AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #1 Skrevet 10. november 2014 Hei. Jeg er ca 20 kg overvektig, har fått diagnosen "mild PCO" . Jeg og min mann har vært prøvere i et år uten hell. Har cyster på den ene eggstokken, men har sansynligvis el hver måned da kroppen viser tydelige tegn på dette med el-slim, hovne pupper, sexlyst i el periode osv. Får også menstrasjon to uker etter forventet el. Men jeg har en lang syklus. Opp mot 40 dager. Likevel sier legen min at den er forhåndsvis stabil. Jeg har tatt blodprøve denne måned for å sjekke om jeg faktisk har el. Krysser fingrene for det. Nå til spørsmålet. Jeg er IKKE insulinresistens. Har et veldig fint og stabilt blodsukker. Likevel skrev legen ut metformin til meg da han mente det kunne hjelpe med vektnedgang. Nå har jeg googla meg ihjel for å finne andre i samme situasjon, men finner kun PCO'ere MED insulinresistens, begynnende diabetes osv... Hvorfor har jeg fått dette? Hvordan kan det hjelpe meg ned i vekt om jeg har stabilt blodsukker? Legen min sa han ikke visste hvorfor metformin kunne virke, men at det viste en effekt på overvektige. Han trodde det økte forbrenningen. Noen erfaringer her eller andre som har fått dette med kun overvekt eller PCO? En annen ting jeg må legge til er at legen min ikke ville gi meg noen slags hormonpreparater. Da han mente det var overvekt som gjorde at jeg ikke ble gravid. Jeg sa at jeg ønsket pergo, men fikk nekt av dette pga jeg var "for stor". Det eneste jeg vet av at det er strenge regler på er IVF. Der vet jeg at man må ha en viss bmi for å få behandlingen. Men hvorfor får jeg ikke prøve andre ting? Hva om jeg ikke kommer ned i vekt...Får jeg aldri gå på det andre går på? Og hvorfor? Jeg skjønner ikke..Vet mange som har lykktes med pergo. Anonymous poster hash: b582d...b76
Askmeagain89 Skrevet 10. november 2014 #2 Skrevet 10. november 2014 (endret) Jeg fikk det. Det hjalp veldig på cystene på eggstokkene og fikk stabil syklus. Vanligvis er det normalt å begynne med metformin for å stabilisere kroppen og kanskje vekt. Vekt går uansett på hva du spiser og hvor mye, men metformin kan hjelpe på søtsuget. Pergotime fikk jeg etter å ha gått på metformin en 6 måneders tid. Bivirkningene av metformin kan være ganske plagsomme så følg planen med opptrapping nøye. Lykke til! Endret 10. november 2014 av Askmeagain89
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #3 Skrevet 10. november 2014 Jeg fikk det. Det hjalp veldig på cystene på eggstokkene og fikk stabil syklus. Hva fikk du? Metformin? Var du som meg ikke insulinresistent, men fikk det likevel? Anonymous poster hash: b582d...b76
Askmeagain89 Skrevet 10. november 2014 #4 Skrevet 10. november 2014 Hva fikk du? Metformin? Var du som meg ikke insulinresistent, men fikk det likevel?Anonymous poster hash: b582d...b76 Ja, svarte mer utfyllende nå. Telefonen er litt kranglete
Gjest auroravictoria Skrevet 10. november 2014 #5 Skrevet 10. november 2014 (endret) Endret 11. november 2014 av auroravictoria
Gjest auroravictoria Skrevet 10. november 2014 #6 Skrevet 10. november 2014 (endret) edit Endret 11. november 2014 av auroravictoria
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå