Gå til innhold

All inclusive på Gran Canaria?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

All Inclusive passer i mine øyne best for foreldre med småbarn på sydentur. Evt. hvis man er en hel gjeng i lag. For oss er det fullstendig uaktuelt. Jeg liker å utforske lokale restauranter og mat, uansett hvor vi er.

Når man har all inclusive, får jeg en følelse av å være på en institusjon, der folk begynner å se på klokka når det nærmer seg lunsj og middag, og der alle nærmest reiser seg synkront og rusler bort til kantina som en flokk med sauer.

Maten er ofte den samme hver dag også, lite variasjon, selv om den isolert sett kan være helt ok.

Men som sagt, har man små barn, så er all inclusive veldig bra egnet.

Anonymous poster hash: c8ad4...0d3
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

All Inclusive passer i mine øyne best for foreldre med småbarn på sydentur. Evt. hvis man er en hel gjeng i lag. For oss er det fullstendig uaktuelt. Jeg liker å utforske lokale restauranter og mat, uansett hvor vi er.

Når man har all inclusive, får jeg en følelse av å være på en institusjon, der folk begynner å se på klokka når det nærmer seg lunsj og middag, og der alle nærmest reiser seg synkront og rusler bort til kantina som en flokk med sauer.

Maten er ofte den samme hver dag også, lite variasjon, selv om den isolert sett kan være helt ok.

Men som sagt, har man små barn, så er all inclusive veldig bra egnet.

Anonymous poster hash: c8ad4...0d3

TS her. Dette er jeg helt enig i ,som jeg tidligere har poengtert. Men; når man hører så mye negativt om mat som jeg har fått høre om GC, så vurderer i alle fall vi all inclusive . Dersom du (også) har tips til restauranter på GC slik at vi kan unngå all inclusive, så er det bare å dele! :)

Anonymous poster hash: 101c7...f77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket hotell var dette? Ønsker ikke å gjøre samme bommert!

IFA beach.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket hotell var dette? Ønsker ikke å gjøre samme bommert! Anonymous poster hash: 101c7...f77

Dette er tull. Puerto Rico er full av myter, jeg også har gått på, inntil resten av reiseselskapet stemte meg ned og jeg måtte bøye meg.

Har tilbragt 2 uker i Puerto Rico. Gått masse rundt sett på hoteller fra utsiden, snakket med folk.....

kort grei vei til stranden, hoteller av veldig ulik kvalitet og standar. Spørsmålet er hva man er villig til å betale og hvordan man vil bo i forhold til strand og solforhold.

Nye Puerto Rico er enda bedre, og mye bedre enn hotellene i Aadoresdalen, med mindre man skal på GC for å vise frem hvor mye penger en har, da er Amadores og Amfi stedene. Playa Del Ingles er for dem som vil bo i en smeltedigel av en storby, med tiggere på gaten og ugreie folk på strandpromenaden. Og Bahia Feliz er for dem som synes det er greit med vind fra Afrika og ikke vil ha det spesielt varm. I tillegg er dette Svenskenes reisemål sli Arguineguin er nordmennenes reisemål for overvintring.

Dette sagt og skrevet, så er der ikke så mange steder igjen på GC.

Anonymous poster hash: ed455...c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beverly Park iPlaya D. Ingles er ingenting å trakte etter.

Les anbefalinger for aktuelle hotell før du bestiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har feriert på Gran Canaria mange, mange ganger og har aldri opplevd direkte dårlig mat. Går man på skandinaviske restauranter og typiske turiststeder får man den samme maten over alt (spaghetti, pizza, biff...), men det finnes allti en og annen litt bedre restaurant. Hverken jeg eller noen i mitt reisefølge eller noen jeg har møtt har blitt matforgiftet eller syk der heller.. selv om vi har spist ute på forskjellige steder hver dag og gjerne ikke på fine steder heller (ofte kjøpesentre o.l. pga rastløse barn). En hamburger er en hamburger, der som hjemme. Det som er dårlig mange steder er at maten er litt smakløs og kjedelig, fordi de selger slik mat til livredde turister.

Har derimot hørt om mange som har vært uhelige med all inclusive, særlig utenom sesongen.

Anonymous poster hash: 3ded0...95a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har restauranter med god mat og i gran canaria. Ville ikke hart all inclusive for da blir du så bundet til hotellet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå inn på Star Tour sine sider og meld deg på nyhetsbrevet, eller hva det nå heter, så får du tilbud hver tirsdag på turer med redusert pris før disse turene legges ut for alle.

Ving har og tilsvarende, men Ving sine fly har så trangt mellom flysetene at de orker vi ikke reise med. Får gnagsår på knærne for der er ikke plass til lange bein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Puerto Mogan hadde de mange koselige restauranter med veldig god mat. Veldig koselig by også forresten.

Anonymous poster hash: 61248...386
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale dette hotellet i Puerto Mogan http://www.ving.no/kanarioyene/puerto-de-mogan/cordial-mogan-playa?TravelFinderQuery=4352%3ad000101014328%3ad2014112712667%3a-1%3a8%3at0%3a4360%3a1_c2_42%3a42%3af0%3a2%3a

De hadde veldig god mat på hotellet der også, men jeg ville absolutt valgt bort all inclusive!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Puerto Mogan hadde de mange koselige restauranter med veldig god mat. Veldig koselig by også forresten.

Mogan er det eneste trivelige stedet på GC overhodet, synes jeg. Til gjengjeld er det utrolig fint og idyllisk der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale dette hotellet i Puerto Mogan http://www.ving.no/kanarioyene/puerto-de-mogan/cordial-mogan-playa?TravelFinderQuery=4352%3ad000101014328%3ad2014112712667%3a-1%3a8%3at0%3a4360%3a1_c2_42%3a42%3af0%3a2%3a

De hadde veldig god mat på hotellet der også, men jeg ville absolutt valgt bort all inclusive!

Veldig fint hotell! Rommene så kanskje ut til å ha litt eldre standard. Kan dette stemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fint hotell! Rommene så kanskje ut til å ha litt eldre standard. Kan dette stemme?

Altså.. jeg var der for 3 eller 4 år siden, og kan egentlig ikke huske at rommene så sånn ut. Men det er et stort hotell med 4-5 forskjellige bygg, og det kan hende mitt bygg ikke så sånn ut. og jeg husker hotellet som mye finere enn hva som kom frem på bildene også.

Kjempegod service på personalet der også forøvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var på Gran Canaria i år, og jeg også fryktet maten som jeg hadde lest om.

Men jeg ble abslolutt positivt overrasket, vi bodde i Puerto Rico. Ville heller gått for en leilighetstype hotell, da kan dere lage noe av maten selv. Vi spiste "tapas" på hotellet før vi gikk ut å spiste som en forrett. De har gode oster, oliven og skinker/pølse på supermarkedene :)

Spiste ikke vond middag (heller god middag) men var ofte skuffet over lunsj (altså typisk turist).

Mogan er must, og man kan gjerne sjekke ut resturantene som ligger litt lenger unna. Men vi greide oss helt fint en uke på Gran Canaria med litt sunn fornuft, altså ikke velge typiske steder med skandinaviske retter på menyer. Disse finnes :) Det er god sjømat og spesielt reker på Gran Canaria.

Anonymous poster hash: aaaf6...606
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på Gran Canaria i år, og jeg også fryktet maten som jeg hadde lest om.

Men jeg ble abslolutt positivt overrasket, vi bodde i Puerto Rico. Ville heller gått for en leilighetstype hotell, da kan dere lage noe av maten selv. Vi spiste "tapas" på hotellet før vi gikk ut å spiste som en forrett. De har gode oster, oliven og skinker/pølse på supermarkedene :)

Spiste ikke vond middag (heller god middag) men var ofte skuffet over lunsj (altså typisk turist).

Mogan er must, og man kan gjerne sjekke ut resturantene som ligger litt lenger unna. Men vi greide oss helt fint en uke på Gran Canaria med litt sunn fornuft, altså ikke velge typiske steder med skandinaviske retter på menyer. Disse finnes :) Det er god sjømat og spesielt reker på Gran Canaria.

Anonymous poster hash: aaaf6...606

Så bra! Nå ble jeg glad :nigo: Tror nok kanskje vi ender opp i Mogan, men synes jo faktisk at puerto rico også ser fint ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Solstråla88

Kom hjem fra gc i går faktisk. Vi bodde på Anfi av den enkle grunn at pappa eier der, det er koselig, nær stranden og du har alt du trenger. Puerto rico er også veldig koselig. Personlig liker jeg variasjon i maten min og ønsker å prøve nye steder. Nå prøvde vi en italiensk som ligger i annen etasje på puerto rico senteret som jeg tror hetert noe som al ponte pizza&pasta. Pizzaen der var helt fantastisk, og den er hjemmelaget! Vi satt å så de kjevlet bunner som bare det. Ellers går det mye i biff, pasta og pizza. Savner også annet tilbehør som ris, ovnstekte poteter og grønnsaker. Pommes frites blir kjedelig 14 dager u strekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser mange prater om pizza, ipasta, biff.

Er det iŋen som spiser lokal mat når de reiser???

Kanarisk mat er faktisk godt. Fisk av ulik slag (dorada er mild i smaken), mojo dipp, flere kanariske gryter med grønnsaker, kjøtt, bønner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanarisk mat er faktisk godt. Fisk av ulik slag (dorada er mild i smaken), mojo dipp, flere kanariske gryter med grønnsaker, kjøtt, bønner.

Svært sjelden lokal mat frister meg når jeg reiser. Hadde en prøvespise periode i starten på min "reisekarriere" men fant ut at variasjonen av mat som jeg spiste hjemme passer meg like godt på reiser. Kan strekke meg til kanari poteter på GC

Anonymous poster hash: cf36e...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært sjelden lokal mat frister meg når jeg reiser. Hadde en prøvespise periode i starten på min "reisekarriere" men fant ut at variasjonen av mat som jeg spiste hjemme passer meg like godt på reiser. Kan strekke meg til kanari poteter på GC

Anonymous poster hash: cf36e...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...