AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #1 Skrevet 10. november 2014 Har et rom til overs og vurderer leie ut det med frokost noen dager i måneden Noen som har gjort dette og vil dele deres erfaringer på godt og vondt? Anonymous poster hash: bec9a...0e3
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #2 Skrevet 10. november 2014 Hei Jeg bor i en koselig by i Norge hvor det gjennom hele året er en del turister, men ekstra mye om sommeren. Jeg har et ganske stort hus, og etter barna flyttet ut har jeg av og til om sommeren leid ut rom som i Bed&Breakfast. Gjestene jeg har hatt har som regel vært eldre par, samt noen barnefamilier. De fleste er briter, amerikanere, tyskere og franskmenn. Det har alltid vært veldig hyggelig! Alle har oppført seg bra, og det har ikke skjedd noe tull. Det eneste var litt dårlig kommunikasjon med et godt voksent fransk ektepar som snakket dårlig engelsk. Jeg snakker engelsk og tysk bra, men kan ikke så mye fransk, men vi overlevde med peking og kroppsspråk. Jeg har ett soverom i første etasje, som er hovedplanet med kjøkken og stue. Jeg bor på det rommet når det er andre i huset, også får gjestene andre etasje. Der er det tre soverom, så det har hendt at jeg har hatt to familier/par boende her samtidig. De må i så fall dele på baderommet. Om morgenen får de jo frokost, og da serverer jeg vanligvis hjemmebakte rundstykker, hjemmelaget jordbær- eller bringebærsyltetøy, brunost, hvitost og diverse kjøttpålegg. Det har også hendt at jeg har laget vafler. Ellers får de kaffe, te, juice og melk å drikke. Jeg kan anbefale å være B&B-vertskap. Jeg synes det er veldig hyggelig! Man får en slags kontakt som man ellers ikke får med folk fra andre land. Dessuten synes jeg det er gøy å ha noe å "sulle" med, da jeg har en mann som jobber mye. Et godt råd er forøvrig å vurdere gjestene relativt nøye. Anonymous poster hash: fd7e3...755 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #3 Skrevet 11. november 2014 Hei Jeg bor i en koselig by i Norge hvor det gjennom hele året er en del turister, men ekstra mye om sommeren. Jeg har et ganske stort hus, og etter barna flyttet ut har jeg av og til om sommeren leid ut rom som i Bed&Breakfast. Gjestene jeg har hatt har som regel vært eldre par, samt noen barnefamilier. De fleste er briter, amerikanere, tyskere og franskmenn. Det har alltid vært veldig hyggelig! Alle har oppført seg bra, og det har ikke skjedd noe tull. Det eneste var litt dårlig kommunikasjon med et godt voksent fransk ektepar som snakket dårlig engelsk. Jeg snakker engelsk og tysk bra, men kan ikke så mye fransk, men vi overlevde med peking og kroppsspråk. Jeg har ett soverom i første etasje, som er hovedplanet med kjøkken og stue. Jeg bor på det rommet når det er andre i huset, også får gjestene andre etasje. Der er det tre soverom, så det har hendt at jeg har hatt to familier/par boende her samtidig. De må i så fall dele på baderommet. Om morgenen får de jo frokost, og da serverer jeg vanligvis hjemmebakte rundstykker, hjemmelaget jordbær- eller bringebærsyltetøy, brunost, hvitost og diverse kjøttpålegg. Det har også hendt at jeg har laget vafler. Ellers får de kaffe, te, juice og melk å drikke. Jeg kan anbefale å være B&B-vertskap. Jeg synes det er veldig hyggelig! Man får en slags kontakt som man ellers ikke får med folk fra andre land. Dessuten synes jeg det er gøy å ha noe å "sulle" med, da jeg har en mann som jobber mye. Et godt råd er forøvrig å vurdere gjestene relativt nøye. Anonymous poster hash: fd7e3...755 Takk for utdypende svar Høres veldig koselig ut. Kan jeg spørre er det innbringende, hvor mye betaler gjestene og må du skatte av det? Må man registreres hos mattilsynet? Jeg er ikke veldig flink i engelsk da jeg ikke har fått praktisert det mye i mitt voksne liv. Kanskje en ide å ta et oppfriskningskurs først for min del. Jeg har to soverom og gang i annen etasje de kunne ha for seg selv. Et spørsmål til, rydder du mye før du leier ut. blir det ikke mange av dine private ting du må rydde bort? Hilsen Ts Anonymous poster hash: bec9a...0e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå