Nerdemamma Skrevet 10. november 2014 #1 Skrevet 10. november 2014 Vi skal snart til å rive ut det gamle kjøkkenet, legge nytt gulv og sprell nytt av alt egentlig. Og trenger litt inspirasjon og tips. Hva MÅTTE du ha i ditt nye kjøkken? Eller kunne ikke levd uten i det kjøkkenet du har?
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #2 Skrevet 10. november 2014 SkapAnonymous poster hash: 93389...6fe 1
listefyll Skrevet 10. november 2014 #3 Skrevet 10. november 2014 Jeg elsker: Sokkelskuffene våre! Så digg å legge langpanne, bakeformer og alt sånt i. Le mans hjørneskap hvor hyllene trekkes helt ut. Øy som har dybde på mer enn 60 cm, og 120 cm bredde. Masse arbeidsflate. Nedfellbar stikkontakt der jeg ikke har overskap.
Musken Skrevet 10. november 2014 #4 Skrevet 10. november 2014 Demping på skuffer og skap, slik at alt går rolig for seg selv om man smeller igjen. Perfekt for de som er stresset om morgenen når andre sover!
lulle Skrevet 10. november 2014 #5 Skrevet 10. november 2014 Takhøye skap og stekeovn i høyskap. Induksjonsplater (men det er vell det vanligste nå?). Ellers ville jeg valgt nedfellbar vask og kokeplater. Jeg gjorde ikke det og angrer veldig. I stekeovenen er det praktisk med skinner som gjør at brettet står av "seg selv" når du trekker ut brettet. Dårlig forklart ...
Maximillian Cohen Skrevet 10. november 2014 #6 Skrevet 10. november 2014 Vi skal snart til med samme operasjon; nytt kjøkken. Det jeg i hvert fall vet jeg skal forbedre fra dagens løsning er stikkontakter der jeg faktisk trenger dem.
Grønt blad Skrevet 10. november 2014 #7 Skrevet 10. november 2014 Jeg er veldig fornøyd med - bred stekesone 80 cm - stekeovn på veggen - glassplate bak kokesonen og vask (enkel å holde ren) - glatte, håndtaksløse fronter (enkelt renhold) - vask man kan trekke ut
Gjest strykebrett Skrevet 10. november 2014 #8 Skrevet 10. november 2014 Jeg er veldig fornøyd med å ha stekeovn i benkhøyde så jeg slipper å bøye meg for å komme til. Godt lys syns jeg også er viktig, så det er lurt å ha i bakhodet når man planlegger.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #10 Skrevet 11. november 2014 Tror det er Siemens som har kokeplate på 80 cm hvor kokeområdene ikke er avgrenset. Du kan altså sette kasserollen hvor som helst på plata, det gir mye bedre plass. Nedfellbare stikkontakter Dempere til dører Innfeldte håndtak på undersiden/oversiden av dørene Integrerte hvitevarer Frittstående kaffemaskin Kun skuffer i underskapene, gjør alt enklere Hjørneskap på gulv med helt uttrekkbare dreieskuffer Flyttbare "vegger" i skuffer med mye ræl i Flis/veggmateriale som enkelt kan vaskes. Ikke velg glass ... Vifte med lavt volum Høyskap med innredning for vaskeutstyr og støvsuger (jeg har ikke bod) Slitesterk benkeplate som er enkel å tørke av Nedfelt oppvaskkum (altså den går i ett med benkeplata, laget av betong e.l.) Og det mest undervurderte punktet er oppvaskmaskin i høyde med overkroppen. Ikke godt å drive og bøye seg. Anonymous poster hash: 7d5bf...94e
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #11 Skrevet 11. november 2014 Skuffer istedenfor skap, genialt !!!Anonymous poster hash: 4f68a...fb1
Gjest Allergikeren Skrevet 11. november 2014 #12 Skrevet 11. november 2014 Flis/veggmateriale som enkelt kan vaskes. Ikke velg glass.Anonymous poster hash: 7d5bf...94e Hvorfor ikke? Og hva kan være annet egnet alternativ til fliser og glass? Fliser blir ikke aktuelt hos oss, pga tømmerhus som jo "lever" litt i takt med årstidene. Vi satte f.eks inn ny ytterdør i sommer, nå har den begynt å bli litt skjev ... Panel er heller ikke aktuelt da vi ønsker å vise fram tømmeret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå