Gå til innhold

IKEA gardiner

Lizz

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg gardiner på IKEA, og de er KJEMPE lange. Så da skal jeg få noen til å legge de opp for meg. Men er det da en fordel å vaske de først??? Krymper de mye tro? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ugg! Da kan du regne med at de kan krympe mellom 20 - 30 centimeter i lengden om jeg antar at de er 2.40 lang eller noe i den duren? men....er ikke helt sikker alså.

Jeg kjøpte bomull også, og de krympet, men jeg kjøpte for lange, så de slang på gulvet om de så hadde krympet 1 meter, nå tok jeg dem bort, bla bla bla, har perisenner. Anyways! - må du stryke dem??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte gardiner på IKEA og de er tre meter lange :o Håper bare de krymper litt i vask, men jeg må nok klippe og sy om likevel, for 2.10 er mer enn langt nok for meg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Jeg fatter ikke hvorfor gardinene på IKEA er 3 meter lange!?!! Det er da vel ingen som har behov for det?

Jeg kjøpte meg også gardiner der igår. Det er av bomull og på pakken sto det at de kan krympe 8 %. Det er jo ganske mye da, så jeg tror nesten jeg må vaske dem før jeg legger dem opp. Eller kanskje jeg kan legge til 8 % på lengden? Hm..nei tror jeg må vaske først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også kjøpt bomullsgardiner på Ikea flere ganger, og de krymper vennvittig mye når de vaskes! Mitt råd; vask dem på 60 grader, stryk dem (da blir de lengre...), og SÅ se hvor mye de må legges opp! :P

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Jeg har ikke tenkt på å vaske mine enda. De er jo da følgelig 3 meter lange, og ligger i en stor bylt på gulvet. Samler ikke støv, neida, langt i fra. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle mann... så da blir det nok vasking og stryking. Isj jeg som hater og stryke, iallefall de lange greiene der :sur:

Jeg skjønner heller ikke at gardinene skal være så lange, hvem er det som trenger SÅ lange gardiner da, nei og nei.

Men uansett, det blir nok fint til slutt :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klippet av den nederste delen av IKEA gardinene mine da jeg la opp dem, og sydde trekk til pynteputer av dem. Var jo mer enn nok stoff til det. Skjønner heller ikke hvem som egentlig trenger så lange gardiner, for det er vel et mindretall av oss som har tre meter til toppen av vinduet?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klippet av den nederste delen av IKEA gardinene mine da jeg la opp dem' date=' og sydde trekk til pynteputer av dem. Var jo mer enn nok stoff til det.[/quote']

Det gjorde vi også... noe som betyr at vi ikke vasket dem før vi klippet dem til, strøk dem og hang dem opp... Best vi ikke vasker de gardinene noen gang da... for nå passer de perfekt... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Synes jeg så et skilt på Ikea ved de laaaaange gardinene at det fulgte med sånn strykebånd for å legge de opp med!Man trengte derfor ikke å sy.

Lurt å vaske de først ja!Husker noen jeg kjøpte engang som jeg lap før jeg vasket de!De krympet noe veldig og hver lengde helt forskjellig :hoho: veldig kult!

-Charmina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...