Gå til innhold

Alene med nyfødt og to småbarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er slutt mellom samboeren min og jeg. Hans avgjørelse og noe jeg bare må akseptere. Vi har to små barn på 1 og 3 år. Den minste er veldig plaget med astma, så i perioder er det mye nattevåk med han. Jeg har tenkt at det blir slitsomt, men at jeg skal klare det.

Men så viser det seg at jeg er gravid. Vi ønsket oss et tredje barn, så vi har ikke vært så nøye med prevensjon. Og ikke visste jeg at han hadde tenkt til å forlate meg.

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Det finnes grenser for hva jeg kan få til alene. Jobben har også nettopp godkjent at jeg begynner på videreutdanning. På sikt betyr det lønnsforhøyelse og bedre evne til å klare meg som aleneforsørger. Hvordan skal jeg få til det med tre bleieunger? Samtidig ønsker jeg meg allerede barnet...

Finnes det noen solskinnshistorier der ute?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er slutt mellom samboeren min og jeg. Hans avgjørelse og noe jeg bare må akseptere. Vi har to små barn på 1 og 3 år. Den minste er veldig plaget med astma, så i perioder er det mye nattevåk med han. Jeg har tenkt at det blir slitsomt, men at jeg skal klare det.

Men så viser det seg at jeg er gravid. Vi ønsket oss et tredje barn, så vi har ikke vært så nøye med prevensjon. Og ikke visste jeg at han hadde tenkt til å forlate meg.

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Det finnes grenser for hva jeg kan få til alene. Jobben har også nettopp godkjent at jeg begynner på videreutdanning. På sikt betyr det lønnsforhøyelse og bedre evne til å klare meg som aleneforsørger. Hvordan skal jeg få til det med tre bleieunger? Samtidig ønsker jeg meg allerede barnet...

Finnes det noen solskinnshistorier der ute?

Ikke for å være gledesspreder, men jeg hadde tatt abort. Et tredje barn kan du alltids få senere med en evt ny partner når omstendighetene er bedre. Tro meg, det er hardt nok å være alene med ett barn. Det er ikke noe walk in the park. Jeg vil anbefale deg å vente.

Anonymous poster hash: a2f07...d11

• Liker 17
Skrevet

Har du vurdert abort? Det hadde ganske så sikkert jeg gjort om jeg var i samme situasjon.

Om ikke, så går det nok på et vis. Det kommer til å bli uhorvelig tøft, men man klarer seg jo.

Anonymous poster hash: 6d859...ba6
  • Liker 1
Skrevet

Alt går hvis man , men ønsker du virkelig å bli alenemor til et nyfødt barn, som student, med to andre småbarn i hus når jobben betaler for videreutdanningen din og sikkert har en frist på når du må være ferdig med den også? Det vil antageligvis være slitsomt nok med to...

• Liker 9
Skrevet

Hvis du skal tenke på de barna du allerede har er det mest ansvarlig å ta abort. Så da spørs det hva du setter først, dine egne følelser eller hensynet til barna dine.

Anonymous poster hash: d130a...1d5

• Liker 9
Skrevet

Hvis du skal tenke på de barna du allerede har er det mest ansvarlig å ta abort. Så da spørs det hva du setter først, dine egne følelser eller hensynet til barna dine.

Anonymous poster hash: d130a...1d5

Så du tenker ikke at det har noen verdi for barna å få et helsøsken til?

• Liker 1
Skrevet

Ikke for å være gledesspreder, men jeg hadde tatt abort. Et tredje barn kan du alltids få senere med en evt ny partner når omstendighetene er bedre. Tro meg, det er hardt nok å være alene med ett barn. Det er ikke noe walk in the park. Jeg vil anbefale deg å vente.

Det er helt uaktuelt for meg å få barn med en evt ny partner senere i livet. Det er denne tredje ungen eller ingen tredje unge.

Skrevet

Jeg mener at det er også for barnas beste å få en helsøsken.

Del barna 50/50 med samberen, så får du den hjelpen og avlasting du trenger for å klare deg i starten når du har en baby.

Anonymous poster hash: b5f78...9aa
Skrevet

Jeg mener at det er også for barnas beste å få en helsøsken.

Del barna 50/50 med samberen, så får du den hjelpen og avlasting du trenger for å klare deg i starten når du har en baby.

Anonymous poster hash: b5f78...9aa

Man kan ikke fordele en 1-åring og en 3-åring 50/50!

TS: Lykke til, det høres veldig vanskelig ut og jeg vet ikke hva jeg ville gjort. Har du familie som kunne hjulpet deg?

• Liker 13
Skrevet

Det er helt uaktuelt for meg å få barn med en evt ny partner senere i livet. Det er denne tredje ungen eller ingen tredje unge.

Det sier du nå, du kan aldri vite hvordan du kommer til å føle det hvis du møter en som virkelig er den rette og han ønsker et kjærlighetsbarn med deg.

• Liker 5
Skrevet

Så du tenker ikke at det har noen verdi for barna å få et helsøsken til?

Hvis du mener det, så kjører du på. Men det er tøft å være alene med så mange små, det vil være en enklere hverdag med mer oppmerksomhet fra mor om du velger å vente med dette barnet til en senere anledning.

• Liker 3
Skrevet

Man kan ikke fordele en 1-åring og en 3-åring 50/50!

TS: Lykke til, det høres veldig vanskelig ut og jeg vet ikke hva jeg ville gjort. Har du familie som kunne hjulpet deg?

Hvorfor kan man ikke dele barn på 1-3år 50/50? Min kompis har hatt barna 50/50 siden de var 7 mnd gammel.. Altså den yngste var det da.

Anonymous poster hash: f7008...b46

Skrevet

Hvorfor kan man ikke dele barn på 1-3år 50/50? Min kompis har hatt barna 50/50 siden de var 7 mnd gammel.. Altså den yngste var det da.

Det høres jo uforsvarlig ut, for å si det veldig forsiktig. Så små barn trenger trygghet og stabilitet, og det er ikke mulig når de blir sendt fram og tilbake og må bytte omsorgsperson hele tida.

• Liker 12
Skrevet

Det høres jo uforsvarlig ut, for å si det veldig forsiktig. Så små barn trenger trygghet og stabilitet, og det er ikke mulig når de blir sendt fram og tilbake og må bytte omsorgsperson hele tida.

De fikk beskjed om at det ikke var noe problem, og barna har det supert :-) faren nektet å gi i fra seg barna, de betyr alt for han :-)

Skrevet

Hvis du er bombesikker på at du ikke vil ha fler barn etter nr.3, så ville jeg kjørt på. Jeg forstår godt verdien i å være helsøsken. Selv har jeg en far som har gitt meg tre halvsøsken, og vi har ikke "det båndet"..

Når det gjelder 50/50, er det absolutt noe å vurdere om du og far klarer å samarbeide godt. Vi har hatt det siden vårt barn var 2 år, og dine vil jo være 2 og 4 når tredjemann evt. kommer.

Anonymous poster hash: c29d1...403

Skrevet

Om barna er sammenhengende i flere dager (eks to uker) hos den ene og så hos den andre like lenge så er vel det mer stabilt enn annenhver helg og en dag i uka?

TS, kan du samarbeide med barnefar sånn at det blir lettere for deg? Kan du utsette studiene?

Anonymous poster hash: 2828e...0e8

• Liker 1
Skrevet (endret)

At far har barna (med unntak av den nyfødte) på fulltid er vel også et alternativ.

Har vært alene med barn og studert på bachelornivå og hatt nyfødt mens jeg fullførte første år på masternivå (riktignok med far i bildet), og ingen av delene var noen walk in the park for å si det sånn. Men det går, alt går om man vil, men det betyr at man ofrer andre ting.

Endret av hjärterdam
  • Liker 2
Skrevet

Dersom du beholder så kommer det til å gå bra, Vi har det godt i Norge.

Skrevet

Er det ingen vei tilbake for dere? Kom dette veldig plutselig for deg? Må jo ha vært noe siden han tok et s stort steg. Synes menn er så egoistiske når de forlater barn slik. Vet han at du er gravid?

• Liker 1
Skrevet

Er det ingen vei tilbake for dere? Kom dette veldig plutselig for deg? Må jo ha vært noe siden han tok et s stort steg. Synes menn er så egoistiske når de forlater barn slik. Vet han at du er gravid?

man er som regel to om et brudd...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...