Gå til innhold

vil gå fra mannen, baby 3uker gammel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil gå fra min samboer med min 3uker gammel baby.

det er jeg som skrev innlegg om at han sa jeg var dårlig mor da jeg ikke fikk til melk tiljenta vår, dette var 1dag etter fødselen..

Basicly, jeg har ikke gjort annet enn å angre og gråte de siste ukene, og kranglet med hverandre..han sier unnskyld noen ganger, og at han skal prøve å være mer forståelsesfull, men etter 1dag er han tilbake dr han var. Når man er ulykkelig med hverandre, så finner jeg ingen grunn til å bli.jeg blir ikke lykkelig av å flytte fra han, men jeg forblir ikke ulykkelig.

Så hvordan gjør jeg dette?? Kan jeg bare ta med babyen og dra? Kjenner jeg ha rett, så kommer han til å ringe polititet og kreve å få tilbake babyen. Kan han gjøre dette? Eller er det lurt å gå gjennom barnevernkontoret og snakke med dem først? Jeg er så klart villig til at han skal få besøke babyen når han vil, men jeg vil ikke ha noe med han å gjøre lenger. Hvordan går jeg frem?

Og nei, terapi hjelper ikke. Vi har vudert å gå fra hverandre lenge, men så ble jeg gravid, og ville prøve. Men blir bare mer og mer ulykkelig.. det nye hjemmet jeg tenker å flytte til, er hos min bror og svigerinne, de har 2jenter som er veldig glad i babyen, så vi blir tatt vare på.

Anonymous poster hash: e2315...7a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen kommer til å ta fra deg en tre uker gammel baby, men det er greit å være ryddig. Ta en telefon til helsesøster og barnevern og forhør deg om hva du bør sørge for for å ha ditt på det rene.

Anonymous poster hash: 52e37...518
Skrevet

Skal babyen ha det bra, må mamma ha det bra. Gjør de grepene du trenger for å få det bedre. Si i fra til venner og familie, så du får hjelp og avlastning, det vil du trenge.

Lykke til! Klem fra en annen alenemor!

• Liker 1
Skrevet

Helt sant.jeg prøver å smile og le når jeg med babyen, men på innsiden råtner jeg bort..jeg gråter når jeg skriver innlegget, hormonene har sikkert mye å si her, men jeg vet når jeg er ulykkelig, og det har vært lenge før graviditeten..

Skrevet

Kanskje litt vel forhastet beslutning å bare dra.

Livet deres har jo akkurat blitt snudd på hodet og du er fremdeles hormonell.

Å få et barn er ikke bare dans på roser, men også en stor omveltning for begge.

Hvis du velger å dra nå, så vær sikker på at du velger riktig for deg og barnet.

Det er ikke bare mødrene som får snudd livet opp ned, pappa'n også.

Kanskje det hadde vært lurt å ta en "ferie" en tid for å sen hvordan forholdet utvikler seg.

Det er ikke bare bare å bo innpå en familie med to barn heller.

Anonymous poster hash: 0aafc...3e9
  • Liker 5
Skrevet

Så det var ikke en planlagt graviditet?

Be hjelp om familie og venner for avlastning. Ta en tur til legen og be om utredning for f
ødselsdepresjon. Om ting ikke blir bedre, be om henvisning og få en time for samtale/terapi for dere to.

Han er far til barnet uansett hvor dere drar, og dere skylder babyen å få det til å fungere.

Anonymous poster hash: 20b5e...cef
  • Liker 3
Skrevet

Vi har hatt problemer allerede før graviditeten..

Ang min bror og hans familie, alle elsker meg og babyen, så det er ikke noe problem. Jeg og min samboer har bodd hos dem i flere år før vi flyttet for oss selv.

Jeg vil dra fordi det blir bare verre,jeg har gitt det flere sjanser, men vi bare sårer hverandre. F.eks så hadde jeg forventet støtte etter fødselen, istedenfor anklaget han meg for å være en dårlig mor kun 1dag etter fødselen, fordi jeg kun hadde råmelk til jenta vår, mens tydeligvis hadde hans mor og hans søster haugevis av melk da de fødte sin baby..fra den dagen har det bare gått nedover

Skrevet

Hva med å snakke med mannen og be han om å flytte ut en liten periode? Kanskje han er enig med deg om at ikke alt går på skinner, og i bunn og grunn er det vel lettere for han å flytte ut, enn at du med babyen skal gjøre det? Familievernkontoret kan også være en idé å snakke med.

Anonymous poster hash: d0578...cde
  • Liker 2
Skrevet

Kanskje litt vel forhastet beslutning å bare dra.

Livet deres har jo akkurat blitt snudd på hodet og du er fremdeles hormonell.

Å få et barn er ikke bare dans på roser, men også en stor omveltning for begge.

Hvis du velger å dra nå, så vær sikker på at du velger riktig for deg og barnet.

Det er ikke bare mødrene som får snudd livet opp ned, pappa'n også.

Kanskje det hadde vært lurt å ta en "ferie" en tid for å sen hvordan forholdet utvikler seg.

Det er ikke bare bare å bo innpå en familie med to barn heller.

Anonymous poster hash: 0aafc...3e9

Du har vel ikke lest den forrige tråden hennes. Ts sin mann virker svært kontrollerende og ikke en bra mann å leve med. Ei heller en god rollemodell for datteren når hun vokser til og ser hvordan faren behandler hennes mor. Da vil faktisk datteren ha større sjanse til å selv ende opp med slike kontrollerende idioter som ts sin mann virker til å være.

___

Synes det er kjempetøft gjort av det ts, å velge å komme deg bort. Det kan godt være at den kontrollerende oppførselen rundt hvordan du tar deg av din datter er noe han kan klare å tøyle, men ut fra hva jeg har lest så er det tydelig at denne mannen har problemer, problemer som får mine varsellamper til å lyse i alle fall.

Du trenger ikke gå gjennom barnevern, men dere har barn sammen, så dere må til mekling på familievernkontoret. Ring dem i morgen og skaff time. Så kan du pakke sakene dine når han er på jobb, også kan du få din bror til å passa baby et par timer på ettermiddagen slik at du kan sette deg ned og forklare at du ikke ønsker å fortsette samlivet, også kan du dra.

Dersom du tror at han forholder seg rolig og ikke begynner å kjefte deg huden full eller gjør enda værre ting, så kan det være greit å ta denne samtalen et par dager før du flytter slik at han ikke blir "tatt sånn på senga", men det må du nesten vurdere ut fra hvordan hans reaksjonsmønser vanligvis er.

Lykke til!

• Liker 2
Skrevet (endret)

Vi har hatt problemer allerede før graviditeten..

Ang min bror og hans familie, alle elsker meg og babyen, så det er ikke noe problem. Jeg og min samboer har bodd hos dem i flere år før vi flyttet for oss selv.

Jeg vil dra fordi det blir bare verre,jeg har gitt det flere sjanser, men vi bare sårer hverandre. F.eks så hadde jeg forventet støtte etter fødselen, istedenfor anklaget han meg for å være en dårlig mor kun 1dag etter fødselen, fordi jeg kun hadde råmelk til jenta vår, mens tydeligvis hadde hans mor og hans søster haugevis av melk da de fødte sin baby..fra den dagen har det bare gått nedover

Dette er ikke en mann som er bra - verken for deg eller det nye lille livet du skal ta vare på. At han kan si noe sånt!! Jeg koker av å lese dette, og jeg er mektig imponert over at du viser så god innsikt at du vil flytte fra han, han fortjener ikke en sjanse til. Kom deg vekk, det virker absolutt som det beste for både deg og den lille!

Endret av Snartfrue
  • Liker 1
Skrevet

Jeg blir så forundret over hvor lite informerte folk er om hvordan samfunnet fungerer og hvor lite bevisste mange er på sin egen situasjon.

Kan han ringe politiet liksom... Er det mulig å virkelig gå rundt å tro at det er slik det fungerer.

Hvor gammel er du TS. Du virker veldig ung og umoden.

Anonymous poster hash: 5ea64...7b7

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir så forundret over hvor lite informerte folk er om hvordan samfunnet fungerer og hvor lite bevisste mange er på sin egen situasjon.

Kan han ringe politiet liksom... Er det mulig å virkelig gå rundt å tro at det er slik det fungerer.

Så du skjønner ikke at det at han kan komme til å gjøre nettopp det, ikke er noe som bekymrer henne? Selv om politiet ikke vil komme og ta babyen tilbake til han, så blir det likevel registrert, og hvis han er flink til å manipulere så er hun kanskje redd for at han skal klare å så tvil om hennes evne som mor slik at barnevernet kommer på banen. Det er ikke sånn det fungerer nei, men ikke alle har opplevd brudd i familie eller rundt seg før, og kan kanskje ikke så mye om det. Eventuelt så trumfer frykten for at han skal komme noen vei med det over det faktum at det ikke er så enkelt. Spesielt ikke når det er hun som er moren og som har puppene.

Jeg skjønner ikke at det fortsatt finnes folk som ikke forstår hvor preget man kan bli av å bo med en slik mann over lengre tid. Nå husker ikke jeg om mannen til ts har holdt på sånn her i mange år, eller om det kun har blitt sånn etter at de fikk sin datter, men det er nok uansett mer komplisert enn hva man får ut av å lese her. I alle fall dersom man ikke har noe erfaring med kontrolerende og manipulerende folk som trykker ned partneren sin for å heve seg selv.

• Liker 4
Skrevet

Det er sånn som teriyaki sier. Han er veldig flink til å manipulere folk, og få folk til å bli enige med han.han er en sånn person som mååå få alle på hans side, få dem til å like han.i motsetning til meg, som er sjenert og asosial, og ikke flink til å ordlegge meg, derfor er jeg redd dette blir en kamp jeg vil tape.jeg har ikke råd til å tape denne kampen og bli borte fra min datter...samtidigtenkerjeg at det er jo nettopp detjeg gjør hvis jeg flytter fra ham, er å ta fra han hans datter..når altkommer til alt, så har det jeg skrevet i det andre innlegget at han gjør det han gjør fordi han elsker henne.

Skrevet

Hei ts! Synes du er tøff og modig, og du virker som en kjærlig mor som vil det beste for barnet sitt!

Send meg gjerne en pm :-)

Skrevet

Hei ts! Synes du er tøff og modig, og du virker som en kjærlig mor som vil det beste for barnet sitt!

Send meg gjerne en pm :-)

Heheh, takk. Jeg er som alle andre mødre (og fedre), og vil det beste for barnet mitt

Skrevet

Barnet ditt har ikke godt av å vokse opp i et hjem hvor faren behandler sin mor slik som han gjør, så sånn som jeg ser det er det til både ditt og barnets beste at du kommer deg vekk. :)

• Liker 2
Skrevet

Link til den andre tråden?

Anonymous poster hash: ec220...d3e

• 5 år senere...
Skrevet
På 10.11.2014 den 14.16, AnonymBruker skrev:

Evnt manipulert og kontrollert over lang tid...

Anonymkode: d93dd...549

Skrevet

Håper det gikk bra ❤

Anonymkode: 27341...752

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Evnt manipulert og kontrollert over lang tid...

Anonymkode: d93dd...549

Hva i alle dager er poenget med å dra frem en 6 år gammel tråd for å skrive noe så lite konstruktivt? Ungen til TS går vel på skolen nå...

Anonymkode: e0fba...85a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...