AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #1 Skrevet 10. november 2014 Samboeren min pleier å legge ostehøvelen i kjøleskapet etter at han har brukt den (han vasker den ikke først). Selv syns jeg det er ekkelt, og vasker alltid ostehøvelen før jeg legger den tilbake i skuffen. Noen som har erfaring med dette? Er det bare jeg som er prippen?Anonymous poster hash: e3405...31f 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #2 Skrevet 10. november 2014 Du er prippen ja. Den brukes jo bare til ost? Anonymous poster hash: 9e8e2...38c 6
Druid Skrevet 10. november 2014 #3 Skrevet 10. november 2014 Samboeren min pleier å legge ostehøvelen i kjøleskapet etter at han har brukt den (han vasker den ikke først). Selv syns jeg det er ekkelt, og vasker alltid ostehøvelen før jeg legger den tilbake i skuffen. Noen som har erfaring med dette? Er det bare jeg som er prippen?Anonymous poster hash: e3405...31f Normalt sett utsettes ikke en osthøvel for ytterligere bakterier enn det som angår osten, og en kald ostehøvel skjærer osten bedre, så valget hans er rasjonelt. 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #4 Skrevet 10. november 2014 Her ligger ostehøvelen på brødfjøla en hel dag. Vi har kun to stykker, så bytter på dem annen hver dag. Synes ikke det er ekkelt, og ingen har noen gang blitt syke av det Anonymous poster hash: 18ea5...0b7 3
Fionnuala Skrevet 10. november 2014 #5 Skrevet 10. november 2014 Er vokst opp med at ostehøvelen legges i brødboksen, uten å vaskes. Etter å ha flyttet hjemmefra legger jeg den gjerne i kjøleskapet sammen med osten, uten at den vaskes først. Så syns nok du høres litt prippen ut på det ja . 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #6 Skrevet 10. november 2014 Her har vi enten ostehøvelen på brødfjølen eller i brødboksen. Slenger den i oppvaskmaskina når vi skal sette den på. Si han skal legge den inn i posen sammen med osten eller i en egen brødpose for seg selv Anonymous poster hash: cc867...cac 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #7 Skrevet 11. november 2014 Problemet er at i kjøleskapet har vi melk, brus, juice og andre varer vi tar ut av butikkens varehyller og legger opp i handlekurver på butikken. Handlevogner og kurver er de reneste bakteriebombene i følge de som har undersøkt dette. Osten ligger i embalasjen og gjerne i annen embalasje i kjøleskapet. Ostehøvelen ligger "løst" og med litt osterester/ostefilm på seg er den en tiltrekningsmagnet på de bakteriene som er i kjøleskapet. Så brukes ostehøvelen til å skjære ost med og tilfører osten alr av bakterier den har tiltrukket seg. Osten vil og mugne raskere. Av overnevnte grunn bør ikke ostehøvelen ligge løs i kjøleskapet. Våres ligger opp på mikroen etter frokost og går i maskina etter aftenmaten. Neste dag tar vi ny i fra skuffen.Anonymous poster hash: ab396...0d8
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #8 Skrevet 11. november 2014 Her i huset brukes ostehøvlen en dag før den får i maskinen, men da ligger den på skjærebrettet ila dagen. Har to ostehøvler og oppvaskemaskinen går som regel hver annen dag, så det går greit. Syns det er ekkelt å legge noe med matrester inntil annen emballasje i kjøleskapet, ikke trenger den å ligge kaldt heller. (Hvis dere ikke blir enig kan det jo være en løsning å kjøpe en osteklokke med plass til høvelen, så kan den ligge på osten, uten emballasje under lokket på osteklokken.) Anonymous poster hash: 28651...10d
Rosebud Skrevet 11. november 2014 #9 Skrevet 11. november 2014 Her går ostehøvelen i oppvaskmaskin på lik linje som bestikk etter bruk. Har flere, og ser ikke behovet eller hensikten med å legge "oppvask" i kjøleskapet. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå