Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, bildet du postet er mer gyllenblondt. Kommunegrått er en kald/gråaktig farge på grensen mellom brunt og blondt, nesten helt motsatt av det bildet du postet som er en mellomblond farge med varme toner.

Anonymous poster hash: 8cc09...b39
  • Liker 4
Skrevet (endret)

Kommunegrått heter askeblondt i hårfargeland.

Det er en kald, mørk blondfarge:

72-ASKEBLOND-Sanotint-Light-.jpg

Askeblond/kommunegrått (eller leverpostei-farget som danskene kaller det!) er en hårfarge mange nordmenn er født med, men du ser den ikke så mye for vi som har det farger eller striper håret ;)

Endret av Cuntzilla
  • Liker 6
Skrevet

Eit godt tips er at dei folka du ikkje heilt klarar å seie kva farge har på håret når du tenkjer på dei, dei er kommunefarga...

Eller: søk på "mousy hair" eller noko slikt, så får du det.

Skrevet

Jeg er mer kjent med uttrykket "kommunefarget"

Grått er vel grått..

Enig med Tigress ang. Mousy hair; nøytral, intetsigende farge.

Anonymous poster hash: 5f981...294

• Liker 3
Skrevet

Jeg må alltid forklare andre når jeg snakker om kommunegrått hår, trodde det var vanlig å kalle det det :P det er typisk norsk hårfarge, en mellomting av blondt og brunt som ser gråere ut enn mange andre farger :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg må alltid forklare andre når jeg snakker om kommunegrått hår, trodde det var vanlig å kalle det det :P det er typisk norsk hårfarge, en mellomting av blondt og brunt som ser gråere ut enn mange andre farger :)

Det er en negativ slengbemerkning, si heller grått. :)

Endret av Evilposelos
Skrevet

"Skittenblond" er vel omtrent det samme?

Skrevet

På toppen ser du kommunefargen

(Link funnet via google) http://bloggfiler.no/lykkeansikt.blogg.no/images/1228388-10-1330894227665.jpg

Hva.. Jeg mener at jeg har "kommunegrått" hår, men hårfargen min er litt lysere og litt mer gyllen, en kald, gyllen farge, men det der så jo faktisk grått ut, kommunegrått er jo faktisk ikke grått, men som har grånyanser.

Egentlig er det vel ikke noen fasit på "kommunefarget\grått" hår, det er så stor forskjell.

Jeg

Anonymous poster hash: 4931e...b92

Skrevet

Slik ser min naturlige hårfarge ut (bildet til høyre), og jeg sier alltid at jeg har kommunegrått hår fra naturens side.

90210-gillian-zinser-ivy.jpg

Skrevet

Bildet til VENSTRE, mente jeg ;)

Gjest constance90
Skrevet

Hva.. Jeg mener at jeg har "kommunegrått" hår, men hårfargen min er litt lysere og litt mer gyllen, en kald, gyllen farge, men det der så jo faktisk grått ut, kommunegrått er jo faktisk ikke grått, men som har grånyanser.

Egentlig er det vel ikke noen fasit på "kommunefarget\grått" hår, det er så stor forskjell.

Jeg

Vel, kommunefargen er ganske så tam og ikke gyllen, så da spørs det om det er det du har.

• Liker 2
Skrevet

Vel, kommunefargen er ganske så tam og ikke gyllen, så da spørs det om det er det du har.

Nja, vil si jeg har kommunegrått hår, hvilken farge har jeg ellers. Da jeg var liten var jeg platinablond, men håret ble gradvis mørkere da jeg ble eldre og nå er det slik livløs farge.

Håret mitt har denne fargen (fra naturens side). Altså bildet til venstre. Det er jo kommunegrått?

90210-gillian-zinser-ivy.jpg

Anonymous poster hash: 31951...307

Skrevet

Jeg

Jeg er askeblond/kommunegrå, og når jeg har farget håret en varm farge som f.eks. mørk sjokoladebrun som jeg pleier å ha, så ser faktisk etterveksten veldig grå ut i dagslys.

Når hele håret er askeblondt, eller man kanskje bare har noen lyse eller gylne striper i, så ser man ikke samme effekt, men i kontrast til vesentlig mørkere og varmere/rødere hår så ser det faktisk ganske så grått ut synes jeg.

Skrevet

Grusom farge iallefall, det er min nøytrale hårfarge og har prøvd å vent meg til den opp til flere ganger men ender opp med at jeg striper eller farger.

Fins ikke mer kjedelig farge etter min mening..

Skrevet

Hva er så grusom med den? Jeg synes den er spesiell og annerledes. Fargen er jo mye finere enn navnet.

Anonymous poster hash: 28bad...aad
Skrevet (endret)

Vel, frisøren min mener jeg har kommunegrått hår. Min er gråblond om vinteren også blir den solbleket og gyllen om sommeren. Selv striper jeg håret lyst, fordi det solblekes så lett om sommeren uansett.

Jeg syns kommunegrå kan være veldig fint med flere nyanser i, søk f.eks på blondette

Endret av anybody

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...