Gå til innhold

Folk som gjør allt riktig- finnes dem virkelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Småbarnsmor her.. Jeg er sliten, og føler meg totalt mislykket - skal jeg henge med de andre foreldrene nå, må jeg ta natten i bruk! Jeg har null egentid og føler meg som en fiasko fordi jeg ønsker denne tiden for meg selv, er det en time ekstra så burde man vel bake solskinnsboller og legge ut på fb, med glade barn med melis i ansiktet ? Man spiller Ludo med barna og kose seg med en god kakao før leggetid og lese nattahistorietid... Kose kose kose ahhhh som vi koser oss hele tiden! Er det bare jeg?

Anonymous poster hash: eb353...4c6

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør som du vil, men du burde kanskje bruke mindre tid på å irritere deg over hva andre bruker sin tid på....

Anonymous poster hash: 389db...0bf

• Liker 3
Gjest Magdalene
Skrevet

Men legger du deg samtidig som barna dine? Siden du har null egentid?

Skrevet

Gjør som du vil, men du burde kanskje bruke mindre tid på å irritere deg over hva andre bruker sin tid på....

Anonymous poster hash: 389db...0bf

Du har rett- jeg skal bry meg om mine egne saker... Dum tråd- beklager. TS

Skrevet

Du er definitivt ikke alene. De aller fleste føler seg mislykket her og der mer eller mindre relativt ofte, men det er vår egen feil. De fleste er samtidig med på å bygge opp det "perfekte" samfunnet der alle klarer alt, og de som ikke klarer alt er tapere. Fakta er dermed at nesten alle er tapere.

• Liker 1
Skrevet

Du er ikke alene. Føler meg utslitt, mislykka og huset ser nesten alltid bomba ut. Har sluttet å tro at andre har det så perfekt. Er bare solskinnshistoriene som blir presentert på Facebook. Du er sikkert ei super mor:) Ikke ha for store krav til deg selv.

Anonymous poster hash: b8357...56b
  • Liker 1
Skrevet

Småbarnsmor her.. Jeg er sliten, og føler meg totalt mislykket - skal jeg henge med de andre foreldrene nå, må jeg ta natten i bruk! Jeg har null egentid og føler meg som en fiasko fordi jeg ønsker denne tiden for meg selv, er det en time ekstra så burde man vel bake solskinnsboller og legge ut på fb, med glade barn med melis i ansiktet ? Man spiller Ludo med barna og kose seg med en god kakao før leggetid og lese nattahistorietid... Kose kose kose ahhhh som vi koser oss hele tiden! Er det bare jeg?

Slett facebook er mitt tips.

Anonymous poster hash: 7cb82...5b5

Skrevet

Føler meg ikke misslykka nei. Tenker ofte at jeg har mange glimt i hverdagen jeg kunne tatt bilder av og fått det til å se ut som et perfekt familieliv. Den gode kaka jeg bakte (som frivillig tvang til fn dagen i barnehagen) kunne blitt et fint bildebsom ikke viste mine slitne øyne, støvet, smulene på gulvet og havet med klesvask. Farsdag i går kunne vist lykkelig familiebilde med levende lys på frokostbordet, men ville ikke vist at jeg kjefta på den masete og trøtte toåringen min like før, som helst ville ut, eller at baconet, egget og bagetten ble svidd fordi jeg skulle balansere dette med en gretten toåring som fingermalte pappas kort fordi jeg hadde glemt gave. Bildet av den gode indiske maten vi laga på fredag ville ikke vist mammaen som hadde stua vekk alt rotet inn på kottet for at besøket ikke skulle se. Bildet av sofakos under barnetv vile skjult mammaen som halvsov på sofaen og satte på barnetv alt for tidlig så det ble masse tv den dagen. Bildene av oss i samdkassanhver søndags morgen kunne vist en engasjert mamma med morgenkaffeen ute med datter som koste seg, mens realiteten var at det ble bare grining og stess inne og kaffeen var et nødskrik for å overleve sandkassa under syv grader og regn.

Jeg har ikke fb og trives med det. Setter meg gladligen ned i sofaen med gamle episoder av Greys anatomy heller enn husvask, klesvask eller baking uten et snev dårlig sanvittighet. Blir andre lykkelige av å bake så snart de kan, vaske så snart de kan osv så er jo det fint for dem men slik er ikke jeg.

Anonymous poster hash: 16124...831

• Liker 2
Skrevet

hvorfor lar du andre definere din vellykkethet? Noe av det fine med å være voksen er jo å selv bestemme suksesskriteriene!

Anonymous poster hash: ae011...178

• Liker 2
Skrevet

Jeg er ikke alenemor men har et slitsomt barn og en veldig fysisk og psykisk slitsom jobb (leter etter en annen ja), og en mann som må opp før fuglene fiser så han legger seg rundt 19.30-20. Så da er jeg alene noen timer hver kveld, baker jeg og styrer? Nei er for sliten. Kanskje jeg tømmer oppvaskmaskinen eller henger opp klær. Jeg er hjemme fra jobb i 16-16.30-tiden og sønnen vår legger seg kl 18, i mellomtiden skal vi spise. Og nei det blir ikke mye aktivitet. Han leker og vi er med han, men ikke kakao og baking, spill eller film. Er lov å være sliten og lat ;) Men aktivitet i helger/fridager kan man få til :)

Anonymous poster hash: 930fa...06a

Skrevet

De finnes...i deres egen fantasi.

Skrevet

Jeg kan love deg at der er mange smuler, hybelkaniner og gretne mødre bak kulissene på de koselige Facebook-bildene. Ingen er perfekte. Blås i hva du ser på Facebook. Husker sist gang vi skulle bake pepperkaker. Etter 10 minutter gikk ungene lei, og mor i huset måtte bake nesten alle brettene selv. 😢 Andre ville sikkert lagt ut et stemningsbilde fra de første minuttene. Med en eller annen lykke-tekst. Jeg hadde mest lyst til å hive deigen i søpla og kjøpe en ferdig boks med pepperkaker på butikken. De ble gode da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...