Gå til innhold

Selge minkpels - hvor mye?

smygende_lodde

Anbefalte innlegg

Jeg har null peiling på pels og jeg arvet en pelskåpe i mink av farmoren min som jeg aldri har brukt. Den har hengt pent inni et skap og ser hel og fin ut.

Ettersom jeg har forstått ble den spesiallaget til henne i Ålesund en gang mellom 60-70 tallet. Hun brukte den bare ved spesielle anledninger.

Nå ønsker jeg å selge den, siden den tross alt bare henger der, jeg kommer aldri til å bruke pels og jeg trenger litt ekstra penger.

Hvor mye kan denne kåpen bli solgt for på finn.no? Har sett litt på annonsene der og alt fra 600 til 12000 er jo lagt ut, så om noen har litt peiling på dette hadde jeg blitt utrolig glad for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker du kan ta relativt høy pris ettersom den er lite brukt. Det skader ikke å legge seg høgt i starten, så kan du heller justere ned om du ikke får noen tilbud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har tenkt å donere pengene etterpå, for du vet at dette er blodpenger?

Pelsindustrien er dyreplagere.

Anonymous poster hash: e2be9...04e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker du kan ta relativt høy pris ettersom den er lite brukt. Det skader ikke å legge seg høgt i starten, så kan du heller justere ned om du ikke får noen tilbud?

Har solgt diverse ting via finn. Problemet er at responsen er størt de første dagene, så daler det fort. Senker du prisen etter en uke er folk som regel ferdig med å titte på den annonsen. Men settes annonsen inn på nytt med lavere pris, så gjentar høye besøkstall på annonsen i starten seg.

Kan du kontakte en buntmaker og forhøre deg om hva en slik kåpe vil koste ny idag?

Er kåpen i en kurrant størrelse, ikke type 36 eller 44/46 el. Så tror jeg det blir vanskeligere å få solgt om prisen er høy.

Anonymous poster hash: 6a4d7...aa5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem skal jeg liksom donere pengene til? WWF? Dyrebeskyttelsen? De donerer jeg mange tusen til hvert år. Blodpenger er det uansett. Det blir iallefall feil å kaste den, da det er bedre at noen som vurderer å kjøpe en ny pelskåpe kjøper en brukt en slik at flere dyr slipper å dø i skjønnhetens navn. Denne pelskåpen har jeg ikke hatt noenting med, moren min fikk den av farmoren min og nå har jeg fått i oppdrag å selge den fordi ingen av oss ønsker å bruke pels.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem skal jeg liksom donere pengene til? WWF? Dyrebeskyttelsen?

NOAH, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NOAH, kanskje?

Morsomt at det var dette du svarte på, og ikke alt det andre jeg skrev. Hvis du ikke har noe annet relevant på hjertet så ser jeg gjerne at du ikke svarer noe mer. Jeg er like stor pelsmotstander som deg, hvis jeg ikke hadde vært det hadde du nok sett meg sprade rundt i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med pelsen til ein buntmakar og spør. Diverre er det slik at dei synker mykje i pris når dei er over 20 år gamle, visstnok, det har med at skinnet tørkar ut og blir sprøtt, men det beste er jo å spørre ein som har peiling!

Så bra at du vel å selje pelsen vidare slik at nokon andre kan få glede av han, det er så dumt med klede som berre blir hengande der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Ta deg en bolle.

Anonymous poster hash: fe489...4ff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv imot pels, men som anonym bruker over her sier; ta deg en bolle. Går jo ikke an å ha arvepels lenger engang uten at folk skal få bakoversveis.

Og til TS: Min farmors to pelskåper av mink solgte vi for 5000 kr hver. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...