AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #1 Skrevet 10. november 2014 Det ble litt langt innlegg, men takk for at du tar deg tid til å lese! Jeg er 24 år, og har så lenge jeg kan huske hatt komplekser for nesen min. I hvert fall i 10 år. Det har alltid vært slik at jeg har unngått å vise meg fra siden, og at jeg alltid passer på hvor jeg setter meg og hvor jeg stiller meg når jeg er i nærheten av andre. Husker vi skulle filme hverandre mens vi intervjuet hverandre da jeg gikk på Media-linjen, og da skulle vi bli filmet fra siden. Jeg skulket den dagen.. Jeg har alltid blitt snakket om som en pen jente.. Og får egentlig mye komplimenter for utseendet mitt. I hvert fall før. Utenom nesen er jeg relativt fornøyd med utseendet, men fra jeg var tenåring, og fram til nå, har jeg blitt enda mer misfornøyd. Nesen har vokst, det kan jeg se. Det som plager meg er en så kalt "bump" på neseryggen, og at nesen er ganske lang. Når jeg smiler eller ler, så fremheves dette ekstra mye, og nesetippen blir veldig..lang. Det største problemet mitt er egentlig at jeg aldri har fortalt til NOEN at jeg er misfornøyd med nesen min, av den grunn at jeg ikke har villet gjort noen bevisst på den. Hvis venninene mine har stått i speilet og sagt "Åh, den der nesen min, den er så stygg!" Så har jeg aldri sagt noe om min.. Det er ikke mye jeg vil forandre på nesen, vil det skal se helt naturlig ut, for jeg vil ikke at noen skal vite det. Ikke en gang mamma og pappa. Jeg har en samboer, og han kan jeg jo ikke unngå, selv om jeg skulle likt å sagt til han at jeg skulle på en mnd ferie, og så operere i skjul. Men det går jo ikke. Synes rett og slett det er utrolig flaut og nedverdigende.. Er det normalt å ha slike tanker rundt det? Og tror dere det i det hele tatt er mulig å gjenomgå en opersjon og skjule det for alle utenom samboer? Det er en stor risk for at flere vil se at jeg har fikset på nesen, men jeg tenker det er mindre sansnylig siden jeg aldri har gitt noen noen grunn til å tenke på nesen min tidligere, og jeg ofte skjuler den når jeg ler. Men hvis venner/bekjente har tenkt før at nesen min er fremtredende/stygg, så kommer de sikkert til å se det.. Nå blir innlegget for langt her, men jeg tenkte jeg kunne ta extensions og farge håret mitt en annen farge, sånn at folk ser at det er en forandring, men kanskje de ikke helt ser hva? Noen andre som har gått igjennom det samme som meg, eller har tatt neseoperasjon? Hadde det gått an å skjule? Takk for alle svar, og for at du tok deg tid til å lese dette!! Anonymous poster hash: 41339...ffe
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #2 Skrevet 10. november 2014 Det ble litt langt innlegg, men takk for at du tar deg tid til å lese! Jeg er 24 år, og har så lenge jeg kan huske hatt komplekser for nesen min. I hvert fall i 10 år. Det har alltid vært slik at jeg har unngått å vise meg fra siden, og at jeg alltid passer på hvor jeg setter meg og hvor jeg stiller meg når jeg er i nærheten av andre. Husker vi skulle filme hverandre mens vi intervjuet hverandre da jeg gikk på Media-linjen, og da skulle vi bli filmet fra siden. Jeg skulket den dagen.. Jeg har alltid blitt snakket om som en pen jente.. Og får egentlig mye komplimenter for utseendet mitt. I hvert fall før. Utenom nesen er jeg relativt fornøyd med utseendet, men fra jeg var tenåring, og fram til nå, har jeg blitt enda mer misfornøyd. Nesen har vokst, det kan jeg se. Det som plager meg er en så kalt "bump" på neseryggen, og at nesen er ganske lang. Når jeg smiler eller ler, så fremheves dette ekstra mye, og nesetippen blir veldig..lang. Det største problemet mitt er egentlig at jeg aldri har fortalt til NOEN at jeg er misfornøyd med nesen min, av den grunn at jeg ikke har villet gjort noen bevisst på den. Hvis venninene mine har stått i speilet og sagt "Åh, den der nesen min, den er så stygg!" Så har jeg aldri sagt noe om min.. Det er ikke mye jeg vil forandre på nesen, vil det skal se helt naturlig ut, for jeg vil ikke at noen skal vite det. Ikke en gang mamma og pappa. Jeg har en samboer, og han kan jeg jo ikke unngå, selv om jeg skulle likt å sagt til han at jeg skulle på en mnd ferie, og så operere i skjul. Men det går jo ikke. Synes rett og slett det er utrolig flaut og nedverdigende.. Er det normalt å ha slike tanker rundt det? Og tror dere det i det hele tatt er mulig å gjenomgå en opersjon og skjule det for alle utenom samboer? Det er en stor risk for at flere vil se at jeg har fikset på nesen, men jeg tenker det er mindre sansnylig siden jeg aldri har gitt noen noen grunn til å tenke på nesen min tidligere, og jeg ofte skjuler den når jeg ler. Men hvis venner/bekjente har tenkt før at nesen min er fremtredende/stygg, så kommer de sikkert til å se det.. Nå blir innlegget for langt her, men jeg tenkte jeg kunne ta extensions og farge håret mitt en annen farge, sånn at folk ser at det er en forandring, men kanskje de ikke helt ser hva? Noen andre som har gått igjennom det samme som meg, eller har tatt neseoperasjon? Hadde det gått an å skjule? Takk for alle svar, og for at du tok deg tid til å lese dette!! Anonymous poster hash: 41339...ffe Jente på 22 her. Jeg har nylig gått igjennom akkurat det samme. Jeg var passe fornøyd med utseendet mitt, til og med de ekstremt små puppene mine, men jeg klarte aldri å akseptere den maskuline nesen min. Jeg var akkurat som deg, jeg tenkte på den konstant, og hatet at andre så meg i profil eller tok bilder av meg i profil. Jeg skjemte meg over den hver eneste dag. Jeg hadde en veldig stor kul på neseryggen, og nesetippen min var også lang, med likeledes lange nesebor. Når det gjelder å ville skjule dette for andre, så forstår jeg deg godt. Jeg tenkte også sånn i begynnelsen, og var veldig redd for hva andre ville synes. Spesielt nær familie. Men etter en stund så ble jeg enig med meg selv i at selve grunnen for at jeg ville gjennomføre det var ekstremt god, så jeg valgte å være åpen om saken, og det gikk overraskende greit. Alle var positive både før og etter operasjonen. Og jeg har faktisk fått mange komplimenter. Jeg synes det var greit å ha den innstillingen, at jeg var åpen med de som uansett kanskje ville mistenke noe. Jeg vil først bare få understreke at dette er en veldig alvorlig avgjørelse, med tanke på ting som kan gå galt. For du kan angre deg resten av livet om du velger en kirurg du ikke er 100% sikker på at er ekstremt dyktig. Du må tenke på at både det estetiske og/eller funksjonelle med nesen kan blir mye dårligere enn forventet i etterkant. Og det er ikke lett å ta en ny operasjon for å fikse ting hvis noe først går galt, da en neseoperasjon er mye mer krevende den andre gangen. Jeg fikk ikke noe godt inntrykk av kirurgene i Norge, etter å ha vært hos Morten Haug, som jeg fikk godt inntrykk av over nett. Han fortalte at han ikke kunne endre noe på nesetippen min, noe som er helt normalt å gjøre i en neseoperasjon, bare at det er litt mer avansert. Jeg valgte å operere i Sverige etter en konsultasjon der, og etter mye research på nett og etter å ha lest andres erfaringer på et svenskt plastikkforum. Jeg opererte hos Per Windh. I mitt tilfelle så har jeg endt opp med en veldig fin nese å se på, men funksjonen i den har dessverre blitt betydelig dårligere etter operasjonen, noe som tyder på at kirurgen ikke har lykkes helt. Jeg har mest sannsynlig fått en kollapset indre neseklaff i ene neseboret, hvor jeg puster dårlig, og det andre neseboret puster jeg nesten ikke gjennom i det hele tatt. Det har snart gått 3 måneder siden min operasjon, og dette er ikke normalt. Man skal kunne puste bedre og bedre bare 2 uker etter operasjon. Jeg var og så kirurgen for noen dager siden, og fikk skuffende respons på bekymringene mine. Jeg følte han bare minimaliserte det og mente jeg bare måtte gi det mer tid, selv om jeg er skråsikker på at jeg skulle ha kunnet puste helt fint for mange mange uker siden. Jeg mistet dermed litt tiltro til han, og skal heller bestille time hos en norsk plastikkirurg som også er utdannet ØNH-spesialist om noen måneder. Hvis det er noe annet du lurer på, så må du gjerne spørre i vei. Anonymous poster hash: b75ac...f2a 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #3 Skrevet 10. november 2014 Tusen takk for svar! Godt å høre at det er noen som forstår, og har gått igjennom noe av det samme. I min situasjon tror jeg det vil bli vanskelig for nærmeste familie å "godta" dette. Fordi (etter min fortvilelse), så har det hendt at enkelte i familien har sagt at jeg har "spesielle trekk", og at "du har nesen til din far :)" (De sier ikke dette på en nedlatende måte) Nesten mer som et kompliment.. når jeg får høre dette, så har jeg bare smilt, og sagt "hehe :)". Det at jeg plutselig skal gå ut med at jeg ikke bare er litt misfornøyd, men er så misfornøyd at jeg har lyst til å legge meg under kniven for å fikse på det, det er utrolig vanskelig for meg at andre skal vite. Dette høres kanskje helt vannvittig ut, men jeg føler jeg taper om noen får vite det. Ettersom jeg er ganske fornøyd med utseendet mitt, så er det litt ekstra vanskelig beslutning synes jeg. For tenk om nesen blir styggere? Eller veldig annerledes slik at ALLE kan se den er fikset på? Jeg er veldig misfornøyd med nesen- som sagt spesielt når jeg smiler og ler, og det er jo noe man ofte gjør i sosiale settinger. Men nesen kunne også vært MYE verre. Leit å høre at det funskjonelle ble slik hos deg. Får håpe det blir bedre, hvis ikke så bør du kanskje operere igjen? Jeg har som deg også hørt mye bra om Morten Haug..Men nå ble jeg usikker. Hvordan fikset du det med å operere i Sverige? Tok du inn på hotell? Jeg spør gjerne masse jeg om det er greit! Lurer på alt mulig.. Anonymous poster hash: 41339...ffe
salat Skrevet 10. november 2014 #4 Skrevet 10. november 2014 (endret) Tok neseoperasjon for noen måneder siden, akkurat da jeg fyllte 18. Her jeg bor er det ikke normalt å ta operasjoner, og hvertfall ikke å være åpen om det, så jeg har skjult det. Hadde og komplekser hovedsaklig pga hump på neseryggen, og selvtillitten min var helt nede på grunn av dette, da det er et kompleks jeg har hatt siden jeg var ca 12 år. Familien min og vennene mine vet om operasjonen, og heldigvis har alle (nesten) vært utrolig støttende. Det er nok lurt å si det til noen som er nær deg, for det er ikke noe særlig uken etter operasjonen. Du vil trenge hjelp til det meste, og om du ikke har noen der vil du nok føle deg utrolig alene. Jeg hadde et par venninner som nærmest bodde hos meg da mamma var på jobb, og det var utrolig godt. Tror egentlig ingen har lagt noe merke til operasjonen, for om det ikke er noen som kjenner deg veldig godt eller vet om komplekset så er det heller ikke noe man studerer så nøye. Det eneste man tenker er nok sikkert at man har blitt finere, noe som jeg og har fått høre i det siste. De fleste vil nok si jeg var altfor ung til å ta operasjon, men det var for meg helt riktig, og kompleksene er helt borte. Jeg er så mye mer fornøyd med meg selv, noe som har økt livskvaliteten min mye. Jeg er nå mye mer sosial og i jevnt over bedre humør. Så ja, jeg tror nok ikke du vil få noen problemer med å skjule at du har tatt neseoperasjon, og hvis noen spør, så er det bare å nekte eller le det bort. Men du burde uansett si det til din/dine nærmeste Tok forresten operasjonen hos Morten Haug, og anbefaler han! Tviler på at det er andre kirurger i Norge som er like flinke, og det er jo også han jeg har hørt mest positivt om. Alle på klinikken var veldig greie og følte meg godt tatt vare på! Lykke til! Endret 10. november 2014 av salat
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #5 Skrevet 10. november 2014 Tok neseoperasjon for noen måneder siden, akkurat da jeg fyllte 18. Her jeg bor er det ikke normalt å ta operasjoner, og hvertfall ikke å være åpen om det, så jeg har skjult det. Hadde og komplekser hovedsaklig pga hump på neseryggen, og selvtillitten min var helt nede på grunn av dette, da det er et kompleks jeg har hatt siden jeg var ca 12 år. Familien min og vennene mine vet om operasjonen, og heldigvis har alle (nesten) vært utrolig støttende. Det er nok lurt å si det til noen som er nær deg, for det er ikke noe særlig uken etter operasjonen. Du vil trenge hjelp til det meste, og om du ikke har noen der vil du nok føle deg utrolig alene. Jeg hadde et par venninner som nærmest bodde hos meg da mamma var på jobb, og det var utrolig godt. Tror egentlig ingen har lagt noe merke til operasjonen, for om det ikke er noen som kjenner deg veldig godt eller vet om komplekset så er det heller ikke noe man studerer så nøye. Det eneste man tenker er nok sikkert at man har blitt finere, noe som jeg og har fått høre i det siste. De fleste vil nok si jeg var altfor ung til å ta operasjon så tidlig, men det var for meg helt rett, og kompleksene er helt borte og jeg er så mye mer fornøyd med meg selv, noe som også øker livskvaliteten min mye. Jeg er nå mye mer sosial og i jevnt over bedre humør. Så ja, jeg tror nok ikke du vil få noen problemer med å skjule at du har tatt neseoperasjon, og hvis noen spør, så er det bare å nekte eller le det bort. Men du burde uansett si det til din/dine nærmeste Lykke til! Takk for svar! Så bra å høre at du er fornøyd!! Det gjør meg litt lettet. Har så lyst til å føle det slik du gjør. Jeg vet ikke hvorfor jeg føler det slik jeg gjør, men jeg synes det er så flaut. Hvis jeg skulle tatt silikon f.eks så ville jeg ikke at noen skulle visst det. (Ville hatt de så naturlig som mulig, med dråpeformet heng og alt), og hvis noen jeg ikke kjente spurte om jeg hadde silikon hadde jeg faktisk sagt nei.. Dette er jo egentlig vanvittig umodent(?), men jeg føler det slik!! Men godt å høre at det er mulig å skjule, og det tror jeg også det vil være.. Hvis ikke kirurgen som sagt forandrer for mye. Hvem opererte du deg hos, og er du fornøyd med hele opplevelsen i tillegg til resultat? Hva betalte dere? Anonymous poster hash: 41339...ffe
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #6 Skrevet 10. november 2014 Jeg opererte nesen for snart 3 år siden. Da hadde jeg tenkt på det i minst 10 år! Hadde en litt lang nese med kul på midten og kulen har blitt mer fremtredende etter jeg ble ferdig utvokst.Har fått noen teite kommentarer opp igjennom årene som nok har bidradd til å ta den beslutningen,men jeg gjorde det mest for min egen del. Jeg har ikke fortalt andre enn en venninne om operasjonen.Hun la ikke merke til forskjllen før jeg viste henne profilen min fra siden. Foreldrene mine vet også at jeg er operert da jeg var hos dem natten etter operasjonen. Ingen andre i min familie eller vennekrets har kommentert nesen. At de imidlertid ser en forskjell kan jeg ikke utelukke,men jeg føler ikke jeg har noe plikt til å opplyse dem om at jeg har operert nesen. Opererte meg i ved Plastikkirugisk Institutt i Bergen.Veldig hyggelige ansatte og selve operasjonen gikk lekende lett.Ble operert i lokalbedøvelse,så jeg var våken hele tiden. Tiden etterpå gikk også helt fint. Betalte 30 000kr.Verdt hver eneste krone.Følelsen da jeg etter 1 uke fjernet gipsen og kjente kulen var borte var helt ubeskrivelig. Det beste med operasjonen er at jeg nå ikke lenger trenger å tenke på om noen ser på meg i profil eller bekymre meg for nesen. Den er mer i harmoni med resten av ansiktet mitt og blir ikke lagt særlig merke til. Jeg synes ikke du skal tenke for mye på hva andre måtte mene om dette. Nesen sitter tross alt midt i ansiktet, den er umulig å skjule og du skal leve med den hele livet.Følg magefølelsen og velg det som passer deg best. Anonymous poster hash: c113e...9c7
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #7 Skrevet 10. november 2014 Jeg har også tenkt på å gjøre noe med nesen, men det er jo så ekstremt dyrt!! Opp i 30 000,- liksom! Det er jo en flott reise til Maldivene...og hva om nesen ikke blir noe særlig penere? Anonymous poster hash: 6e7f6...9f5
salat Skrevet 10. november 2014 #8 Skrevet 10. november 2014 Takk for svar! Så bra å høre at du er fornøyd!! Det gjør meg litt lettet. Har så lyst til å føle det slik du gjør. Jeg vet ikke hvorfor jeg føler det slik jeg gjør, men jeg synes det er så flaut. Hvis jeg skulle tatt silikon f.eks så ville jeg ikke at noen skulle visst det. (Ville hatt de så naturlig som mulig, med dråpeformet heng og alt), og hvis noen jeg ikke kjente spurte om jeg hadde silikon hadde jeg faktisk sagt nei.. Dette er jo egentlig vanvittig umodent(?), men jeg føler det slik!! Men godt å høre at det er mulig å skjule, og det tror jeg også det vil være.. Hvis ikke kirurgen som sagt forandrer for mye. Hvem opererte du deg hos, og er du fornøyd med hele opplevelsen i tillegg til resultat? Hva betalte dere? Anonymous poster hash: 41339...ffe Redigerte litt på innlegget etter jeg skrev det første Men jeg opererte meg hos Morten Haug på Nobel, og er utrolig fornøyd med alt. Alle på klinikken var greie, og jeg følte meg ganske trygg. Kirurgen var litt stille og ikke så pratsom, noe andre også har skrevet i andre tråder her inne, men han er uansett veldig flink på det han gjør, og kunne ikke sett for meg et bedre resultat! Nå har jeg en fin, liten nese, med fin bue og som ser naturlig ut. Jeg opererte bort humpen på nesa, og gjorde den litt smalere på nesebeinet på sidene(?). Operasjonen min kostet 48000, men prisen der er fra 46000-54000 om jeg ikke husker helt feil..
Gjest brutal_mann Skrevet 10. november 2014 #9 Skrevet 10. november 2014 De gangene damer i det virkleige liv har ymtet frempå om neseplastikk så har de alle har helt idiotiske vrangforestillinger om eget utseende. Altså, de har hat NULL behov for å endre på noe som helst. Jeg setter 10 kroner og 3 euro-cent på at det også gjelder deg TS.
salat Skrevet 10. november 2014 #10 Skrevet 10. november 2014 Jeg har også tenkt på å gjøre noe med nesen, men det er jo så ekstremt dyrt!! Opp i 30 000,- liksom! Det er jo en flott reise til Maldivene...og hva om nesen ikke blir noe særlig penere? Anonymous poster hash: 6e7f6...9f5 Tror ikke en to ukers reise til Maldivene kunne målt seg med en ny nese for de som har store komplekser.. 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #11 Skrevet 11. november 2014 Jeg opererte nesen for snart 3 år siden. Da hadde jeg tenkt på det i minst 10 år! Hadde en litt lang nese med kul på midten og kulen har blitt mer fremtredende etter jeg ble ferdig utvokst.Har fått noen teite kommentarer opp igjennom årene som nok har bidradd til å ta den beslutningen,men jeg gjorde det mest for min egen del. Jeg har ikke fortalt andre enn en venninne om operasjonen.Hun la ikke merke til forskjllen før jeg viste henne profilen min fra siden. Foreldrene mine vet også at jeg er operert da jeg var hos dem natten etter operasjonen. Ingen andre i min familie eller vennekrets har kommentert nesen. At de imidlertid ser en forskjell kan jeg ikke utelukke,men jeg føler ikke jeg har noe plikt til å opplyse dem om at jeg har operert nesen. Opererte meg i ved Plastikkirugisk Institutt i Bergen.Veldig hyggelige ansatte og selve operasjonen gikk lekende lett.Ble operert i lokalbedøvelse,så jeg var våken hele tiden. Tiden etterpå gikk også helt fint. Betalte 30 000kr.Verdt hver eneste krone.Følelsen da jeg etter 1 uke fjernet gipsen og kjente kulen var borte var helt ubeskrivelig. Det beste med operasjonen er at jeg nå ikke lenger trenger å tenke på om noen ser på meg i profil eller bekymre meg for nesen. Den er mer i harmoni med resten av ansiktet mitt og blir ikke lagt særlig merke til. Jeg synes ikke du skal tenke for mye på hva andre måtte mene om dette. Nesen sitter tross alt midt i ansiktet, den er umulig å skjule og du skal leve med den hele livet.Følg magefølelsen og velg det som passer deg best. Anonymous poster hash: c113e...9c7 Takk for svar Hvor gammel var du da du opererte? Sa du ingenting til venninnen din før etter at du hadde operert? Hvis operasjonen blir vellykket så kommer jeg til å angre på at jeg ikke gjorde det før... F.eks hvis jeg og samboeren min sitter å ser på TV ved siden av hverandre i sofaen, og han ser bort på meg så blir jeg veldig ukomfertabel, og må snu meg med å se mot han, sånn at han ikke ser meg fra siden. Jeg gruer meg også til å kjøre bil, med passasjer, fordi når de snakker til meg ser de meg fra siden hele tiden og jeg blir kjempestresset. Hvis jeg skulle sittet å snakket med en person som satt ved siden av meg, og det satt noen andre å lyttet til samtalen og dermed så oss fra siden, så hadde jeg latet som jeg klødde på nesen, eller øyet eller whatever, sånn at de ikke skulle sett nesen fra siden. Kanskje jeg til og med hadde blitt så ukomfortabel at jeg hadde sagt jeg måtte på do. Det er utrolig frusterende. Har ikke hørt noe om der du opererte deg. Hvorfor valgte du den klinikken? Anonymous poster hash: 41339...ffe
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #12 Skrevet 11. november 2014 De gangene damer i det virkleige liv har ymtet frempå om neseplastikk så har de alle har helt idiotiske vrangforestillinger om eget utseende. Altså, de har hat NULL behov for å endre på noe som helst. Jeg setter 10 kroner og 3 euro-cent på at det også gjelder deg TS. Med andre ord så vedder du ikke så mye på at jeg faktisk ikke trenger det Men jeg tror uansett at de aller fleste hadde sagt at jeg ikke trenger det. Men det er hvordan det får meg til å føle som gjør at jeg synes jeg trenger det. Det er aldri noen som har sagt en stygg kommentar om nesen min, men folk har kommentert den, at den gir meg særpreg i ansiktet osv. At det er pent. Men du vet.. Anonymous poster hash: 41339...ffe
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #13 Skrevet 11. november 2014 Du kan skjule det. Tar bare noen dager før nesen ser normal ut for andre. Etter en uke burde du være good to go. Du kan dekke det med at du skal på en liten ferie f.eks. Spør de om nesen, så kan du bare si at du var uheldig å slå deg, eller late som ingenting. Anonymous poster hash: 2b1a5...ea2
Gjest brutal_mann Skrevet 11. november 2014 #14 Skrevet 11. november 2014 Med andre ord så vedder du ikke så mye på at jeg faktisk ikke trenger det Men jeg tror uansett at de aller fleste hadde sagt at jeg ikke trenger det. Men det er hvordan det får meg til å føle som gjør at jeg synes jeg trenger det. Det er aldri noen som har sagt en stygg kommentar om nesen min, men folk har kommentert den, at den gir meg særpreg i ansiktet osv. At det er pent. Men du vet.. Anonymous poster hash: 41339...ffe Med andre ord så legger du kun vekt på det som potensielt kan underbygge dine negative tanker Hvorfor kan du ikke bare lære deg å like nesen din og vite at den nesen, den gjør at folk liker å se på deg.
salat Skrevet 11. november 2014 #15 Skrevet 11. november 2014 Med andre ord så legger du kun vekt på det som potensielt kan underbygge dine negative tanker Hvorfor kan du ikke bare lære deg å like nesen din og vite at den nesen, den gjør at folk liker å se på deg. Folk som deg er så sykt irriterende. Hva gjør det deg om hun tar operasjon, når det vil gjøre at føler seg bedre med seg selv? Men siden du er så smart, kan du ikke si hvordan man skal LÆRE seg å like nesen sin, som man overhodet ikke liker fra før? :)
Gjest brutal_mann Skrevet 11. november 2014 #16 Skrevet 11. november 2014 Folk som deg er så sykt irriterende. Hva gjør det deg om hun tar operasjon, når det vil gjøre at føler seg bedre med seg selv? Men siden du er så smart, kan du ikke si hvordan man skal LÆRE seg å like nesen sin, som man overhodet ikke liker fra før? :) La meg stave et veldig smart ord for deg P S Y K O L O G. det er skikkelig irriterende med sånne som oss som liksom liker at folk klarer å like seg elv slik de er. Det er så plagsomt å liksom ikke gidde sånne overfladiske ting og liksom bry seg om sånne indre verdier og skit.
salat Skrevet 11. november 2014 #17 Skrevet 11. november 2014 La meg stave et veldig smart ord for deg P S Y K O L O G. det er skikkelig irriterende med sånne som oss som liksom liker at folk klarer å like seg elv slik de er. Det er så plagsomt å liksom ikke gidde sånne overfladiske ting og liksom bry seg om sånne indre verdier og skit. Høres ut som du har skikkelig flotte indre verdier altså.
Gjest brutal_mann Skrevet 11. november 2014 #18 Skrevet 11. november 2014 Høres ut som du har skikkelig flotte indre verdier altså. De er grisefine! De har stått modell for Playvalues og vært på fremsiden av Innervalues Illustrated. Tre år på rad!
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #19 Skrevet 11. november 2014 La meg stave et veldig smart ord for deg P S Y K O L O G. det er skikkelig irriterende med sånne som oss som liksom liker at folk klarer å like seg elv slik de er. Det er så plagsomt å liksom ikke gidde sånne overfladiske ting og liksom bry seg om sånne indre verdier og skit. Det er plagsomt at du bagatelliserer dette og vedder på at nesen til TS er fin sånn som den er. Du har ikke sett nesen til TS, og innleggene dine lyser av at dette er noe du absolutt ikke kan relatere deg til. Det kan jeg, akkurat på samme måten som TS forteller. Det har vært utrolig hemmende gjennom hele livet. Det er uansett ikke psykolog som er løsningen. Det er å jobbe med seg selv. Psykologen er kun et hjelpemiddel, og det er ikke alltid det vil fungere. Helt greit at du mener at folk skal være komfortabel med seg selv, men jeg råder deg til å formulere deg på en helt annen måte. Dette her er utrolig negativt for ens psyke, og det er ikke akkurat slik at en skifter mening når noen kommer med slike kommentarer som antyder at en er overfladisk og ikke bryr seg om indre verdier. Det er fullt mulig å ha slike komplekser, og i tillegg ikke være overfladisk samt bry seg om indre verdier. Fullt mulig. Anonymous poster hash: 18fd4...cf4 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #20 Skrevet 11. november 2014 Takk for svar Hvor gammel var du da du opererte? Sa du ingenting til venninnen din før etter at du hadde operert? Hvis operasjonen blir vellykket så kommer jeg til å angre på at jeg ikke gjorde det før... F.eks hvis jeg og samboeren min sitter å ser på TV ved siden av hverandre i sofaen, og han ser bort på meg så blir jeg veldig ukomfertabel, og må snu meg med å se mot han, sånn at han ikke ser meg fra siden. Jeg gruer meg også til å kjøre bil, med passasjer, fordi når de snakker til meg ser de meg fra siden hele tiden og jeg blir kjempestresset. Hvis jeg skulle sittet å snakket med en person som satt ved siden av meg, og det satt noen andre å lyttet til samtalen og dermed så oss fra siden, så hadde jeg latet som jeg klødde på nesen, eller øyet eller whatever, sånn at de ikke skulle sett nesen fra siden. Kanskje jeg til og med hadde blitt så ukomfortabel at jeg hadde sagt jeg måtte på do. Det er utrolig frusterende. Har ikke hørt noe om der du opererte deg. Hvorfor valgte du den klinikken? Anonymous poster hash: 41339...ffe Nå er jeg 36,så jeg har brukt mange år på å tenke igjennom dette. Da jeg først bestilte time til konsultasjon for å diskutere hva som kunne gjøres,hadde jeg allerede bestemt meg for å ta opersjon. Nei,jeg sa ingenting til venninnen min før vi møttes og jeg bestemte meg for å si det. Har kun fortalt det til henne,ingen andre venninner. Jeg kjenner meg veldig igjen i de problemstillingene du nevner.Jeg unngikk faktisk lenge å ta kjøretimer på kjøreskole bare fordi jeg synes det var ubehagelig at kjørelæreren skulle se meg fra siden. Å sitte i klasserom måtte alltid planlegges slik at jeg satt langt bak og ikke følte folk kunne se meg i profil. Her er nettsiden til klinikken: http://www.plastkir.no/ Jeg valgte dem fordi jeg hadde hørt mye bra om kirugen,Stefan Emmes. Anonymous poster hash: c113e...9c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå