Gå til innhold

Prøver han å gjøre meg sjalu?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har datet en fyr i ca 3 mnd. Vi har det veldig koselig og morsomt sammen når vi møtes. Problemet er bare det at han ofte "nevner" jenter han har datet før når vi er sammen, for all del, greit nok det altså, men er liksom ikke så spennende å høre hva som skjedde f.eks. på en restaurant han og "ei jeg var på date med" var på. I tillegg sender han meg hele tiden meldinger om f.eks. "skal ut å spise med en jente" eller "skal se film med ei". Har også fått en del snaps av jenter han har hengt sammen med. Jeg vet at han har mange venninner, men kan han ikke bare skrive at han skal ut med ei venninne f.eks.? Føler han ønsker at jeg sksl spørre å grave om hvor han er og hvem han er med, noe jeg selvsagt ikke gjør. Det er jo synd, for blir jo litt mindre interessert i han når han holder på slik. Noen som har opplevd det samme? Hva skal jeg si til han for å få frem hvor irriterende dette er, uten å framstå som sjalu?

Anonymous poster hash: b1dc2...905

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min samboer hadde også mange venninner da vi møttes for ti år siden. Jeg løste 'problemet' med å skaffe meg flere guttevenner.

Anonymous poster hash: 83db4...6ab

• Liker 1
Skrevet

Selvsagt turn-off at han nevner gamle flammer stadig vekk, det burde han skjønne selv. Jeg tror nok kanskje at det er en slags maktdemonstrasjon fra hans side, "se hvor populær jeg er" liksom. Noen tror at dette gjør dem mer attraktiv i datens øyne, som oftest skyldes det usikkerhet.

Men det som i størst grad vekker mine bange anelser i denne saken er at dere har datet i tre måneder og fremdeles ikke gjort forholdet offisielt eller eksklusivt (slik jeg tolker det). Hva skyldes dette? På hvilken måte dater dere, er dere intime? Når dere har hatt "praten" om at dere skal være kjærester, så er det også naturlig at dere finner ut av felles kjøreregler for omgang med venner av motsatt kjønn. Helt greit at han har venner av begge kjønn, men da skal du også kunne være helt trygg på at det bare er vennskapelig kontakt han har med disse, og enkelte aktiviteter som filmkvelder og restaurantbesøk for to bør kanskje være forbeholdt deg fra nå av.

Etter min erfaring er dette på høy tid når det har gått tre måneder.

Anonymous poster hash: d4057...899
  • Liker 1
Skrevet

Takk for svar begge to :) Problemet er ikke at han har venninner, men at han fremstiller det som "andre jenter", istedetfor å si at det er en venn :) Hilsen TS

Skrevet

Ja, virker som om han prøver å få en slags reaksjon når han ikke sier de er venninner, han høres ut som en dramaqueen og veldig oppmerksomhetssøkende

Skrevet

Virker litt som han tester deg ja! Kanskje du bare skulle gi han er skikkelig reaksjon tilbake? Og se hva som skjer da :)

Skrevet

Jeg har datet en fyr i ca 3 mnd. Vi har det veldig koselig og morsomt sammen når vi møtes. Problemet er bare det at han ofte "nevner" jenter han har datet før når vi er sammen, for all del, greit nok det altså, men er liksom ikke så spennende å høre hva som skjedde f.eks. på en restaurant han og "ei jeg var på date med" var på. I tillegg sender han meg hele tiden meldinger om f.eks. "skal ut å spise med en jente" eller "skal se film med ei". Har også fått en del snaps av jenter han har hengt sammen med. Jeg vet at han har mange venninner, men kan han ikke bare skrive at han skal ut med ei venninne f.eks.? Føler han ønsker at jeg sksl spørre å grave om hvor han er og hvem han er med, noe jeg selvsagt ikke gjør. Det er jo synd, for blir jo litt mindre interessert i han når han holder på slik. Noen som har opplevd det samme? Hva skal jeg si til han for å få frem hvor irriterende dette er, uten å framstå som sjalu?

Det kan være han har lest/hørt noe pick up artist knep. Ikke la jenta vite hvor hun har ham, øke interessen for ham, skape følelser i jenta slik at hun blir tatt med på en berg og dalbane.

Beste er bare å overse det. Litt sånn som du gjør med barn som prøver å teste deg. Vær konsekvent.

Anonymous poster hash: c43a2...d96

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...