AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #1 Skrevet 10. november 2014 Driver å ser på brudekjoler på nettet: Chiffong Sateng Taft Organza Tyll Hva betyr alt dette, jeg aner ingenting om stoffer??? Vil jo nødig se ut som en billig brud...Anonymous poster hash: 3257c...7b8
Brud2014 Skrevet 10. november 2014 #2 Skrevet 10. november 2014 Ja, det er lett å bli forvirret. Alt dette er forskjellig type stoffer og kommer veldig an på stilen du ønsker og hva du synes er behagelig. Jeg anbefaler deg å dra til en brudesalong så du får kjent på de forskjellige stoffene (du trenger ikke prøve dem, men det er vanskelig å gi deg et korrekt bilde av stofftypene uten at du kjenner på dem). MEN sateng er sånn silkeaktig, bare at det ikke er silke. Taft minner meg om en litt gorvere type sateng (ikke så skinnende og glatt). Tyll er sånn som det er i strutteskjørt på ballerinaene, men brudetyll er som regel mye mykere (jeg hadde tyll). Chiffon og organza synes jeg er vanskeligere å beskrive. Synes kjoler lagd av chiffon kan minne om gresk-inspirerte kjoler (tynt, lett stoff) mens organza er en blanding av tyll og et vanlig stoff.. Eeh.. Ja, lykke til, vet ikke om dette hjelp deg noe Men uansett så er alle disse stoffene vanlige
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå