AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #1 Skrevet 10. november 2014 Hva foretrekker dere å trene etter å ha blitt skikkelig støl? Jeg har endelig kommet igang med trening etter tre uker uten mulighet for trening. Så nå er jeg grisestøl. Jeg liker veldig godt å trene yoga men også lett jogging. Men lurer litt på hva som er best å trene når kroppen er støl. Anonymous poster hash: f561d...1f5
Wiggins Skrevet 10. november 2014 #2 Skrevet 10. november 2014 Når du er skikkelig støl er det best å ikke trene noe som helst. Når du utsetter musklene for mye hardere belastning enn de er vant til, som f. eks. styrketrening etter lang pause, vil det bli mange rupturer i muskelfibrene. Etter et drøyt døgn kjenner du det som stølhet. Det er et signal fra kroppen om at "restitusjon pågår, vennligst hold deg i ro". Å tøye gjør bare rupturene større og flere. Det eneste som hjelper er å ta det med ro i 2-3 dager.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #3 Skrevet 11. november 2014 Greit å ta det med ro men å sitte helt stille hjelper ikke. Tar kun en liten gåtur i dag siden jeg har trent to dager på rad. Men lurer litt på om jeg bør ta en lett joggetur eller trene mobilitet i morgen. Blir uansett kun en restitusjonsøkt. Anonymous poster hash: f561d...1f5
Supraspinatus Skrevet 11. november 2014 #4 Skrevet 11. november 2014 Statisk tøying er ikke bra når man er veldig støl. Da risikerer man at man forlenger perioden hvor muskelen har "skader". I utgangspunktet er det ikke mye som forkorter stølhetsperioden som innebærer trening. De fleste utøvere på høyt nivå bruker massasje, lett aerobisk trening (gå tur, rolig svømming eller sykling), kontrastbad/badstue. I tillegg er søvn og kosthold viktig. God søvn er veldig viktig for gjenoppbygging av slitt og skadet muskulatur.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #5 Skrevet 11. november 2014 Søvn er ingen problem. Hilsen murmeldyret. Spiser proteinrikt også. Og noe karbs. Blir uansett bare gåtur i dag. Merker at stølheten heldigvis går raskere over nå enn da jeg begynte å trene for et par år siden. Anonymous poster hash: f561d...1f5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå