AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #1 Skrevet 10. november 2014 Ser at det har kommet Karsten og Petra-cd, både ny og en fra de gamle filmene. Tenkte å kjøpe de til jul, men jenta mi på snart 4, har ikke noe cd-spiller. Vurderte å kjøpe en billig en, men evt. hvor? Men så er jeg ogsp veldig imot å kjøpe "unødvendige" ting, og er redd for at cd-spiller er litt "ut". Musikk idag lastes jo ned, kjøpes digitalt på Spotify el. og cd'er kan jo til nød spilles på både data og dvd som vi allerede har. Klarer ikke helt å se at den cd-spilleren vil bli brukt så enormt mye.. Ikke er vi noe flinke til å lese bøker/lydbøker heller.. Vurderer andre muligheter og, som å kjøpe en mp3-spiller til henne og høre-telefoner også evt. kjøpe cd'er/sanger fra nettet, men vet ikke.. Innspill? Pleier barna deres å høre på cd'er?Anonymous poster hash: 9e436...236
Plengionika Skrevet 10. november 2014 #2 Skrevet 10. november 2014 Ser at det har kommet Karsten og Petra-cd, både ny og en fra de gamle filmene. Tenkte å kjøpe de til jul, men jenta mi på snart 4, har ikke noe cd-spiller. Vurderte å kjøpe en billig en, men evt. hvor? Men så er jeg ogsp veldig imot å kjøpe "unødvendige" ting, og er redd for at cd-spiller er litt "ut". Musikk idag lastes jo ned, kjøpes digitalt på Spotify el. og cd'er kan jo til nød spilles på både data og dvd som vi allerede har. Klarer ikke helt å se at den cd-spilleren vil bli brukt så enormt mye.. Ikke er vi noe flinke til å lese bøker/lydbøker heller.. Vurderer andre muligheter og, som å kjøpe en mp3-spiller til henne og høre-telefoner også evt. kjøpe cd'er/sanger fra nettet, men vet ikke.. Innspill? Pleier barna deres å høre på cd'er?Anonymous poster hash: 9e436...236 Kjøp heller en ipod eller lignende og en sånn doking (??) stasjon med høytallere. Da kan du heller legge inn sangene der.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #3 Skrevet 10. november 2014 I alle fall ikke kjøp musikkspiller med ørepropper til ditt lille barn. De greiene har gjort at antallet hørselshemmede har skutt i været. Hun finner fort nok ut at hun vil ha det, frem til da, ikke utsett ditt lille barns hørsel for det. Anonymous poster hash: 7afb7...1e0
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #4 Skrevet 10. november 2014 Har min gamle gode cd spiller fra forrige århundrede fortsatt. Brukte den senest i natt. Du får liten bærbar radio/cd spiller for ca 300 kr. På Obs, Elkjøp osv. Ellers kan jo en bærbar pc gjøre samme nytten?Anonymous poster hash: db12b...157
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #5 Skrevet 10. november 2014 I alle fall ikke kjøp musikkspiller med ørepropper til ditt lille barn. De greiene har gjort at antallet hørselshemmede har skutt i været. Hun finner fort nok ut at hun vil ha det, frem til da, ikke utsett ditt lille barns hørsel for det.Anonymous poster hash: 7afb7...1e0 Neida, vi har sånne stort headset, ikke plugger inni ørene Anonymous poster hash: 9e436...236
Kvist Skrevet 10. november 2014 #6 Skrevet 10. november 2014 Jenta vår fikk en bluetooth-høyttaler da hun var fire, bruker familiens ipad til å spille musikken fra. Vi har ingen CD eller DVD-spillere i huset i det hele tatt.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #7 Skrevet 10. november 2014 Har sett litt rundt nå. Docking-stasjon til iPod har jeg faktisk, men dyrt å kjøpe iPod..? Har dårlig erfaring med iTing.. Det må tåle litt når en snart-4-åring skal bruke den. Ellers er jo Mp3-spiller aktuelt, der kan man jo kjøpe til mini-høyttalere også.. Men vet ikke hvor jeg skal få musikken fra? Jeg er ikke så inne i Spotify og alt sånt selv.. Lurer på hva som er mest lønnsomt og praktisk TSAnonymous poster hash: 9e436...236 1
Tia Maria Skrevet 10. november 2014 #8 Skrevet 10. november 2014 Her fikk jenta cd-spiller til jul ifjor (var da fire). Hun hører lydbok hver kveld og har også noe musikkcder. Vi pleier også å låne cder på biblioteket. Så her i huset er det ikke utdatert teknologi. Har også mulighet til å spille av musikk gjennom feks Wimp, men det er ikke så mye i bruk. Det er faktisk lydbok som er mest stas om dagen (dvs vært det i snart et år) og gratis bibliotek utlån er gull. 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #9 Skrevet 10. november 2014 Har sett litt rundt nå. Docking-stasjon til iPod har jeg faktisk, men dyrt å kjøpe iPod..? Har dårlig erfaring med iTing.. Det må tåle litt når en snart-4-åring skal bruke den. Ellers er jo Mp3-spiller aktuelt, der kan man jo kjøpe til mini-høyttalere også.. Men vet ikke hvor jeg skal få musikken fra? Jeg er ikke så inne i Spotify og alt sånt selv.. Lurer på hva som er mest lønnsomt og praktisk TSAnonymous poster hash: 9e436...236 Du kan fint dra på biblioteket og låne cder både barnesanger og lydbøker. Få elektronisk tilgang og bestill fra mappa mi, legg opp med varsling via epost eller sms så vet du når materialet er klart til henting. Penger og miljø spart ved å låne på denne måten. Tilgang til det aller meste er det og, når man bare kan vente litt eller er rask med å bestille når nye ting kommer.Anonymous poster hash: db12b...157
Gjest *kokos* Skrevet 11. november 2014 #10 Skrevet 11. november 2014 6-åringen her i huset bruker cd-spilleren sin hver kveld. Hun er medlem i Goboken Mine Første Fakta, og leser bok med lydbok når hun legger seg. Om dere ikke er flinke til å lese bøker og lydbøker sammen, er dette kanskje noe barnet deres kan begynne å gjøre selv etterhvert?
skruf Skrevet 11. november 2014 #11 Skrevet 11. november 2014 Jentene mine har hatt hver sin liten cd-spiller på rommene sine siden de var små. Mye brukt til både lydbøker og musikk. Minstejenta på 11 ønsker seg faktisk ny til jul siden hennes ble ødelagt ifjor. Begge to har Ipod og dockingstasjon på rommet sitt, men likevel er cd-spilleren i flittig bruk. Vi er ivrig brukere av biblioteket, og da lånes det både lydbøker og cd-plater. Så kan absolutt anbefale å kjøpe en rimelig cd-spiller! (11-åringen får ny til jul av morfaren sin )
*Enigma* Skrevet 11. november 2014 #12 Skrevet 11. november 2014 Niesen min på 4 fikk cd-spiller til bursdagen sin, og hører på lydbøker og musikk på den. Tror du trygt kan kjøpe det til datteren din også.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #13 Skrevet 11. november 2014 Min sønn bruker CD-spiller. Synes det er en enkel og brukervennlig løsning. Han har en rimelig spiller, og så brenner vi CDene hans, slik at vi tar vare på originalen og han bruker kopien. Han har ripet og knekt litt Anonymous poster hash: cf509...333 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #14 Skrevet 11. november 2014 Jeg kjøpte nettopp CD-spiller til jenta vår som blir 5 om et par uker. Kjøpte den billigste spilleren på Jula til 250 kr, ser ut til å fungere helt fint da jeg prøvekjørte den. Nå driver jeg og kopierer og brenner de barne-cd-ene vi har fra før (slik at ikke originalen får riper med en gang...) pluss at jeg skal kjøpe et par nye CDer til henne. Anonymous poster hash: d8d1a...3a8 1
ara Skrevet 11. november 2014 #15 Skrevet 11. november 2014 (endret) Kan ikke si meg enig i at cd-spiller er ut... Gutten vår på 2,5 år har cd spiller på rommet sitt. Kosta 299,- på Clas Ohlson Han fikk mange cd'er da han ble født og i navnefesten et halvt år senere. Vi har både DVDspiller, cd spiller og masse cd'er i hus. Men så er vi musikkfrelste også da, og liker å samle på musikken i hyller og ikke bare mapper på en pc Endret 11. november 2014 av ara
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #16 Skrevet 11. november 2014 Vi kjøpte cd-spiller til vår jente i fjor, og den er veldig populær. Hun har Disney-lydbøker (nevnt i andre tråder, samme type som de kassettene man fikk før), Thorbjørn Egners historier, lydbøker om bokstavene og barnesanger på brente cder. Hun hører på lydbok når hun legger seg, og gjerne musikk og eventyr når hun leker. Og noe av stasen er at hun har en fysisk cd med cover og bilder. Så det er absolutt ikke ut her. Anonymous poster hash: 354dc...8df
Gjest Magdalene Skrevet 11. november 2014 #17 Skrevet 11. november 2014 6-åringen her i huset bruker cd-spilleren sin hver kveld. Hun er medlem i Goboken Mine Første Fakta, og leser bok med lydbok når hun legger seg. Noe helt annet enn temaet i tråden, men et spørsmål til deg. Er dere fornøyd med den bokklubben? Er det slik at det er en bok de følger med i samtidig som de hører på CDen?
Løvefrøken Skrevet 11. november 2014 #18 Skrevet 11. november 2014 cd-er er vel også kjekt når man skal kjøre bil og slikt? Ikke alle biler har mulighet til å koble til andre produkter
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #19 Skrevet 11. november 2014 Noe helt annet enn temaet i tråden, men et spørsmål til deg. Er dere fornøyd med den bokklubben? Er det slik at det er en bok de følger med i samtidig som de hører på CDen? Jeg svarer selv om du ikke direkte spurte meg. Vi er iallefall fornøyd med denne serien, ok historier og ungen plukker opp utrolig mye rart av fakta. Cden er opplesning av boka med en liten lyd for når man skal bla om. Goboken sender litt vel ofte, men dette kan man heldigvis regulere selv. Anonymous poster hash: 435dd...5c3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #20 Skrevet 11. november 2014 Neida, vi har sånne stort headset, ikke plugger inni ørene Anonymous poster hash: 9e436...236 Like ille det da...Anonymous poster hash: 9bd25...4d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå