Gå til innhold

Jeg kaller mamma for navnet hennes. Unormalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kaller moren min "Anita" ikke "mamma". Jeg er 17 år. Flere som reagerer på det. Er det virkelig så rart?

Anonymous poster hash: 23a8e...65a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor gjør du det? Og hvor lenge har du gjort det?

Mammaen min hadde blitt såret hvis jeg hadde brukt navnet hennes tror jeg.

• Liker 2
Gjest paramount
Skrevet

Hadde min sønn gjort det hadde jeg følt at han tok avstand fra meg...

• Liker 4
Skrevet

Jeg syntes det er kjempesært, men er fler og fler som gjør det.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner flere som gjør det, så jeg hever ikke et øyenbryn. Folk får kalle hverandre det de vil.

Anonymous poster hash: b7845...cdf
Skrevet

Har til tide fått skikkelig sterke reaksjoner på at jeg gjør det og nesten"kjeft" fordi jeg ikke sier mamma. Er bare vant med det rett og slett. Gjort det lenge. Kaller pappa for pappa. Har hatt et ganske turbulent forhold til min mor..

Ts

Gjest paramount
Skrevet

Har til tide fått skikkelig sterke reaksjoner på at jeg gjør det og nesten"kjeft" fordi jeg ikke sier mamma. Er bare vant med det rett og slett. Gjort det lenge. Kaller pappa for pappa. Har hatt et ganske turbulent forhold til min mor..

Ts

..og der kom forklaringen på hvorfor du kaller henne ved navn...og ikke mamma. Det er en emosjonell sak som sier mye om ditt forhold til henne....

• Liker 5
Skrevet

Jeg kaller også min mor ved navn.

For meg er det rart å si mamma til henne, vi blir nesten sjokkerte hvis det skjer begge to.

Grunn: Morgen min har vært dagmamma gjennom store deler av oppveksten min, og da ble det unaturlig for meg å kalle henne mamma når alle andre barna brukte navnet.....

Skrevet

Jeg kaller også min mor ved navn.

For meg er det rart å si mamma til henne, vi blir nesten sjokkerte hvis det skjer begge to.

Grunn: Morgen min har vært dagmamma gjennom store deler av oppveksten min, og da ble det unaturlig for meg å kalle henne mamma når alle andre barna brukte navnet.....

Moren min har også vært dagmamma for barn fra jeg var liten og ut barneskolen, men jeg har alltid sagt "mamma" selv om andre barn har brukt navnet hennes.

Min datter på 8 år er inne i en periode hvor hun sier navnet mitt istedenfor "mamma", helt greit for meg. Regner med at det blir "mamma" igjen snart.

Anonymous poster hash: 6b181...b70

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri sagt mamma og pappa, men brukt navnene deres. Det virker som om mange syns det er rart, men det ligger ingen tanker bak, det er ikke annet enn vane. Søsknene mine (som forøvrig er adoptert) sier mamma og pappa.

Skrevet

Jeg gjorde det samme da jeg var i tenårene. Fordi jeg ville virke kul, og ta avstand fra foreldrene mine. De har alltid behandlet meg flott, og da jeg ble eldre ble det min kjære mamma og pappa igjen!!

Anonymous poster hash: 66972...047
Skrevet

Jeg har begynt å si min mors navn istedetfor mamma, grunnen er at hun hører bedre når jeg sier navnet hennes enn om jeg sier mamma. Kan ha noe med å gjøre at hun har hatt seks barn xD

Skrevet

Har hatt et turbulent forhold med min mor, men jeg kaller henne fortsatt mamma. Hvis man er vant med det fra barndommen av, så kan det ha noe med at de i dine nære relasjoner bestandig har kalt henne ved navn, også til deg.

Skrevet

Jeg har mamma lagret med det fulle navnet sitt på mobilen min, sier forresten hverken "mor/far" eller "mamma/pappa", bare "du".

Anonymous poster hash: e55a9...2f7
Skrevet

Datteren til en venninne av meg kaller moren ved navn. Barna våre er like gamle og sønnen min har alltid sagt mamma. jeg synes det høres rart ut, men hun begynte bare plutselig med det da hun var 5-6 år og hun har aldri blitt korrigert på det av moren. De har et godt og nært forhold, så det har ikke noe med det å gjøre. Jeg er veldig glad for at jeg blir kalt mamma, men det er ikke ut til at det plager venninnen min at hun ikke blir det. Hun er like mye mor som andre mødre.

Anonymous poster hash: df417...9e4
Skrevet

Ja, det er rart. Veldig spesielt.

Anonymous poster hash: ff825...be0
Skrevet

Tenåringssønnen min kaller meg for navnet mitt. Han har gjort det i et par år men har begynt å si mamma oftere nå. Er vel ganske normalt at tenåringer prøver å løsrive seg fra foreldrene. Jeg ser ikke noe galt i det og vet om mange som gjør/har gjort det.

Anonymous poster hash: ce2a6...606
Skrevet

Jeg kaller min mor ved navn. Vi har et utrolig godt forhold. Det hender jeg sier mor, har ikke noe mønster på det. Elsker min mor, men hun har et navn og det bruker jeg. Noen kommenterte det til oss for noen år siden og da hadde vi en samtale om det, men hun forsikret meg om at hun viste jo at jeg elsket henne uansett og skulle jeg plutselig starte å bevist bruke mor ville det blitt merkelig. Alle er forskjellige, gjør det som er rett for dere.

Anonymous poster hash: dbe00...a27

Skrevet

Jeg kaller mine foreldre ved navn. Det er bare noe jeg begynte med som har festet seg. Nå føler jeg meg teit hvis jeg prøver å si "mamma" eller "pappa", faktisk.

Skrevet

Jeg kjenner noen som kalte mamma ved fornavn siden h*n var 8-9 år gammel. Syntes det var kjemperart. De har alltid hatt et godt forhold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...