet 11. november 2014 #6 Skrevet 11. november 2014 Det er da mange som ikke har gått i Bhg med de barna de skal begynne på skolen med! Tror nok det kommer til å gå strålende! Dere kan jo være litt frempå med leieavtaler og slikt i helgene etter at dere har flyttet. 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #7 Skrevet 11. november 2014 Tror dette kommer ril å gå kjempefint. Et ypperlig tidspunkt å flytte Og ca 20 barn er etter min mening et perfekt nivå. Mange nok til at man finner noen å leke med, men oversiktlig miljø. Vi har også valgt å flytte til et mindre sted, og jeg er o overbevist om at det er det beste valget for vår familie. Sønnen vår har noen spesielle utfordringer, og jeg tror det hjelper mye at vi har full oversikt. Og ikke minst at vi nå har råd til at jeg jobber deltid og kan følge ham godt opp. Datteren vår som er helt "normal" har også funnet seg godt til rette med sine små venner. Særlig pga det spesielt gode dansemiljøet vi har her på stedet.Anonymous poster hash: 69b14...ad5
minister-mio Skrevet 11. november 2014 #8 Skrevet 11. november 2014 Det er da mange som ikke har gått i Bhg med de barna de skal begynne på skolen med! Tror nok det kommer til å gå strålende! Dere kan jo være litt frempå med leieavtaler og slikt i helgene etter at dere har flyttet. Veldig enig i det første, men hva mener du med leieavtaler?
Gjest Magdalene Skrevet 11. november 2014 #9 Skrevet 11. november 2014 Veldig enig i det første, men hva mener du med leieavtaler? 😂 autocorrect.. Leieavtale = lekeavtaler.
minister-mio Skrevet 11. november 2014 #10 Skrevet 11. november 2014 autocorrect.. Leieavtale = lekeavtaler. Så klart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå