AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #1 Skrevet 9. november 2014 Med den andre tråden om aleneforeldre godt i bakhodet, så kom jeg til å tenke på noe. Alle mine single barnløse venninner som er i begynnelsen av 30-årene har nå utdannelse, jobb og egen bolig. De er veldig aktive på dating-fronten, og de fleste har begynt å stresse litt pga den biologiske klokka. Noen har til og med seriøst vurdert en tur til Danmark. Jeg har inntrykk av at flere er mer opptatt av å få barn, enn absolutt å få barn med "den rette" (-siden han tross alt ikke har dukket opp ennå). Så selv om jeg ikke har like "høy verdi" på datingmarkedet som mine barnløse medsøstre, så har jeg i alle fall ro og tid til å finne en ny "den rette". :-) (Dette var ikke ment stygt, men det var bare en tanke som slo meg)Anonymous poster hash: 1de48...382 4
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #2 Skrevet 9. november 2014 ok... Anonymous poster hash: 7f058...339 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #3 Skrevet 9. november 2014 Forsto ikke helt poenget her? Du er yngre med andre ord? Anonymous poster hash: 147c9...a85
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #5 Skrevet 9. november 2014 Har hatt samme tanken selv Anonymous poster hash: 76bbc...280
Tibbie Skrevet 9. november 2014 #6 Skrevet 9. november 2014 Er jeg også singel og barnløs når jeg har passert 30 tror jeg at jeg også kommer til å stresse litt. Det er for sent når det er for sent. Kroppen kan jo ikke produsere i evig tid. Den venter ikke på kjærligheten, dessverre. Jeg kommer sikkert til å beholde selv om jeg blir gravid ved en ONS, for å oppdra barnet alene (med mindre faren vil være med, ofc). Så jeg skjønner venninnene dine!
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #7 Skrevet 9. november 2014 Forsto ikke helt poenget her? Du er yngre med andre ord?Anonymous poster hash: 147c9...a85 Poenget var at alenemødre stresser ikke inn i nye forhold, jaget av den biologiske klokka. Barnløse kvinner som har passert 30 er mer "stresset" i jakten på en mann, fordi de må få barn mens de er fruktbare. Basert på mine venner altså, ikke vitenskapelig fakta 8-)Anonymous poster hash: 1de48...382 3
Gjest Faerunpedia Skrevet 9. november 2014 #8 Skrevet 9. november 2014 Poenget var at alenemødre stresser ikke inn i nye forhold, jaget av den biologiske klokka. Barnløse kvinner som har passert 30 er mer "stresset" i jakten på en mann, fordi de må få barn mens de er fruktbare. Basert på mine venner altså, ikke vitenskapelig fakta 8-)Anonymous poster hash: 1de48...382 Evt er vi frivillig barnløse
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #9 Skrevet 9. november 2014 Poenget var at alenemødre stresser ikke inn i nye forhold, jaget av den biologiske klokka. Barnløse kvinner som har passert 30 er mer "stresset" i jakten på en mann, fordi de må få barn mens de er fruktbare. Basert på mine venner altså, ikke vitenskapelig fakta 8-)Anonymous poster hash: 1de48...382 Aha da forstår jeg. Ja så sant man ikke vil ha flere barn og det ikke er viktig å få barn med mannen man er sammen med så trenger man ikke stresse. Men man blir jo fortsatt eldre, og utvalget single menn blir mindre - det er jo ikke bare behovet for barn som er under press når man blir eldre, det er generell attraktivitet da yngre kvinner får mer oppmerksomhet. Ellers vil jo mange menn selv ha barn og ha egne så utvalget menn blir uansett mindre om man har barn og ikke vil ha fler. Så ja, det er flere sider av hver sak. Kan vel ikke objektivt si at en gruppe har det utelukkende verre eller bedre (bortsett fra unge kvinner uten barn med alle odds på sin side). Anonymous poster hash: 147c9...a85 1
-Missi- Skrevet 10. november 2014 #10 Skrevet 10. november 2014 jeg syns og det der er så deilig. Er ferdig med barnebiten, null stress
Gjest HeiHade Skrevet 10. november 2014 #11 Skrevet 10. november 2014 Går du nå ut ifra at alle barnløse kvinner i 30-årene er ute etter å få barn, eller er dette noe de har uttalt til deg? Fordi det er slettes ikke alle som ønsker seg barn, og som dermed ikke har noe å stresse med. 2
Sandie Skrevet 10. november 2014 #12 Skrevet 10. november 2014 Jeg er midten av 30-årene men stresser ikke særlig med dette.Og jeg er ihvertfall ikke så desperat at jeg er villig til å formere meg med hvem som helst bare for å slippe å bli barnløs. Tar ting som det kommer.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #13 Skrevet 10. november 2014 Går du nå ut ifra at alle barnløse kvinner i 30-årene er ute etter å få barn, eller er dette noe de har uttalt til deg? Fordi det er slettes ikke alle som ønsker seg barn, og som dermed ikke har noe å stresse med. Jeg tenkte ikke på de frivillig barnløse, kun de som har et ønske om å få barn. :-)Anonymous poster hash: 1de48...382
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #14 Skrevet 10. november 2014 Går du nå ut ifra at alle barnløse kvinner i 30-årene er ute etter å få barn, eller er dette noe de har uttalt til deg? Fordi det er slettes ikke alle som ønsker seg barn, og som dermed ikke har noe å stresse med. Når hun snakker om venninner som "stresser med den biologiske klokka" og enkelte som vurderer Storken så er det da åpenbart at kvinnene hun snakker om vil ha barn. Anonymous poster hash: 147c9...a85
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #15 Skrevet 10. november 2014 Poenget var at alenemødre stresser ikke inn i nye forhold, jaget av den biologiske klokka. Barnløse kvinner som har passert 30 er mer "stresset" i jakten på en mann, fordi de må få barn mens de er fruktbare. Basert på mine venner altså, ikke vitenskapelig fakta 8-)Anonymous poster hash: 1de48...382 Men alenemødre som er ferdige med barnefødsler og barnløse kvinner som ønsker barn leter jo etter menn i to ulike kategorier uansett. Alenemødre (som ikke ønsker flere barn) sikter seg inn mot de mennene som enten selv har barn fra før og derfor ikke vil ha flere, eller som ikke ønsker egne barn overhodet. Barnløse kvinner som ønsker barn sikter seg heller inn mot de mennene som deler dette barneønsket. Dere konkurrerer derfor ikke om de samme mennene uansett. Helt enig i at fordelen med å allerede ha fått de barna man ønsker seg er at man ikke trenger å tenke på den biologiske klokka, men det betyr jo også at mennene man vil ha sjangs på enten er fedre selv eller ikke ønsker barn. Anonymous poster hash: 815a4...e0a 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #16 Skrevet 10. november 2014 Mitt intrykk er at mange alenemødre med 1 barn ønsker seg flere,og de er ofte stresset pga dette. De skal ut og finne en ny barnefar men havner ofte bakerst i køen i forhold til de barnløse. Mange menn foretrekker å starte familie uten stebarn. Anonymous poster hash: 9c9d4...6ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå