Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestilt en vare på nettet til 170 norske kroner, og med shipping er den på 230 kr. Jeg trodde jeg ikke måtte betale noe dersom varen uten shipping kom på under 200?
Uansett, nå har jeg fått hentelappe og ser at jeg må betale 270 i gebyrer, altså mer enn pakkens verdi i seg selv.

Kan noen forklare det for meg?

Anonymous poster hash: 396d6...6a5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er jeg spent på å høre andres erfaringer fra. Jeg bestilte nemlig en parfyme fra strawberrynet for 180 kroner, men fordi de tar frakt for parfyme kom beløpet på over 200, og jeg måtte betale toll. Kan man klage på vedtak noe sted?

Anonymous poster hash: 589d0...7ab

Skrevet

Det kommer an på hva som er påført utenpå pakken. Dersom selger påfører verdi inkludert frakt kan det være at posten beregner merverdiavgift selv om det er feil. Du kan da, hvis du har en kvittering med spesifisert frakt, ta kontakt med fortolling hos posten (hvis det er de som har fortollet) og få kravet reversert. Hvis du henter pakken og betaler,vil du i ettertid ikke få refundert gebyr, kun feilaktig ilagt mva.

Det kan du over få om du har dokumentasjon, da fra tollvesenet.

Anonymous poster hash: 48763...8a4

• Liker 1
Skrevet

Det kommer an på hva som er påført utenpå pakken. Dersom selger påfører verdi inkludert frakt kan det være at posten beregner merverdiavgift selv om det er feil. Du kan da, hvis du har en kvittering med spesifisert frakt, ta kontakt med fortolling hos posten (hvis det er de som har fortollet) og få kravet reversert. Hvis du henter pakken og betaler,vil du i ettertid ikke få refundert gebyr, kun feilaktig ilagt mva.

Det kan du over få om du har dokumentasjon, da fra tollvesenet.

Anonymous poster hash: 48763...8a4

Men om det er mva h*n har fått regning på, så er det jo feil sum! Mva er jo på 25%, og 25% av 230 kr er jo 58 kr.

Anonymous poster hash: 257eb...d91

Skrevet

Men om det er mva h*n har fått regning på, så er det jo feil sum! Mva er jo på 25%, og 25% av 230 kr er jo 58 kr.

Anonymous poster hash: 257eb...d91

Kan det være tollgebyr? Fordi det har sett ut som varen er på mer enn 200 kr har den blitt lagt for fortolling. det gjør ikke posten gratis. Vet at de tar i hvert fall 150 kr for dette

Anonymous poster hash: 51137...623

Skrevet

Nå har også dollaren styrket seg betraktelig de siste ukene, og det er kursen på dagen ved innførsel som er den som gjelder, så har du handlet for 180-190 kan det fort være over 200 nå, og gi utslag.

Men sannsynligvis er det selger som har notert pris feil (inkludert frakt i pris) på pakken, som gjør at pakken da ser ut til å koste over 200. Da kommer mva, toll (hvis det er toll) + gebyr på toppen av det du allerede har betalt.

Skrevet

Send kopi av kvittering, samt sporingsnummer til [email protected], og forklar at gebyret er feilaktig ilagt.

Dette pleier normalt å ordne seg raskt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...