AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #1 Skrevet 9. november 2014 Hvordan er det egentlig å bli gravid? jeg mener, hvor mange kvinner sliter med å bli gravide? Var hos legen som sa til meg at det er svært liten sjangse for at jeg har blitt gravid etter jeg fortalte at jeg hadde hatt noen netter med en mann uten beskyttelse. så tenkte jeg litt at hvis hun sier det er svært liten sjangs, betyr det at det generellt for alle kvinner er vanskelig å bli gravid?Anonymous poster hash: f3a1c...12f
Biloba Skrevet 9. november 2014 #2 Skrevet 9. november 2014 Friske, forholdsvis unge par har litt over 20% sjanse hvis de har sex siste dager før eggløsningen. Det er altså ikke så helt liten sjanse for å bli gravid ved ubeskyttet sex hvis den treffer på fruktbar del av syklusen.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #3 Skrevet 10. november 2014 Men er det da umulig å bli gravid hvis det ikke er i klaff med eggløsningen? Syns jeg stadig hører om de som blir gravide ved ons og andre enkelttilfeller så skulle ikke virke så vanskelig.Anonymous poster hash: f3a1c...12f
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #4 Skrevet 10. november 2014 Nei, du kan ikke bli gravid uten eggløsning. Lær deg hvordan befruktningsprosessen så skjønner du det. Basic knowledge.Anonymous poster hash: 5208e...458 1
Alkymist Skrevet 10. november 2014 #5 Skrevet 10. november 2014 Er vel stor variasjon på hvor fruktbar man er, noen har større eller mindre "vindu" for befruktning osv. Personlig ble jeg gravid på første forsøk, men er jo ikke så lett for alle. Ikke sikkert det hadde klaffet så raskt igjen heller. Men man hører jo stadig om de som får beskjed om at de ikke kan få barn og plutselig får det til.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #6 Skrevet 10. november 2014 Men er det da umulig å bli gravid hvis det ikke er i klaff med eggløsningen? Syns jeg stadig hører om de som blir gravide ved ons og andre enkelttilfeller så skulle ikke virke så vanskelig.Anonymous poster hash: f3a1c...12f Da har de helt sikkert vært "uheldig" å truffet akkurat på eggløsningen eller dagene før. Jeg personlig synes det var veldig enkelt å bli gravid, hadde sex annahver dag fra ca 6 dager før eggløsning, og det klaffet på første forsøk. Anonymous poster hash: a1bce...597
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #7 Skrevet 10. november 2014 Så om man da har sex når man ikke har eggløsning så trenger man strengt tatt ikke beskyttelse? Hvis man regner det slik at man har sex en uke før eller etter eggløsning.Anonymous poster hash: f3a1c...12f
Alkymist Skrevet 10. november 2014 #8 Skrevet 10. november 2014 Sæd lever mange dager inni livmoren så det er ikke trygt nei. Man kan ikke vite 100% når egget slippes heller. Og noen ganger slippes det et ekstra egg på et annet tidspunkt. Finnes ikke noe som heter sikre perioder. Man kan bli gravid når som helst I syklusen. Sjansen er bare størst rundt eggløsning. Lureste er å ha sex ca hver andre dag hele tiden om man vil bli gravid. Da er det alltid levende sædceller tilstede om egget skulle bli klart for befruktning.
curiousity Skrevet 11. november 2014 #9 Skrevet 11. november 2014 Har aldri forstått meg på folk som blir gravide ved ons, hva er sjansen for at det skal skje liksom? Sikkert lest for mye om de som sliter, så har tenkt at det er svært usannsynlig. Tenkt at det tar laaaang tid å bli gravid. Men - plutselig klaffa det i PP1 hos oss. Hadde bare sex 1 gang i dette tidsrommet, sannsynligvis dagen før EL. Nå forstår jeg det bedre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå