AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #1 Skrevet 9. november 2014 Hei! Jeg og sambo forsøker å bli gravide. Vi klarer ikke helt å bestemme oss for når vi også skal ha hund. Vi vet vi vil ha hund, men timingen er vi usikre på.Det kan jo ta lang tid denne prøvingen f.eks... Er det noen som har hatt hund samtidig som man har fått ett nyfødt barn? Tenker det kan være vanskelig med tanke på gåturer? Da den som er hjemme med barnet også bør gå tur med hunden på dagtid? Er det vanskelig å gjennomføre med et lite barn? Regner med noen har vært i den situasjonen før, så hva gjorde dere? Eller ventet hunden med tur nr. 2 til mannen kom hjem? Som sagt er vi i tenkeboksen. Vi har vel sikkert nok med barn i første omgang sånn egentlig. Men kanskje det går greit med både hund og barn samtidig? Tips og råd mottas med takk! Anonymous poster hash: a1c85...dee
lillemeg90 Skrevet 9. november 2014 #2 Skrevet 9. november 2014 Hvis dere bestemmer dere for hund vil jeg anbefale at dere setter prøvingen litt på vent i hvtfsll slik st hunden er godtover året (gjerne to år) når barnet blir født. En valp og unghund trenger mye oppmerksomhet og trening for å bli en fin og trygg familiehund 1
Gjest Heartbeat Skrevet 9. november 2014 #3 Skrevet 9. november 2014 Jeg ville fått babyen først, så hund etterhvert når ungen ikke krever så mye Å få en valp er veldig krevende iallefall og du må ut flere ganger dagen og om natten når den må på do. Den valpebiter og trenger oppdragelse. Jeg ville ventet til ungen var litt større før jeg skaffet meg hund. Men går dere for en voksen omplasseringshund bør den være vant med barn. Om dere ikke omgås barn på fritiden ville jeg iallfall ikke fått hund først om den ikke kan sosialiseres med barn 1
Favole Skrevet 9. november 2014 #4 Skrevet 9. november 2014 Jeg ville ikke gått for valp/unghund og baby samtidig. Ikke snakk om. Jeg ble gravid like etter vi hentet nyeste firbeinte tilskuddet til familien og det har fungert sånn passe. Jeg var en del dårlig gjennom svangerskapet, også med fysiske begrensninger. Dette gjorde sitt til at jeg ikke fikk trent hunden slik jeg vanligvis ville gjort. Det kreves en hel del innsats de første årene for å få en trygg, stabil og god hund som kan fungere i en familie. Heldigvis for oss at vi har fått en del "gratis" gjennom den hunden vi har fra før. Det skal en del til for å få dette til å fungere samtidig som man blir foreldre for første gang. For å være snille mot dere selv, babyen og den imaginære hunden; vent til dere har fått barn + noen år til, og så ser dere om dere har tid til det. I permisjonen, som har vært ganske krevende, har det også vært vanskelig å få til ønsket mengde og type trening. Man vet aldri hvordan hverdagen med baby blir, og får dere det veldig krevende går det nok først ut over hunden. Om dere ønsker å ha hund i livet deres allerede nå ville jeg heller forhørt meg blant venner og familie om de ønsker hjelp til lufting, pass o.l. i blant Evt som lillemeg90 sier, hund først og så baby om noen år.
Gjest Heartbeat Skrevet 10. november 2014 #5 Skrevet 10. november 2014 Om dere får hund først, bør den sosialiseres med barn, FØR dere får babyen iallefall. Om den bare er vant med voksne folk kan den bli redd småbarn Siden de vifter med armer og ben annerledes osv..
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #6 Skrevet 10. november 2014 Her er en artikkel om hva man bør gjøre hvis man har baby eller små barn og skaffer hund, eller hvis man har hund og får barn. Jeg tror det blir veldig mye styr å skulle ta seg av både baby og unghund. De krever veldig mye uten barn til stede. http://www.klikk.no/foreldre/barn/article927413.ece Anonymous poster hash: 9981a...c46
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #7 Skrevet 10. november 2014 Hunder og katter kan bli sjalu på nye barn på lik linje med storesøsken. Dette er et langt større problem for deg å finne ut av enn turgåing med baby. Du bør kontakte dyrebeskyttelsen og få litt mer info om hva det innebærer å skaffe ett dyr. Anonymous poster hash: 71752...be2 1
Engel Skrevet 10. november 2014 #8 Skrevet 10. november 2014 Svoger og svigerinnen min endte opp med å måtte omplassere sin hund når de fikk barn, fordi hunden ble veldig sjalu på barnet, og ble aggressiv m.m. De fikk seg ny hund når barna var ferdig med barnehagen og de hadde oversikt over familielivet og så at det passet inn med hund igjen. Men kjenner også flere som ikke har hatt problemer med å ha både hund og småbarn altså. Men både hund og barn er mye jobb hver for seg. Greit å tenke på...
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #9 Skrevet 10. november 2014 TS: Dere sier på en måte de tingene vi har tenkt og snakket om også. Har hatt hund før så vet at det er mye jobb (men aldri vært to om ansvaret). Heller ikke hatt barn med hund heller. Men tenker vi legger dette på is noen år. Ser at det er mest negativt om dette, og vil ikke at hunden ikke skal få oppmerksomhet eller det den trenger. Viktig at det ikke bare skal være styr med den. Lever jo tross alt en del år, og det er ett liv man snakker om så. Tusen takk for alle tilbakemeldinger Anonymous poster hash: a1c85...dee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå