AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #1 Skrevet 10. november 2014 Jeg har et fadderbarn på 3 år. Har ikke mye kontakt med foreldrene, det er faktisk veldig sjeldent. De er ikke interessert i verken meg eller mitt liv, og mora til fadderbarnet svarer ikke en gang på meldinger jeg sender, der jeg lurer på hvordan det står til med dem osv. (og jeg har sendt et par!) Hun tar heller ikke telefonen når jeg ringer.. Jeg har ikke god råd, og vil heller prioritere å bruke penger på dem som står meg nærmest, og som prioriterer meg. Har lest et par tråder om folk som lurer på det samme, og mange av svarene som trådstarter får er at "ikke la barnet lide, selv om du ikke har kontakt med foreldrene, fortsett å gi gaver!". Tror neppe at mitt fadderbarn lider, om jeg skulle ha sluttet å gi han gaver..? Så mitt spørsmål er vel egentlig, hva hadde du gjort? Anonymous poster hash: c2412...c4a
strawberry Skrevet 10. november 2014 #2 Skrevet 10. november 2014 Jeg hadde ikke gitt gaver. Hvorfor ble du fadder til dette barnet i det hele tatt? Og hvorfor har du mistet kontakten med barnets mor?
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #3 Skrevet 10. november 2014 Jeg hadde ikke gitt gaver. Hvorfor ble du fadder til dette barnet i det hele tatt? Og hvorfor har du mistet kontakten med barnets mor? Fordi på den tiden da barnet ble født, var vi venner. Kontakten har vi mistet pga barnets mor, som aldri svarer meg på verken sms eller telefon. Likevel så kan jeg se at hun er veldig aktiv på andre medier, og hun prioriterer ikke meg i det hele tatt. De eneste gangene vi har kontakt, er på hennes premisser. Veldig lenge siden jeg har hørt fra henne nå. Jeg føler meg på en måte brukt. TS Anonymous poster hash: c2412...c4a
Luckiness Skrevet 10. november 2014 #4 Skrevet 10. november 2014 Jeg vet ikke om jeg ville gitt gave eller ei i dette tilfelle. Men en mulighet er jo å kun gi til større dager (vet ikke helt hvilke dager som er "store" hos et barn...) og kanskje jul i tillegg. Eller kanskje jeg ville gitt en gave hvor jeg inviterte fadderbarnet med på kino og restaurant, fordi jeg bryr meg om fadderbarnet mitt og ønsker å bli bedre kjent med den jeg er fadder for.
strawberry Skrevet 10. november 2014 #5 Skrevet 10. november 2014 Fordi på den tiden da barnet ble født, var vi venner. Kontakten har vi mistet pga barnets mor, som aldri svarer meg på verken sms eller telefon. Likevel så kan jeg se at hun er veldig aktiv på andre medier, og hun prioriterer ikke meg i det hele tatt. De eneste gangene vi har kontakt, er på hennes premisser. Veldig lenge siden jeg har hørt fra henne nå. Jeg føler meg på en måte brukt. TS Anonymous poster hash: c2412...c4a Jeg tenker bare at det må jo være en grunn til at hun har sluttet kontakten med deg. Men som sagt, jeg ville ikke gitt noen gave, barnet klarer seg fint uten.
Jade Skrevet 10. november 2014 #6 Skrevet 10. november 2014 Det er ikke slik at faddere må gi bursdagsgaver. Du kan sende et kort på dåpsdagen om du vil. Og så bør du gi konfirmasjonsgave selv om du ikke blir invitert.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #7 Skrevet 10. november 2014 Gjør som meg, jeg hadde heller ikke kontakt med mitt fadderbarn ( de flyttet til en annen kant av landet, når hun var to) Jeg satte av noen kroner til bursdag og jul, og disse pengene + litt til fikk hun i konfirmasjonsgave (ble ca 5000). Konfirmanten var kjempefornøyd Anonymous poster hash: 421f3...d49
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #8 Skrevet 10. november 2014 Hva slags gave er det snakk om? Fadderne mine var invitert i konfirmasjonen min og da fikk jeg gave. Mellom dåp og konfirmasjon fikk jeg ingen andre gaver, de var ikke i familie med meg,kun venner av foreldrene mine og da er det vel ikke naturlig med gaver?Anonymous poster hash: 9229e...083
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå