Fiolinisten Skrevet 10. november 2014 #1 Del Skrevet 10. november 2014 Jeg har sett meg lei av rotet inne på kjøkkenet, spesielt i tørrvare skuffen og redskapskuffen. Har lett veldig lenge nå etter egnede bokser for å ha mel, sukker, tørrgjær og sjokolade i, men de jeg har funnet har ikke vært helt hva jeg har sett for meg eller så har de så rar form. Hva bruker dere for å holde orden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #2 Del Skrevet 10. november 2014 Vi har to skuffer til tørrvarer, og der står ting pent på rekke og rad i opprinnelig innpakning, systematisert litt etter hermetikk ett sted, bakevarer ett sted. Har en stor skuff for bestikk og slikt, men slik inndeler, og en skuff ved komfyren med stekeredskap/bakeredskap. Tror ikke det vil fungere så veldig å putte ting i andre og finere bokser, det vil jo bli like kaotisk i et skap/en skuff egentlig...Anonymous poster hash: 29113...ff1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiolinisten Skrevet 10. november 2014 Forfatter #3 Del Skrevet 10. november 2014 Tror ikke det vil fungere så veldig å putte ting i andre og finere bokser, det vil jo bli like kaotisk i et skap/en skuff egentlig...Anonymous poster hash: 29113...ff1 Vil hjelpe å pakke det i esker istedet å bruke poser som det kommer i. Det ser mer ordentlig ut, og i tillegg kan det stables som en ekstra fordel. Ting som kommer i esker kan derimot være i eksene, ingen grunn til å pakke de i finere bokser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fresia Skrevet 10. november 2014 #4 Del Skrevet 10. november 2014 har tre store skuffer (80 cm) på kjøkkenet. den ene er til kjøkkenredskaper og de to andre er til tørrvarer og andre ting som f.eks. bakepapir, sugerør, fryseposer osv. har typisk middagsvarer i den ene skuffen og resten (mel, sukker osv.) i den andre skuffen. alle skuffene er delt inn i små "rom" hvor jeg sorterer slik at alle krydderne står et sted, sausposer ligger et sted osv. veldig ryddig og oversiktlig. alle varene er i sin opprinnelige emballasje. siden jeg gjemmer det bort i en skuff er jeg ikke så nøye med det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 10. november 2014 #5 Del Skrevet 10. november 2014 Siden jeg har et veldig lite og smalt kjøkken har jeg ikke plass til skuffer og skap. Det har derfor blitt en IKEA-løsning på det hele - tre Billy-hyller på rekke og rad, samt et par vanlige vegghyller. Alt av mel, sukker, salt, bønner, ris osv. oppbevarer jeg i glass fra Droppar-serien. Ikke bare ser det mindre kaotisk ut i stedet for et sammensurium av ymse emballasjefarger, men jeg ser også med en gang hva jeg evt. trenger å kjøpe inn. I tillegg er sjansen for at matmøll sprer seg fra en pakke til den neste relativt liten. Poser med nøtter og tørket frukt oppbevarer jeg i Pallra-bokser. Det samme gjelder for sausblandinger, suppeposer o.l. Bakepulver, buljongterninger, vaniljestenger, gelatin osv. havner i Daterad-bokser, og det samme med ymse krimskrams som poselukkere, tannstikkere, utstikkere osv. Krydder og tørkede urter har jeg ganske enkelt samlet i en gammel blikk-kasse fra IKEA. Så lenge det er oppbevart på glass/lufttett emballasje tar ikke det ene krydderet lukt fra det andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiolinisten Skrevet 10. november 2014 Forfatter #6 Del Skrevet 10. november 2014 Høres ut som du har en fin ordning Lafemme Takk for tips. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Erica Skrevet 11. november 2014 #7 Del Skrevet 11. november 2014 Jeg er avhengig av å ha system på kjøkkenet (siden jeg er blind) og alt av tørrvare putter jeg i lufttette bokser/krukker kjøpt på Ikea og Enklere liv, rett og slett for å unngå sammenblanding og at jeg må merke hver nye pose jeg får i hus med ny punktskriftlapp. Alle boksene/krukkene merker jeg selvsagt i punktskrift. Det kan være alt fra melsorter, bakekakao, oboy, sukker osv.Siden jeg har for mange krydder til at de får plass i krydderskapet over komfyren, har jeg en kurv i en skuff hvor de står - alle er merket med punktskrift.Sauseposer har jeg sortert i gjennomsiktige mapper hvor det står i punktskrift hva som er inni. Siden de er gjennomsiktige kan min kjære også finne lettvint frem.Utenlandsk krydder, kakepynt, krydder i poser osv. har jeg i små krukker med skrulokk. Perlesukker med ulik farge er punktmerket og bor i en kurv.Bestikkskuffen er inndelt og alt har faste plasser. Jeg har en skuff for "redskaper med lange håndtak" og en skuff med "redskaper med korte håndtak + diverse". Andre kjøkkenredskaper er sortert i skuffer. Noen etter typer, som til baking, diverse-skuffer o.l. I to skuffer har jeg delt inn i rom, hvor jeg f.eks. har ulike måleskjeer i et rom, poseklemmer i et annet, ulike raspejern osv. I en skuff ligger alt av plastikk (som regel oppbevaringsbokser o.l.) og i en annen ligger kjeleunderlag, servietter o.l.Jeg kjøpte noen skjærebrett på Traktøren med ulike farger, men på hvert av brettene var det en "flik" f.eks. med bilde av en fisk, og denne var følbar! Slik holder jeg orden på skjærebrettene... Ja, dette var litt om mitt kjøkken... Ellers - på benkene har jeg usystematisk av kjøkkenapparater Men i kaoset har alt sin faste plass og jeg finner alltid frem 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå