Gå til innhold

Er det grisete å vaske søppelbøtter i oppvaskmaskinen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gjort det innimellom for å fjerne lukt og smuss, men nå slo det meg plutselig om det egentlig er grisete? Oppvaskmaskinen dreper vel ikke alt av bakterier...

Anonymous poster hash: 1f5c8...044
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg ville tenkt at det er litt grisete. Ville nok ikke gjort det selv.

• Liker 1
Skrevet

Hvordan gjør jeg det da? Med tanke på å fjerne alle bakterier.

Skrevet

æsj

Anonymous poster hash: 91f82...c02
  • Liker 2
Skrevet

Hvordan gjør jeg det da? Med tanke på å fjerne alle bakterier.

Hmm, jeg tror jeg bare ville brukt klor og varmt vann.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tar de i dusjen, fyller de med varmt vann og hiver oppi en del klor. Lar det stå en stund og skyller de. I oppvaskmaskinen hadde aldri falt meg inn.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tar de i dusjen, fyller de med varmt vann og hiver oppi en del klor. Lar det stå en stund og skyller de. I oppvaskmaskinen hadde aldri falt meg inn.

Vel så grisete å ha den i dusjen som ioppvaskmaskina.

Hvordan får dere søppelbøtta så møkkete? Vi har en stor bærepose oppi en blå Ikea søppelbøtte og bøtta har aldri noe synlig skitt i seg. Vi bærer ut søpla når vi har ryddet etter middag, hver dag, ja.

En gang i mellom tar jeg litt klorin nok til å dekke bunnen, ruller det litt rundt og kaster i toalettet. Skyller med vann og tar en ny ren bærepose oppi.

Kunststykket hos TS er å ikke få søplebøtta så møkkete.

Vi er en fam. Med to voksne, to tenåringer og to småbarn.

De små har vi bleiebøtte til.

Anonymous poster hash: 7a950...332

• Liker 3
Skrevet

Hvordan får dere søppelbøtta så møkkete? Vi har en stor bærepose oppi en blå Ikea søppelbøtte og bøtta har aldri noe synlig skitt i seg. Vi bærer ut søpla når vi har ryddet etter middag, hver dag, ja.

En gang i mellom tar jeg litt klorin nok til å dekke bunnen, ruller det litt rundt og kaster i toalettet. Skyller med vann og tar en ny ren bærepose oppi.

Kunststykket hos TS er å ikke få søplebøtta så møkkete.

Vi er en fam. Med to voksne, to tenåringer og to småbarn.

De små har vi bleiebøtte til.

Problemet er egentlig hvis det blir hull i posen, da blir det fort møkkete.

• Liker 1
Skrevet

Nei, det er ikke det.

• Liker 7
Skrevet

Bruker du seriøst klor og varmvann bør du slutte med det. Klor er et kjemisk stoff, og ved oppvarming danner det giftig gass.... Har du seriøst ikke tenkt på det selv?

Skrevet

Ville aldri satt den inn i oppvaskemaskinen. Pleier å ta den utenfor å spyle den med litt såpe eller noe slikt.

Pleier å være obs på å bruke kun poser som det ikke er hull i, har også dobbelt opp med poser i bosspannet.

Skrevet

Hvorfor er det så grisete da? Det er jo stortsett mat i den søpla.

Om man skyller den før man setter ren inn, skjønner jeg ærlig talt ikke problemet.

Hva med de som har dyr. Hvordan vasker de sine skåler? Vasker med børste og antibak zalo jeg, og synes det er helt ok ;)

Skrevet

Problemet er egentlig hvis det blir hull i posen, da blir det fort møkkete. Anonymous poster hash: 1f5c8...044

Da trykker du for mye nedi og tømmer for skjeldent!

Hull har vi omtrent aldri hatt og vi skyller matrester av embalasje m.m. før dette kastes eller legger det inn i tynne frukt-plastposer før vi tar det i søppelbøtta. Dette gjør husets unge og.

Skrevet

Kjør den på 70 grader i oppvaskmaskinen, ikke noe grisete med det.

Skrevet

Nei, det er ikke det.

Vel, denne uttalelsen kommer ikke fra en mikrobiolog.

Skrevet

Vår får ikke plass i oppvaskmaskinen men jeg ville heller aldri tenkt på å sette den der. Synes det er litt ekkelt ja. Det er jo mye rart blant avfall og selv om den stort sett kan holdes greit ren så skjer det jo at det er hull, en idiot i huset (bor med roomie) ikke har lagt posen skikkelig på og noe faller utenfor, man ser det ikke med en gang og så danner det seg smuss og dritt i bunnen. Hvis det har lekket fra noe gammel emballasje kan det også bety noen giftige stoffer man ikke skal ha i seg og jeg vil ikke blande det med ting vi spiser av.

Uavhengig av hvordan det skjer - når man faktisk skal vaske den så er det jo fordi den må vaskes.

Jeg heller en antibakteriell såpe oppi, fyller opp med varmtvann og setter den for seg selv. Deretter heller jeg det ut i do, og tar en ny runde, og så skyller.

Anonymous poster hash: 6f076...bae
Skrevet

Da trykker du for mye nedi og tømmer for skjeldent!

Hull har vi omtrent aldri hatt og vi skyller matrester av embalasje m.m. før dette kastes eller legger det inn i tynne frukt-plastposer før vi tar det i søppelbøtta. Dette gjør husets unge og.

Veldig bessewisser du da!

Noen poser har hull i seg før man setter den i, noen ganger er det kanskje noe spisst/skarpt som lager hull...

Og tømme søpla hver dag er da virkelig ikke nødvendig om den ikke er full/lukter.

Anonymous poster hash: 9c860...7ee

• Liker 5
Skrevet

Veldig bessewisser du da!

Noen poser har hull i seg før man setter den i, noen ganger er det kanskje noe spisst/skarpt som lager hull...

Og tømme søpla hver dag er da virkelig ikke nødvendig om den ikke er full/lukter.

Anonymous poster hash: 9c860...7ee

Hehe enig. Det er klart at noe er dysfunksjonelt i deres familie mht. søppel og dette går i flere ledd.

"Hull har vi omtrent aldri hatt"

http://img.pandawhale.com/116656-congratulations-gif-Imgur-cong-Ij3K.gif

Anonymous poster hash: 6f076...bae

Skrevet

Bruker du seriøst klor og varmvann bør du slutte med det. Klor er et kjemisk stoff, og ved oppvarming danner det giftig gass.... Har du seriøst ikke tenkt på det selv?

Alle stoffer er kjemiske stoffer. Prøv igjen. Hva mener du egentlig?

Anonymous poster hash: 7728f...175

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...