Gå til innhold

Når lage julegodt som skal gies i julegave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

I år skal jeg lage div tacokrydder, brente mandler, småkaker (kjeks) osv som skal være julegaver :)

Når bør/kan/må jeg lage dette?

Takk for svar!

Anonymous poster hash: 11f00...81a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lag det et par dager før, ingen av de tingene du ramser opp inneholder feks fløte(som fort blir surt)så du kan egentlig begynne nå om du vil da, men koseligst å vente til siste uka før jul:) ta søndagen før jul som en "lage mat"dag og lag alt da feks?

Skrevet

Det kan du helt fint lage allerede nå. Bare husk å ha de i en tett boks ☺️

Skrevet

Ja er bare å begynne å lage :)

Skrevet

Lag det et par dager før, ingen av de tingene du ramser opp inneholder feks fløte(som fort blir surt)så du kan egentlig begynne nå om du vil da, men koseligst å vente til siste uka før jul:) ta søndagen før jul som en "lage mat"dag og lag alt da feks?

Her lages det konfekt som inneholder ganske mye fløte (som ikke kokes eller varmes opp) 2-3 dager før jul med lengst mulig holdbarhet på fløten. Holder seg fint i to uker og mer når det lagres pakket inn og i kjeller (ca 10 grader). Den største utfordringen er å holde det tett slik at det ikke tørker ut. Aldri merket dårlig smak. Selv på de som er langt eldre enn to uker.

Skrevet

Takk for svar! :-)

Skrevet

Går det an å fryse ned karameller, om man lager dem nå? Hva kan man pakke dem inn i? :)

Skrevet

Karameller har så mye sukker at de holder kjempelenge. Jeg pakker inn en og en i mellomleggspapir og lager sånn twist-snurr på dem. Putter dem i en boks i kjøleskapet, men det mest fordi jeg syns kalde karameller er best.

Bare husk å velge en oppskrift med hvitt sukker, og kok det til passe karamellbrunt og til riktig temperatur, De oppskriftene med brunt sukker blir ofte mye løsere og mykere, og dermed vanskeligere både å pakke og å oppbevare.

Skrevet

Karameller har så mye sukker at de holder kjempelenge. Jeg pakker inn en og en i mellomleggspapir og lager sånn twist-snurr på dem. Putter dem i en boks i kjøleskapet, men det mest fordi jeg syns kalde karameller er best.

Bare husk å velge en oppskrift med hvitt sukker, og kok det til passe karamellbrunt og til riktig temperatur, De oppskriftene med brunt sukker blir ofte mye løsere og mykere, og dermed vanskeligere både å pakke og å oppbevare.

Tusen takk for svar :)

Skrevet

Hei!

I år skal jeg lage div tacokrydder, brente mandler, småkaker (kjeks) osv som skal være julegaver :)

Når bør/kan/må jeg lage dette?

Takk for svar!

Lage tacokrydder hørtes spennende ut :) Har du oppskrift og hvordan "pakker" du inne det og gir bort?

Anonymous poster hash: 14ba9...c5b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...