AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #1 Skrevet 10. november 2014 http://www.nrk.no/livsstil/ny-undersokelse_-stavmiksere-lekker-giftige-kjemikalier-1.12029794 Giftige kjemikalier lekker fra de og over i maten... Anonymous poster hash: 82aa6...797
Antoinette Skrevet 10. november 2014 #2 Skrevet 10. november 2014 Ja det gjør de nok hvis du kjøper de billige plastjallamikserne til 199. Bruk stål. 1
Gjest Raptuza Skrevet 10. november 2014 #3 Skrevet 10. november 2014 Så glad for at jeg aldri har hatt bruk for en sånn...lik diger kjøkkenmaskin, eggkoker, riskoker og annet en strengt tatt ikke nødvendig for å lage vanlig mat...!
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #4 Skrevet 10. november 2014 flott, akkurat en slik brukte jeg i 1 år for å tilberede babymaten... siden det er jo sunnere enn å kjøpe mat på glass -.- Anonymous poster hash: 4bd0c...722 2
Honey Dew Skrevet 10. november 2014 #5 Skrevet 10. november 2014 En trenger vel kjøkkenmasking til å lage hjemmelagde fiskekaker, komle og kjøttkaker...
Gjest Raptuza Skrevet 10. november 2014 #6 Skrevet 10. november 2014 Ikke nødvendigvis. Min mor lagde kjøttkaker i en bolle og rørte alt sammen selv med håndmakt.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #7 Skrevet 10. november 2014 En trenger vel kjøkkenmasking til å lage hjemmelagde fiskekaker, komle og kjøttkaker... Lager alltid kjøttkaker for hånd. De blir knallgode. Hvordan tror du de gjorde det før stavmikserens tid?Anonymous poster hash: 386d9...83e
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #8 Skrevet 10. november 2014 Lager alltid kjøttkaker for hånd. De blir knallgode. Hvordan tror du de gjorde det før stavmikserens tid?Anonymous poster hash: 386d9...83e De overlevde i gamle dager og. Kjøttkaker klarte de å lage, og gitt.Anonymous poster hash: 4dec4...104 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #9 Skrevet 10. november 2014 En trenger vel kjøkkenmasking til å lage hjemmelagde fiskekaker, komle og kjøttkaker... Jeg lager både kjøttkaker og kjøttboller for hånd. Anonymous poster hash: d1565...2df 1
Druid Skrevet 10. november 2014 #10 Skrevet 10. november 2014 Lager alltid kjøttkaker for hånd. De blir knallgode. Hvordan tror du de gjorde det før stavmikserens tid?Anonymous poster hash: 386d9...83e Man brukte maskiner, de bare ble drevet for håndmakt. Stavmiksere er en relativt ny oppfinnelse som ikke har noen direkte manuell forfar, men det betydde bare at man ikke hadde denne typen direkte sluttprodukt. Men stort sett alle andre maskiner har en eller annen halvmanuell forfar, som var vanskeligere og tyngre å bruke og ga dårligere resultat. Jeg bruker heller ikke noe kjøkkenmaskin for å lage til kjøttkaker, men det er fordi jeg får kjøttet ferdig kvernet. Og i valget mellom en hånddrevet kvern og en kvern på kjøkenmaskinen , velger jeg kjøkkenmaskinen hver gang. Jeg elsker stavmikseren fordi den gir muligheten til å lage moste produkter som er vanskelig til umulig å lage uten . Og som hurtigkutter, fordi jeg har det tilbehøret. Artikkelen virker foreløpig å være av typen mye skrik og lite ull. 2
Honey Dew Skrevet 10. november 2014 #11 Skrevet 10. november 2014 (endret) Lager alltid kjøttkaker for hånd. De blir knallgode. Hvordan tror du de gjorde det før stavmikserens tid?Anonymous poster hash: 386d9...83e Jeg snakker om å kverne kjøttet som man skal bruke i kjøttkakene. Før i tiden brukte de hånd-dreven kvern Endret 10. november 2014 av Honey Dew
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #12 Skrevet 10. november 2014 Så glad for at jeg aldri har hatt bruk for en sånn...lik diger kjøkkenmaskin, eggkoker, riskoker og annet en strengt tatt ikke nødvendig for å lage vanlig mat...! Hvordan lager du supper? Som blomkålsuppe, gulrotsuppe, tomatsuppe og så videre? Jeg er heller ikke sterk nok til å lage majones for hand. Og for en rekke sauser er også stavmikseren uvurderlig. For ikke å snakke om pureer, som rotpureer, søtpotetpuree og så videre. Man kan selvfølgelig mose, men det blir så grovt og kornete i forhold. Stavmikser er en nødvendighet på et kjøkken som ikke belager seg på halvfabrikata. Anonymous poster hash: a0f41...a95 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #13 Skrevet 10. november 2014 Hvordan lager du supper? Som blomkålsuppe, gulrotsuppe, tomatsuppe og så videre? Jeg er heller ikke sterk nok til å lage majones for hand. Og for en rekke sauser er også stavmikseren uvurderlig. For ikke å snakke om pureer, som rotpureer, søtpotetpuree og så videre. Man kan selvfølgelig mose, men det blir så grovt og kornete i forhold. Stavmikser er en nødvendighet på et kjøkken som ikke belager seg på halvfabrikata. Anonymous poster hash: a0f41...a95 Jeg liker ikke glatt pure. Liker alle suppene med grønnsaksbiter. Men kjekt redskap for liker pureAnonymous poster hash: 386d9...83e
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #14 Skrevet 10. november 2014 Hvordan lager du supper? Som blomkålsuppe, gulrotsuppe, tomatsuppe og så videre? Jeg er heller ikke sterk nok til å lage majones for hand. Og for en rekke sauser er også stavmikseren uvurderlig. For ikke å snakke om pureer, som rotpureer, søtpotetpuree og så videre. Man kan selvfølgelig mose, men det blir så grovt og kornete i forhold. Stavmikser er en nødvendighet på et kjøkken som ikke belager seg på halvfabrikata. Anonymous poster hash: a0f41...a95 Det går helt fint å lage disse tingene uten stavmikser bare man har de riktige redskapene... Purépresse og en finmasket sil dekker opp det meste selv om det er litt mer jobb. Stavmiksere er enkle, men ikke nødvendige. Anonymous poster hash: 8cce4...5b7
Cordelia Skrevet 10. november 2014 #15 Skrevet 10. november 2014 En gammel stavmikser er nå det jeg har å bruke, så da så......
Gjest Lino Skrevet 10. november 2014 #16 Skrevet 10. november 2014 Hvordan lager du supper? Som blomkålsuppe, gulrotsuppe, tomatsuppe og så videre? Jeg er heller ikke sterk nok til å lage majones for hand. Og for en rekke sauser er også stavmikseren uvurderlig. For ikke å snakke om pureer, som rotpureer, søtpotetpuree og så videre. Man kan selvfølgelig mose, men det blir så grovt og kornete i forhold. Stavmikser er en nødvendighet på et kjøkken som ikke belager seg på halvfabrikata. Anonymous poster hash: a0f41...a95 Jeg lager pureene ved å koke grønnsaksbitene myke, for deretter å mose dem gjennom en sil. Da blir de fløyelsmyke. Bare et tips
Petalouda Skrevet 10. november 2014 #17 Skrevet 10. november 2014 Det var mye de ikke hadde før i tiden, som vi heldigvis har nå. Vaskemaskin til klær for eksempel, jeg er veldig glad jeg slipper å vaske klærne mine i bekken. Og jeg er veldig glad i stavmikseren min. At de skal slippe ut kjemikalier er jeg derimot ikke så fornøyd med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå