Gå til innhold

Forvaring i fengsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei :)

Skal inn en liten tur på forvaring i fengsel. Noen her som vet hvordan det er sånn egentlig? tenker mest på om hvor ille isolasjonen føles. Redd jeg skal få klaustrofobi.

VH anonym

Anonymous poster hash: 19786...c97
Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen?

Skrevet (endret)

.

Endret av Talbot
Skrevet

Tullekopp. Er du idømt forvaring så er du ikke i dag ute på frigang i samfunnet i påvente av soning av forvaringsdom.

Anonymous poster hash: ba4e9...fe4

• Liker 1
Skrevet

Bare tull. Ingen er på "en liten tur" i forvaring, og som det så riktig sies over her er det heller ingen forvaringsdømte som bare går og venter på soning.

Anonymous poster hash: bee49...58c
Skrevet

Jeg skriver liten tur siden jeg har planer om å komme meg ut fortest mulig. Nå er jeg under vanlig soning midlertidig, men skal overføres til høysikkerhetsavdeling, derfor spør jeg.

Skrevet

Og hvem er så du? Har du tilgang til Internett og alt?

Anonymous poster hash: bf5ce...6ee

Skrevet

Du er inne til vanlig soning nå og skal på høysikkerhet? Vel, jeg er ganske sikker på at om du er dømt til forvaring så sitter du ikke på åpen soning nå, som er lav sikkerhet. Høysikkerhet har svært begrenset tilgang til nett, og ikke kvinneguiden i alle fall, så historien din stemmer ikke.

En liten tur på forvaring er jo også litt urealistisk, da dommen din er gitt fordi det er stor fare for gjentakelse og er i utgangspunktet tidsubestemt.

Anonymous poster hash: feeee...3ff
Skrevet

TS er nok bare er begrepsforvirret og bruker ordet "forvaring" om høysikkerhetsavdeling i stedet for om forvaring.

Forvaring er noe helt annet enn høysikkerhetsavdeling ved vanlig fengselsstraff. Det er det de aller verste kriminelle får ved stor gjentakelsesfare og/eller risiko for samfunnet, som i teorien kan forlenges livet ut, og noe du havner i hvis du blir dømt til forvaring i stedet for til fengsel. Man kan ikke overføres fra fengsel til forvaring eller andre veien, du dømmes til det ene eller det andre. Antar TS (hvis dette i det hele tatt er reelt, noe jeg tviler på, hvis man står i fare for å havne i høysikkerhetsfengsel aner man jo forskjellen på forvaring og fengsel) da skal flyttes over på en avdeling med mer isolasjon. Dessverre klin umulig for oss å si noe om hvordan det oppleves, men det er klart det er en langt tøffere hverdag enn der du eventuelt sitter nå.

Anonymous poster hash: bee49...58c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...