Chinka Skrevet 10. november 2014 #1 Skrevet 10. november 2014 Nå er jeg lei meg. Jeg fikk mensen i dag Vi hadde så inderlig håpet på at det skulle klaffe denne gangen Kanskje noen prøvere kan hjelpe meg? Jeg og min mann har forsøkt aktivt å bli gravide i ca. 6 mnd., uten hell. Jeg har forstått det slik at at EL kommer rundt 14 dager før neste mens. I det siste har jeg hatt kluss med syklusen og har dermed brukt EL-tester. Vi har så å si sex hver dag under EL-perioden (det er vel uken rett etter siste mensen) Hva gjør vi galt? Tar gjerne i mot tips.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #2 Skrevet 10. november 2014 Det er nok ikke så mye man kan gjøre, utenom å ha sex.. Hadde det finnes en mirakelkur, så hadde jo alle brukt den Får du positiv eggløsningstester? Isåfall har du jo eggløsning, og da er det ikke så mye mer dere kan gjøre dessverre.Anonymous poster hash: 0f417...c36
Chinka Skrevet 10. november 2014 Forfatter #3 Skrevet 10. november 2014 Det er nok ikke så mye man kan gjøre, utenom å ha sex.. Hadde det finnes en mirakelkur, så hadde jo alle brukt den Får du positiv eggløsningstester? Isåfall har du jo eggløsning, og da er det ikke så mye mer dere kan gjøre dessverre.Anonymous poster hash: 0f417...c36 Takk for svar Ja jeg får positiv. Bør man ha sex utenom EL-perioden også? Der er vi litt sløve.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #4 Skrevet 10. november 2014 Takk for svar Ja jeg får positiv. Bør man ha sex utenom EL-perioden også? Der er vi litt sløve. Dere burde ha sex når dere har lyst til å ha sex Men det er tiden rundt eggløsning som gjør at man blir gravid. Ha sex et par dager før eggløsning, og en dag eller to etter. Da er dere mer enn godt nok innenfor. Det holder med 2-3 dager i uken. Lettere sagt enn gjort, men prøv å slappe av og ikke stresse. Når jeg får mensen, så tenker jeg at "jaja, nå er jeg enda nærmere å bli gravid" Anonymous poster hash: 0f417...c36
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #5 Skrevet 10. november 2014 Hvis jeg var deg ville jeg hatt sex annenhver dag fra mensen slutter, så er dere sikre på å treffe EL Min EL er 10 dager før mens, så det er ikke slik at den skjer på 14. dag hos alle. Kanskje dere rett og slett har bommet på dagene? Det er ikke store vinduet man har hver måned til å bli gravid. Lykke til! Anonymous poster hash: 00615...d13
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #6 Skrevet 10. november 2014 Det er nok ikke så mye man kan gjøre, utenom å ha sex.. Hadde det finnes en mirakelkur, så hadde jo alle brukt den Får du positiv eggløsningstester? Isåfall har du jo eggløsning, og da er det ikke så mye mer dere kan gjøre dessverre.Anonymous poster hash: 0f417...c36 Positiv eggløsningtest betyr ikke nødvendigvis at man har eggløsning nei. Anonymous poster hash: 795ba...f09
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #7 Skrevet 10. november 2014 Sex annenhver dag, fra mensslutt til mensen kommer/positiv test. Min EL var på dag 22 . Ikke gå etter testene og normalen, kanskje dere mister el siden dere ikke kjører på hele syklusenAnonymous poster hash: f46f2...380
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #8 Skrevet 10. november 2014 Hvis jeg var deg ville jeg hatt sex annenhver dag fra mensen slutter, så er dere sikre på å treffe EL Min EL er 10 dager før mens, så det er ikke slik at den skjer på 14. dag hos alle. Kanskje dere rett og slett har bommet på dagene? Det er ikke store vinduet man har hver måned til å bli gravid. Lykke til!Anonymous poster hash: 00615...d13 Huk bruker el-tester, så da bør man kunne forholde seg til det Og hadde ikke sex så ofte, sånn at det var viktig å time slik jeg forsto det? Men når det nærmer seg el, ha sex 2-3-4 dager før, og så annenhver dag til 1-2 dager etter positiv el-test. Da skal dere treffe riktig, uten at mak nødvendigvis blir gravid med en gang fordet.Anonymous poster hash: 0f417...c36
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #9 Skrevet 10. november 2014 Positiv eggløsningtest betyr ikke nødvendigvis at man har eggløsning nei. Anonymous poster hash: 795ba...f09 For de fleste gjør det det... Og det er ingenting som tilsier at hun ikke skal ha el utfra det hun skriver..Anonymous poster hash: 0f417...c36
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #10 Skrevet 10. november 2014 Sex annenhver dag, fra mensslutt til mensen kommer/positiv test. Min EL var på dag 22 . Ikke gå etter testene og normalen, kanskje dere mister el siden dere ikke kjører på hele syklusenAnonymous poster hash: f46f2...380 Hun får jo positiv test, og har sex i de dagene. Da bør de treffe. El er ikke plutselig senere ut av det blå da.Anonymous poster hash: 0f417...c36
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #11 Skrevet 11. november 2014 Hun får jo positiv test, og har sex i de dagene. Da bør de treffe. El er ikke plutselig senere ut av det blå da.Anonymous poster hash: 0f417...c36 Jo, kan hende kroppen ikke klarer å slippe egget, men prøver igjen litt senere i syklusen.Anonymous poster hash: f46f2...380
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #12 Skrevet 11. november 2014 Eller så kan det bare hende det tar litt tid. Vi prøvde i 11 mnd før det klaffet, og ikke noe galt med noen av oss Det er bare å fortsette å prøve, ingen selvfølge at det skal klaffe med en gang! Lykke til Anonymous poster hash: a1501...ea0
Frøkenanonym Skrevet 11. november 2014 #13 Skrevet 11. november 2014 Dersom du kjøper basaltermometer og tar tempen hver dag, kan du finne ut om du har hatt eggløsning. Bare for å få vite at du i det minste har det Husk at selv om du har sex på riktig tidspunkt, er det bare 20% sjans for å bli gravide. Men vil anbefale å ha sex oftere, om det er et "ork" kan en jo kjøpe inn noen bøker/filmer til inspirasjon for sexlivet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå