LukaFrost Skrevet 10. november 2014 #1 Skrevet 10. november 2014 Jeg har nettopp kommet over en oppskrift med mel av kikerter. Det har jeg ikke vært borti før. Hvor lett er det å oppdrive slikt? Noen som har laget mat med kikertermel?
LittDiva Skrevet 10. november 2014 #2 Skrevet 10. november 2014 Har du innvandrer butikk i nærheten ? Der har de alltid. ICA og meny pleier også ha. Jeg har laget panisse, pannekaker , brukt det som jevning / bindemiddel i sauser og vegetarburgere.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #3 Skrevet 10. november 2014 Det som pleier å være lett å få tak i på innvandrerbutikk er indiskprodusert kikertmel, dvs det som heter gram flour. Jeg pleier å bruke det til socca (kikertpannekake fra Nice), fungerer utmerket. Anonymous poster hash: 27b99...542
Holme Skrevet 11. november 2014 #4 Skrevet 11. november 2014 Kikertmel får du kjøpt på Meny, og det er faktisk ikke så farlig dyrt heller. Jeg gikk forbi det da jeg kjøpte hvetemel på Meny før i dag Ellers har jeg handlet kikertmel på innvandrerbutikk før. Vet du kan få litt forskjellige typer, fra forskjellige land. Indisk heter det chana og på spansk garbanzos, hvis du skulle finne noe av den type. Ellers heter jo kikerter chickpeas på engelsk da
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #5 Skrevet 11. november 2014 Trodde kikkerter var til å spionere med og ikke til å lage mjæl av? Anonymous poster hash: 41e6e...a67
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #6 Skrevet 11. november 2014 http://en.wikipedia.org/wiki/Gram_flour Anonymous poster hash: 27b99...542
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå