AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #1 Skrevet 10. november 2014 Jeg går ofte i skjørt og kjoler, men med en gang settingen blir mer en hverdags (kan fint pynte meg til hverdags for meg selv, men da er det jo null press), kjenner jeg at jeg ikke aner hva jeg driver med og hvilke kjoler jeg kler. Jeg er ganske lav (rundt 160), bruker 75A i bh-størrelse, er 68,5 rundt midjen, og 93 rundt hoftene. Nå må jeg altså finne en kjole til julebordet, og jeg har mest lyst til å avlyse hele greia. Er det i det hele tatt noe som er nesten "garantert" å være flatterende på en kropp som min (kort og.. vel, *host*)? Takker på forhånd hvis noen tar seg tid til å svare ang snitt, eller eksempler på kjoler. Anonymous poster hash: 0970a...66f
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #2 Skrevet 10. november 2014 Hvilken kroppsfasong har du? Eple? Pære? Har du stor mage? Store hofter, rumpe? Anonymous poster hash: 96558...1ee 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #3 Skrevet 10. november 2014 Hvilken kroppsfasong har du? Eple? Pære? Har du stor mage? Store hofter, rumpe?Anonymous poster hash: 96558...1ee En soleklar pæreform. Gigantiske hofter og stor rumpe. Anonymous poster hash: 0970a...66f
FantasDick Skrevet 10. november 2014 #4 Skrevet 10. november 2014 En soleklar pæreform. Gigantiske hofter og stor rumpe. Anonymous poster hash: 0970a...66f Du har ganske like mål som meg - jeg er enda litt slankere på overkroppen og enda litt større rundt hoftene/rumpa, så tenkte jeg kunne komme med noen forslag, men jeg kler meg for å fremheve hoftene så tror ikke jeg er rette person, gitt. 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #5 Skrevet 10. november 2014 Du har ganske like mål som meg - jeg er enda litt slankere på overkroppen og enda litt større rundt hoftene/rumpa, så tenkte jeg kunne komme med noen forslag, men jeg kler meg for å fremheve hoftene så tror ikke jeg er rette person, gitt. Siden du har enda litt større kontrast mellom liv og hofter, vil jo noe slikt fort se smashing ut, så jeg klandrer deg ikke! Har du noe imot å dele de forslagene likevel? Anonymous poster hash: 0970a...66f
Gjest Lille-pus Skrevet 10. november 2014 #6 Skrevet 10. november 2014 (endret) Tro om ikke en kjole som jevner ut det dere oppfatter som litt 'usymmetri' mellom over og underkroppen kan være noe ? Blyantkjoler er i allefall 'no go'. Jeg mistenker de vil fremheve nøyaktig det dere godt kunne tenke dere ble litt utjevnet. Hodet mitt sier at ermeløs, og med herlig vidde i skjørtet kan være en vei å gå her (?) Og jeg lurer på om det ikke kan være smart å unngå de lendene som ender midt på låret eller er av de aller korteste (om skjørtet/kjolen slutter der så sier hodet mitt at man gjør det helt motsatte av å jevne ut). Noe i denne duren ? Kanskje skulderstroppene er litt brede, men fasongen på dem legger bredde på skulderpartiet. Bær litt over med meg, jeg er skudd sammen av litt andre komponenter med andre utfordringer, og ikke vant til å tenke på disse utfordringen som dere har. Endret 10. november 2014 av Lille-pus 4
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #7 Skrevet 10. november 2014 Alderen din, ts? Anonymous poster hash: 5e5a8...56e
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #8 Skrevet 10. november 2014 Tro om ikke en kjole som jevner ut det dere oppfatter som litt 'usymmetri' mellom over og underkroppen kan være noe ? Blyantkjoler er i allefall 'no go'. Jeg mistenker de vil fremheve nøyaktig det dere godt kunne tenke dere ble litt utjevnet. Hodet mitt sier at ermeløs, og med herlig vidde i skjørtet kan være en vei å gå her (?) Og jeg lurer på om det ikke kan være smart å unngå de lendene som ender midt på låret eller er av de aller korteste (om skjørtet/kjolen slutter der så sier hodet mitt at man gjør det helt motsatte av å jevne ut). Noe i denne duren ? Kanskje skulderstroppene er litt brede, men fasongen på dem legger bredde på skulderpartiet. Bær litt over med meg, jeg er skudd sammen av litt andre komponenter med andre utfordringer, og ikke vant til å tenke på disse utfordringen som dere har. Kunne en kjole som dette kombineres med en cardigan eller boler, muligens? Grunnen til at jeg spør, beklager om dette blir for mye detaljer, er at jeg har masse arr fra selvskading for nesten femten år siden som jeg ikke ønsker skal få noe fokus på en slik kveld. Midt-på-låret-lengder utgår siden jeg liker å bruke strømper og holder, og ikke vil vise strømpekanten min til allverden. Anonymous poster hash: 0970a...66f
Gjest Papirfly Skrevet 10. november 2014 #9 Skrevet 10. november 2014 Du har et forhold mellom midje - hofte på over 25% Du er en drøm. Og du vil gjemme deg bort? WTF? 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #10 Skrevet 10. november 2014 Alderen din, ts? Anonymous poster hash: 5e5a8...56e Alderen din, ts? Anonymous poster hash: 5e5a8...56e Og du spør, fordi? Anonymous poster hash: 0970a...66f
Gjest Papirfly Skrevet 10. november 2014 #11 Skrevet 10. november 2014 Kunne en kjole som dette kombineres med en cardigan eller boler, muligens? Grunnen til at jeg spør, beklager om dette blir for mye detaljer, er at jeg har masse arr fra selvskading for nesten femten år siden som jeg ikke ønsker skal få noe fokus på en slik kveld. Bruk lange hansker.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #12 Skrevet 10. november 2014 Du har et forhold mellom midje - hofte på over 25% Du er en drøm. Og du vil gjemme deg bort? WTF? Nuvel, det var også en måte å si det på. La oss bare si at vi to er sterkt uenige i denne saken. Anonymous poster hash: 0970a...66f
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #13 Skrevet 10. november 2014 Bruk lange hansker. Fungerer ikke så godt, siden jeg har arr på overarmen også. Anonymous poster hash: 0970a...66f
Gjest Lille-pus Skrevet 10. november 2014 #14 Skrevet 10. november 2014 (endret) Kunne en kjole som dette kombineres med en cardigan eller boler, muligens? Grunnen til at jeg spør, beklager om dette blir for mye detaljer, er at jeg har masse arr fra selvskading for nesten femten år siden som jeg ikke ønsker skal få noe fokus på en slik kveld. Midt-på-låret-lengder utgår siden jeg liker å bruke strømper og holder, og ikke vil vise strømpekanten min til allverden. Anonymous poster hash: 0970a...66f Ermeløse kjoler er som skapt for en cardigan eller noe så utdatert som en bolero (som jo bare er en kort cardigan med en knapp eller to, ikke en slik lodden 'pelsdott' som bestemor brukte på 70-tallet ) Personlig føler jeg meg ganske sikker på at du og strømpene med stropper er helt på lag når det gjelder kjolens lengde - om man ønsker å dempe inntrykket av et hofte-/lår parti som det bredeste så er det lurt å ikke la kjolen/skjørtet avsluttes på det bredeste stedet Edit: Tipset om satenghansker er egentlig ikke så dumt. Jeg har nå målt mine lengste og de går 13,5 cm oppover overarmen på yttersiden. Så spørs det om det er for kort eller litt for kort til å føles komfortabelt (for akkurat det er det viktigste). Endret 10. november 2014 av Lille-pus
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #15 Skrevet 10. november 2014 Og du spør, fordi? Anonymous poster hash: 0970a...66f Tenkte bare det kan være litt forskjell på hvilken stil man liker/ønsker om man er 20, 30 eller 40 f.eks. Anonymous poster hash: 5e5a8...56e
Lillesiren Skrevet 10. november 2014 #16 Skrevet 10. november 2014 Gigantiske hofter på 93 cm i omkrets? 3
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #17 Skrevet 10. november 2014 - om man ønsker å dempe inntrykket av et hofte-/lår parti som det bredeste så er det lurt å ikke la kjolen/skjørtet avsluttes på det bredeste stedet Da tror jeg faktisk at jeg er på rimelig trygg grunn allerede. Da tror jeg at jeg tar en kikk til på den ermeløse Tiger og Sweden kjolen jeg hadde sett meg ut, og heller kjøper en fin cardigan til. Anonymous poster hash: 0970a...66f
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #18 Skrevet 10. november 2014 Tenkte bare det kan være litt forskjell på hvilken stil man liker/ønsker om man er 20, 30 eller 40 f.eks. Anonymous poster hash: 5e5a8...56e Jeg ser den. Er litt over 30, og foretrekker (både til hverdags og fest) kjoler og skjørt til knelengde. Om jeg mot formodning noensinne skulle forville meg inn i et antrekk mest passende en tyveåring, kan du stole på at moren min hadde gitt heller klar beskjed. Anonymous poster hash: 0970a...66f
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #19 Skrevet 10. november 2014 Gigantiske hofter på 93 cm i omkrets? På en person på snaut 160cm, så kan det fort virke noe stort, ja. Spesielt om man, som meg, har en heller liten bh-størrelse. Anonymous poster hash: 0970a...66f
FantasDick Skrevet 10. november 2014 #20 Skrevet 10. november 2014 Siden du har enda litt større kontrast mellom liv og hofter, vil jo noe slikt fort se smashing ut, så jeg klandrer deg ikke! Har du noe imot å dele de forslagene likevel? Anonymous poster hash: 0970a...66f Poster som alltid min all-time favorite Mi strecth fra Tiger of Sweden. Den er bredere over skuldrene og har litt detaljer for å balansere overkroppen litt, perfekt lengde og snitt. Får rumpa mi til å se smashing ut! Ser Lille-pus foreslår skjørt med litt vidde, men da synes jeg hoftene og rumpa forsvinner helt, så foretrekker at kjolene sitter litt mer. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå