Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

21 år gammel mann her. De siste ukene har jeg slitt med en ting. Jeg blir ikke mett uansett hvor mye jeg spiser. Jeg er undervektig, så jeg har bare godt av å spise mye. Men det er utrolig slitsomt å ha det sånt. Jeg var hos dama i helgen, og der fikk jeg en stor posjon med lasagne som jeg pleier å bli så mett av. Og mett ble jeg. Men jeg ble sulten et par timer etterpå og ble ikke mett før jeg fikk i meg hele 5 brødskiver! Jeg skjønner ikke helt hvorfor. Når jeg spiser lunsj på jobb (3 grove brødskiver) begynner jeg å lengte etter mat et par timer etter lunsj. Så jeg småspiser nøtter eller tar meg en banan eller to før jeg drar hjem for å spise middag.

Et par timer etter middag blir jeg sulten igjen, og da ender jeg opp med et par brødskiver. Jeg legger meg som regel sulten uansett hvor mye jeg spiser, og det er veldig slitsomt. Spiser som regel et par grove brødskiver med ost og skinke før jeg legger meg, selv om det ikke ser ut til å hjelpe. Legger meg like mett som jeg var før jeg spiste kveldsmat (ca. 1 time før jeg legger meg).

Hva feiler det meg? Noen andre som har opplevd det samme? For dette er et utrolig sltsomt problem som går utover humøret og arbeidsdagen...

Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Tydeligvis sier kroppen ifra at den trenger mer næring. Men du burde øke på med fett og proteiner da det metter mer og lengre enn brødskiver.

• Liker 1
Skrevet

Proteiner gjør deg mett lenger, så også fett. Bytt ut brødskiver med omelett med ost og skinke, tunfisk i salat, cottage cheese og annen proteinrik mat.

Da jeg begynte å trene litt styrke for noen år tilbake måtte jeg starte med proteinpulver for jeg ble helt innhulet av sult kjentes det som. Sluttet å trene styrke den gang, og det gikk over.

Anonymous poster hash: 36ff0...cf3

Skrevet

Dette fenomenet kaller jeg ulvehunger, har opplevd det flere ganger selv. Tror ikke det er så veldig uvanlig. Jeg tar det som et tegn på at kroppen trenger litt mer i en periode, spiser litt ekstra og venter på at det skal gå over. Det varer som regel to-tre uker for meg. Hvis det har vart lenger for deg ville jeg vurdert en tur til legen og fått sjekket at du ikke mangler f.eks. jern eller noen vitaminer, sånn for sikkerhets skyld. Det kan være også verdt å vurdere å øke med fett og proteiner, og se om det hjelper. Personlig holder jeg meg mett lenger på langsomme karbohydrater, men det er jo veldig individuelt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...