AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #1 Skrevet 10. november 2014 etter en utrulig dårlig opplevelse i flere klesbutikker med ansatte som ikke kan noe slo det meg: Hva forventer du at en ansatt i en klesbutikk skal kunne? For meg er det at de har litt kunnskap om hvilke farger som kler til hvilke hudtoner og hvilke klær som er komplett krasj med kroppsformAnonymous poster hash: 18c5b...c43
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #2 Skrevet 10. november 2014 Absolutt ingenting. Jeg henvender meg ikke akkurat til butikkpersonell for "fagkunnskap" innen hva som kler meg, det vet jeg best selv. Anonymous poster hash: 17a6d...5f1 4
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #3 Skrevet 10. november 2014 Spørs hvilken butikk. Er det en dyrere, liten nisjebutikk bør de ha kunnskap om stil og om hvor klærne og tekstilene er produsert, men i vanlige kjedebutikker forventer jeg ikke at de klarer stort mer enn å smile, hjelpe meg å finne en annen størrelse/farge, og ta betalt relativt effektivt. Anonymous poster hash: 78fd0...fda 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #4 Skrevet 10. november 2014 I en kjedebutikk som H&M, Lindex, Bik Bok eller lignende: Bare hvor ting er i butikken. Ingen kunnskaper om hva som passer til hvem eller slike ting du lister opp. Dyrere butikker, merkebutikker: Informasjon om stoffet på klærne, hvordan de skal bevares best mulig, vaskes også videre. Tips til hvordan ting kan kombineres best mulig. Bonus om de vet hvilke farger som passer til hudtoner og sånn men forventer det heller ikke her. Anonymous poster hash: dc575...720 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #7 Skrevet 17. november 2014 De bør kunne høflighet og gjerne ha kjennskap til kvaliteten på plaggene (type "krymper denne noe særlig i vask?" osv) og finne/vite hvor man finner de forskjellige varene i butikken det er egentlig det eneste jeg forventer Anonymous poster hash: 17b67...08f 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #8 Skrevet 17. november 2014 I en kjedebutikk som H&M, Lindex, Bik Bok eller lignende: Bare hvor ting er i butikken. Ingen kunnskaper om hva som passer til hvem eller slike ting du lister opp. Dyrere butikker, merkebutikker: Informasjon om stoffet på klærne, hvordan de skal bevares best mulig, vaskes også videre. Tips til hvordan ting kan kombineres best mulig. Bonus om de vet hvilke farger som passer til hudtoner og sånn men forventer det heller ikke her.Anonymous poster hash: dc575...720 Ja, i dyre butikker vil jeg også få informasjon om stoff/kvalitet og spesielt rens/vaskeanvisninger. Og der er hyggelige og hjelpsomme butikkdamer enda viktigereAnonymous poster hash: 17b67...08f
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #9 Skrevet 17. november 2014 De må kunne selge og gi inntekter til butikken. Ikke jage vekk kundene ved å være uvitende, men samtidig selge så mye de kan. Anonymous poster hash: 6e0a5...7f5
lalaB Skrevet 17. november 2014 #10 Skrevet 17. november 2014 Jeg krever at de er serviceinnstilte og hyggelige, og at de ser kundene som er i butikken. At de sier hei, og ikke bare står å skravler med kollegaene sine. Farger og ulike fasonger på klær til meg, har jeg som regel kontroll på selv.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #11 Skrevet 18. november 2014 tja... telle penger og brette klær er vel viktige "kunnskaper" Anonymous poster hash: 84410...f3d
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #13 Skrevet 18. november 2014 Folkeskikk, matematikk, svare på kundens spørmål om ikke vite hvor de skal spørre, f eks ringe sjefen og spørre. De viktigste bestemmelsene knyttet til reklamsjon i kjøpsloven.Anonymous poster hash: d4616...120
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #14 Skrevet 18. november 2014 Hjelpe kunden til å finne riktig plagg Anonymous poster hash: 047b9...d93
netpuppy Skrevet 18. november 2014 #15 Skrevet 18. november 2014 Jeg jobber selv i butikk og har opodaget at på grunn av det kunstige lyset som er i butikken er det ofte vanskelig å se hudtoner med en gang. For at jeg kan hjelpe med det må kundene stort sett holde farger opp til ansiktet så jeg får sett skikkelig. Ellers syns jeg butikkansatte bør kunne si noe om hva klærne er laget av, kvalitet, vaskeanvisninger, opprinnelsesland, tips om hva plagg kan passe til og ha en viss kunnskap om mote og moderne stil. Analysering av kroppsform er en eventuell bonus
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #16 Skrevet 18. november 2014 Kundeservice, kundeservice, kundeservice!! Hjelper ikke å kunne farger om du ikke kan være høflig eller behjelpelig. Anonymous poster hash: 6ca3c...d0c 1
Gjest Evans Skrevet 19. november 2014 #17 Skrevet 19. november 2014 - være blid og hyggelig, selv om du har hatt en dårlig dag - være flink til å forstå hva kunden trenger hjelp til og finne frem de riktige plaggene - Kunne forslå ting kunden ikke har tenkt på selv, men som passer midt i blinken - forstå når kunden egentlig ikke trenger mer hjelp fra deg, og helst vil tusle rundt alene. Altså være hyggelig, og være flink til å ”lese” kundene. - jobbe i et hektisk tempo - Enkel regning - ha kunnskaper om de plaggene som selges i butikken, eller vite hvem du skal spørre om du ikke vet svaret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå