AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #1 Skrevet 9. november 2014 Reiser på langtur med snuppa på 1,5 år. Det er nattfllyvning, så går ut i fra at hun kommer til å sove mesteparten av veien. Men ser for meg at blodtilførselen i beina til meg og mannen kommer til å bli rimelig dårlig hvis hun skal ligge på fanget vårt hele veien. Noen som har lure triks til hvordan man løser dette? Noe man kan legge henne på som utligner vekten eller noe sånt? Anonymous poster hash: 5e24b...dd6
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #2 Skrevet 10. november 2014 Bestill sete til henne og ta med bilsete. Anonymous poster hash: 28fba...497
lillemeg90 Skrevet 10. november 2014 #3 Skrevet 10. november 2014 (endret) Det finnes jo også disse som du kan feste i setet foran og i deg (?). Blir som en slags hengekøye, men vet ikke hva det heter.. Edit: ser nå at hun er 1,5 år... Endret 10. november 2014 av lillemeg90
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #4 Skrevet 10. november 2014 1.5 år og baby?? Uansett, bestill eget sete. Anonymous poster hash: 65525...a78 4
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #5 Skrevet 10. november 2014 Flyselskapene jeg har vært borti omtaler konsekvent barn under 2 år som spedbarn. Du kan bestille ekstra sete til barnet ja, men vanskelig å finne bilstol som passer i setet til en så stor "baby". Hadde snakket med flyselskapet, bestilt et ekstra sete og hatt barnet på fanget under opp/nedstigning/feset - setebelte situasjoner.Anonymous poster hash: 015e5...6c6
mulberrygal Skrevet 10. november 2014 #6 Skrevet 10. november 2014 Kan jo bruke et stort pledd eller juniordyne til å ha rundt barnet også fordele vekten på fanget når hun har sovna?
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #7 Skrevet 10. november 2014 Det finnes jo også disse som du kan feste i setet foran og i deg (?). Blir som en slags hengekøye, men vet ikke hva det heter.. Edit: ser nå at hun er 1,5 år... Det er små hengesenger som KUN finnes på store fly og lange strekninger. Disse er kun opp til 10 mnd. Anonymous poster hash: 082a2...d61
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #8 Skrevet 10. november 2014 Det er små hengesenger som KUN finnes på store fly og lange strekninger. Disse er kun opp til 10 mnd. Anonymous poster hash: 082a2...d61 De henges på veggen foran i flyet eller ved der de deler flyet mellom business/økonomi osv. Dette må bestilles på forhånd via flyselskapet. Men som sagt, de er ikke lange og et barn på 1,5 år blir ALTFOR stort og tung for en slik en. Anonymous poster hash: 082a2...d61
Gjest Brienne of Tarth Skrevet 10. november 2014 #9 Skrevet 10. november 2014 Jeg hadde bestilt eget sete til barnet, det blir lenge å sitte med henne på fanget. Vi reiste med vår som var 16 mnd i sommer, og hun sov godt i eget sete, lent mot en av oss med teppe dandert sånn foran og bak.
bush babe Skrevet 10. november 2014 #10 Skrevet 10. november 2014 Vi har reist mye med slike nattflyvninger, og stort sett er vi heldige og får et sete ekstra, særlig hvis det er utenom sesongene. Ellers går det bra med en barnedyne, det blir litt mer behagelig for dere voksne. (vi har også hatt de liggende på gulv, men det tror jeg ikke er lov lengre). Uansett så blir reisen slitsom for dere foreldre, så det er bare å belage seg på en natt med lite søvn, mens barna sover godt på slike lange turer.
ViljaH Skrevet 10. november 2014 #11 Skrevet 10. november 2014 Cabriofix får plass og der får nok også barnet plass enda.
lillemeg90 Skrevet 10. november 2014 #12 Skrevet 10. november 2014 Det er små hengesenger som KUN finnes på store fly og lange strekninger. Disse er kun opp til 10 mnd. Anonymous poster hash: 082a2...d61 Som sagt i redigeringen, såg ikke at hun var 1,5 år. Når noen sier baby så tenker jeg under året i hvertfall:) Man kan kjøpe på nettet selv, fant i en nettbutikk for en tid tilbake:)
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #13 Skrevet 10. november 2014 Nå er vel en på 1,5 år litt for stor. Men jeg tenkte først på denne jeg: http://barnombord.no/index.html#!/FlyeBaby/p/8449051/category=4740103 Det er i hvertfall et tips til andre med litt mindre babyer. Til deres ville jeg rett og slett lagt litt mer penger i det og bestilt eget sete til barnet. Du kan også leie eller kjøpe egen sele til barnet, om du ikke kan/vil ha med bilsete. Anonymous poster hash: d933f...955
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #14 Skrevet 10. november 2014 Ville bestilt et ekstra sete, som flere foreslår. Men jeg og mannen har klart oss uten på flere turer. Når vi tar opp armlenet mellom oss er det plass til en liten i mellom, oppå en babydyne. Så varierer vi med at jeg krøller meg sammen i setet, eller med bena over låret til mannen, slik at babyen ligger mer på magen/hoftene enn på låra. Anonymous poster hash: c847f...fde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå