Gå til innhold

Første date noensinne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, så skal jeg altså på date med noen for første gang i hele mitt liv. Er 26 år og har vært i et forhold hele mitt voksne liv. Jeg aner rett og slett ikke hva jeg har i vente.

Er i tillegg svært så sjenert rundt nye mennesker og klarer ikke ha kontroll over stemme, hva jeg sier osv. Når det da kommer til en date frykter jeg at det blir enda værre. I tillegg er jeg nervøs for hva han tenker om utseendet mitt. Han har sett bilder av meg, men jeg er likevel redd for at han blir skuffet. Jeg er overvektig, men har allerede gått ned rundt 20 kg, så det er ikke så ille som det var. Jeg er imidlertid fortsatt litt for stor og sliter fremdeles med selvbildet.

Er det noen som kan gi meg noen råd om hvordan jeg bør oppføre meg på daten? Hva går jeg med? Og hvordan i huleste skal jeg klare å slappe av?

Anonymous poster hash: 439dd...72e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen? :(

Skrevet

Vær deg selv, og fokuser på å formidle hvor bra du er som person :)

Ta på deg noe du føler deg vel i så du føler deg selvsikker :) Selvsikkerhet er sexy ;)

Lykke til! :)

• Liker 1
Skrevet

Vær deg selv. Skjønner godt at du er nervøs. Men prøv å slapp av. Stort sett så er den første nervøsiteten borte etter noen minutter. Prøv å ikke tenk at du er på date.

Hva du skal ha på deg kommer ann på hvor dere evt skal møtes.

Smil mye, still spm (men ikke la det bli ett forhør)og vær avslappet.

Dette går nok bra!

Lykke til 😊

Skrevet

Visualisering er et godt redskap hvis du er nervøs.

Skrevet

Hva skal du gjøre på daten? Er det middag? Kino? tur? Det har mye å si mtp hva du kan forvente =)

Skrevet

Visualisering er et godt redskap hvis du er nervøs.

Kan du utdype?

Anonymous poster hash: 99784...5c2

Skrevet

Vær deg selv, og fokuser på å formidle hvor bra du er som person :)

Ta på deg noe du føler deg vel i så du føler deg selvsikker :) Selvsikkerhet er sexy ;)

Lykke til! :)

Ja, da var det bare det å prøve å huske på at jeg er en bra person. Syns jeg har mye å tilby, men er lett å glemme når man blir veldig selvbevisst. Komfortabelt i en eller annen form er nok lurt ja!

Vær deg selv. Skjønner godt at du er nervøs. Men prøv å slapp av. Stort sett så er den første nervøsiteten borte etter noen minutter. Prøv å ikke tenk at du er på date.

Hva du skal ha på deg kommer ann på hvor dere evt skal møtes.

Smil mye, still spm (men ikke la det bli ett forhør)og vær avslappet.

Dette går nok bra!

Lykke til

Hva skal du gjøre på daten? Er det middag? Kino? tur? Det har mye å si mtp hva du kan forvente =)

Vi har i utgangspunktet avtalt å gå en liten tur sammen, men jeg vurderer å foreslå at vi skal møtes for å ta en øl/et glass vin/kaffe/te en plass istedet. Da får han se meg slik jeg går kledd og stel til vanlig. Men jeg vet ikke helt hva som er best?

Kan du utdype?

Ja, litt utdyping, takk :) Er det å forestille seg hvordan det blir du tenker? Å venne seg til situasjonen på den måten?

TS

Skrevet

Kan du utdype?

Tja, det står masser om dette på nettet. Søk litt.

Det går i hovedsak ut på å se for seg på forhånd at du er der, at det er hyggelig, dere ler og alt er fint..

Du kan også være der tidlig, og gjøre øvelsen, og dermed eie stedet litt mentalt på forhånd.

Det hjelper også.

Men ikke tenk på det som en situasjon du skal prestere i, eller at det må bli noe mellom dere.

Det er bare et møte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...