Gå til innhold

Dumt spørsmål, men.. Er jeg syk?

Anbefalte innlegg

Gjest earlgrey
Skrevet

Jeg spiser mye mat (2000-2500 kcal), har sittestillende arbeid og trener ikke. Likevell er jeg klassifisert som undervektig (BMI på 18). Folk reagerer på mengde sukker jeg kan ha i meg på en gang.

Jeg er alltid trøtt og sliten, og nå har jeg begynt å tenke; kanskje jeg har en eller annen form for sykdom? Tenkte litt på høyt stoffskifte, men finnes det andre sykdommer som kan gi slike bivirkninger?

Jeg vil helst ikke ta medisin som gjør at jeg legger på meg da jeg er veldig glad i mat, og vil helst unngå blodprøve :')

Noen som har noe innspill?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slutt å spis sukker, du vil garantert merke forskjell.

Gjest Runforit
Skrevet

Symptomer på høyt stoffskifte

Rask puls eller hjertebank

Skjelving

Svetting og manglende toleranse for varme

Tretthet og slapphet

Vekttap til tross for god matlyst

Diaré

Skjoldbruskkjertelen blir ofte forstørret (struma)

Menstruasjonsforstyrrelser

Uro og irritabilitet

Søvnproblemer

Øyeproblemer (blant annet fremstående øyne med stirrende blikk)

Skrevet

Prøv å spise mer variert og kutt ut mye sukker. Lavt energinivå kan ha noe med sukkerinntaket ditt å gjøre

Skrevet

Sukker er ikke bra uansett vekt, kutt det ut. 2000 kalorier om dagen er ikke veldig mye, bare passende. Hvis du vil finne ut om du har høyt stoffskifte må du dessverre ta blodprøve.

Anonymous poster hash: 43a5c...451
Skrevet

Du er trött og sliten fordi du ikke spiser variert og sunt. Endre kosthold så kroppen får tilskudd av trege karbohydrater og sunt fett så skal du se kroppen blir freshere

Anonymous poster hash: f3c5b...338
  • Liker 1
Skrevet

Start med og introdusere komplekse karbohydrater. Kroppen min takke deg bedre! :)

Du blir hva du spiser! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...