AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #1 Skrevet 9. november 2014 Vi tar en liten spørreundersøkelse. - Røyker du? Hvis ja: - Hvor gammel var du når du begynte å røyke? - Hvordan ble du avhengig av røyk, den første smakte vel ikke så godt? - Hva sa foreldrene dine når du begynte å røyke? - Hvilket merke røyker du? - Hvor mye røyker du om dagen? - Hvor gammel er du nå? - Har du mange i omgangskretsen som røyker, eller er du "alene" om det? - Skulle du ønske at du aldri hadde begynt å røyke? - Hvordan har du tenkt å prøve å slutte å røyke, og når? - Hvorfor har du eventuelt ikke tenkt å slutte å røyke? Hvis nei: - Har du noen gang smakt på røyk? - Hvordan opplevdes det isåfall? - Hva er grunnen til at du ikke ble en røyker? - Ser du ned på de som røyker? - Hvor glad på en skala fra 1-10 er du for at du ikke røyker? Kjør på, vær ærlige Anonymous poster hash: 79509...400
Noope Skrevet 9. november 2014 #2 Skrevet 9. november 2014 Nei: -Såvidt smakt. -Vanskelig, fikk ikke noe ut av det. -Savnet det aldri. -Nei. -Care.
Pepperbiff Skrevet 9. november 2014 #3 Skrevet 9. november 2014 - Røyker du? Nei Hvis nei: - Har du noen gang smakt på røyk? Nei - Hvordan opplevdes det isåfall? - - Hva er grunnen til at du ikke ble en røyker? Mormor har kols, mamma har heller ikke prøvd røyk. - Ser du ned på de som røyker? Nei - Hvor glad på en skala fra 1-10 er du for at du ikke røyker? 10
Faina Skrevet 9. november 2014 #4 Skrevet 9. november 2014 - Røyker du? Hvis nei: - Har du noen gang smakt på røyk? Nei - Hvordan opplevdes det isåfall? - - Hva er grunnen til at du ikke ble en røyker? Det har bare aldri fristet, og det stinker. - Ser du ned på de som røyker? -Nei - Hvor glad på en skala fra 1-10 er du for at du ikke røyker? 10
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #5 Skrevet 9. november 2014 Nei røyker ikke Nei har aldri smakt på røyk. Jeg ble en ikke røyker fordi jeg syntes det stinket av røykere og fordi jeg syns det var en stygg uvane. Ja. Fordi det er så ukult å spre giften i hjemmet og det siver inn i andres hjem. Dessuten er det så ukult og stygt å se gule fingre og sneiper som flyter over alt. Er jævlig glad så sprenger den skalaen med 100 %. Anonymous poster hash: 0c2e9...966
misstealover Skrevet 9. november 2014 #6 Skrevet 9. november 2014 Hvis nei: - Har du noen gang smakt på røyk? Nei - Hvordan opplevdes det isåfall? -- - Hva er grunnen til at du ikke ble en røyker? Har aldri hatt lyst eller behov - Ser du ned på de som røyker? Nei - Hvor glad på en skala fra 1-10 er du for at du ikke røyker? 10 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #7 Skrevet 9. november 2014 Hvis nei: - Har du noen gang smakt på røyk? Nei - Hvordan opplevdes det isåfall? -- - Hva er grunnen til at du ikke ble en røyker? Har aldri hatt lyst eller behov - Ser du ned på de som røyker? Nei - Hvor glad på en skala fra 1-10 er du for at du ikke røyker? 10 Nei, jeg har aldri prøvd å røyke. Grunnen til at jeg ikke har prøvd å røyke (eller noen sinne vurdert å gjøre det) er at det er skadelig, lukter vondt og ser teit ut. Vi lærte jo på barneskolen hvor skadelig det er å røyke, og jeg har aldri opplevd noe som har fått meg til å tenke at det ville være en god idé å prøve. Ja, jeg ser ned på dem som røyker. Det er noe av det latterligste jeg vet om at folk gjør. Jeg er 10 glad for at jeg ikke røyker, for det er 100% tåpelig.Anonymous poster hash: e0e94...600 2
Kragebein Skrevet 9. november 2014 #8 Skrevet 9. november 2014 - Har du noen gang smakt på røyk? Nei. - Hvordan opplevdes det isåfall? - - Hva er grunnen til at du ikke ble en røyker? Ser ikke nok positivt ved det til å veie opp for det negative. - Ser du ned på de som røyker? Nei. Synes det lukter vondt, men så lenge de ikke puster det rett på meg og det ikke går utover noen andre så dømmer jeg ikke. - Hvor glad på en skala fra 1-10 er du for at du ikke røyker? 10. 1
Mynona Skrevet 9. november 2014 #9 Skrevet 9. november 2014 (endret) Vi tar en liten spørreundersøkelse. - Røyker du? Hvis nei: - Har du noen gang smakt på røyk? Ja, jeg har røyket i 10 år - Hvordan opplevdes det isåfall? Jeg likte det veldig godt - Hva er grunnen til at du ikke ble en røyker? Jeg ble en røyker, men nå har jeg blitt en ikke-røyker. Grunnen er rett og slett at jeg begynte å tenke seriøst over konsekvensene, og begynte å merke at jeg fikk små fine linjer rundt øynene i en alder av… 25-26 eller noe sånt. - Ser du ned på de som røyker? Nei - Hvor glad på en skala fra 1-10 er du for at du ikke røyker? 10 Kjør på, vær ærlige Endret 9. november 2014 av Mynona
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #10 Skrevet 9. november 2014 Hvis nei: - Har du noen gang smakt på røyk? Ja. - Hvordan opplevdes det isåfall? Vondt hvis jeg inhalerer, mentol-sigaretter kan smake godt i munnen. - Hva er grunnen til at du ikke ble en røyker? Jeg startet aldri, det var aldri kult i min gjeng, det var aldri greit hjemme. - Ser du ned på de som røyker? Ja. - Hvor glad på en skala fra 1-10 er du for at du ikke røyker? Ca tusen. Anonymous poster hash: 9aa91...93b
Alex Turner Skrevet 9. november 2014 #11 Skrevet 9. november 2014 Hvis nei: - Har du noen gang smakt på røyk? Ja, 3-4 ganger på fest - Hvordan opplevdes det isåfall? Fikke ikke noe spesiell følelse av det - Hva er grunnen til at du ikke ble en røyker? Svaret her ligger i svaret til spm. 2, og har ikke kjent et sterkt behov - Ser du ned på de som røyker? Nei - Hvor glad på en skala fra 1-10 er du for at du ikke røyker? 10
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #12 Skrevet 9. november 2014 Vi tar en liten spørreundersøkelse. - Røyker du? Ja Hvis ja: - Hvor gammel var du når du begynte å røyke? 16 - Hvordan ble du avhengig av røyk, den første smakte vel ikke så godt? Alle rundt meg røyka, så jeg trodde det var kult... - Hva sa foreldrene dine når du begynte å røyke? De vet det fremdeles ikke... - Hvilket merke røyker du? Malboro Gold eller Lucky Strike - Hvor mye røyker du om dagen? 15 ca - Hvor gammel er du nå? 28 - Har du mange i omgangskretsen som røyker, eller er du "alene" om det? Vi er en del, 50/50 kanskje? - Skulle du ønske at du aldri hadde begynt å røyke? Så klart skulle jeg ønske det. - Hvordan har du tenkt å prøve å slutte å røyke, og når? Jeg leter etter motivasjon, har bestillt E-sigaretter for å se om det kan hjelpe meg på vei. - Hvorfor har du eventuelt ikke tenkt å slutte å røyke? Fordi jeg strengt tatt trives med å røyke. Jeg slapper av med en røyk. Den er min "time out". Jeg har også fint råd til det. Anonymous poster hash: 19690...aea
mrrte Skrevet 9. november 2014 #13 Skrevet 9. november 2014 Hvis nei: - Har du noen gang smakt på røyk? Ja - Hvordan opplevdes det isåfall? Jeg ble dårlig av det, måtte på do med en gang er alt jeg trenger å si! - Hva er grunnen til at du ikke ble en røyker? Jeg likte det ikke noe særlig (så ikke helt poenget, og hvertfall ikke noe poeng for meg å røyke, da måtte jeg vel ha sitti på do samtidig fysh ) - Ser du ned på de som røyker? Nei, hvorfor skal jeg se ned på de? Voksne mennesker tar sine egne valg. - Hvor glad på en skala fra 1-10 er du for at du ikke røyker? 10 Slipper å være avhengig, kjenne på et enormt røyksug og sparer penger
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #14 Skrevet 9. november 2014 Se ned på folk som røyker? Jeg ser ned på kun èn type mennesker, og det er de som fordømmer og ser ned på andre. Og nei, jeg røyker ikke selv. Anonymous poster hash: c9166...958 4
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #15 Skrevet 9. november 2014 Hvordan har du klart å skjule for foreldrene dine at du røyker så lenge når du røyker så mye? Anonymous poster hash: 79509...400
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #16 Skrevet 9. november 2014 Hvis ja: - Hvor gammel var du når du begynte å røyke? 14 - Hvordan ble du avhengig av røyk, den første smakte vel ikke så godt? Ikke godt å si. Var ingen i min vennekrets som røykte. Var veldig ung, røykte kanskje litt på trass. Var alvorlig deprimert på den tiden, og det fikk meg på andre tanker. Dessverre altfor ung til å se konsekvenser og dumskapen av mine handlinger. - Hva sa foreldrene dine når du begynte å røyke? De var veldig rolige, men gjorde det klart at dette var noe de ikke godtok i sitt hjem. - Hvilket merke røyker du? Marlboro light - Hvor mye røyker du om dagen? ca 12 - Hvor gammel er du nå? 26 - Har du mange i omgangskretsen som røyker, eller er du "alene" om det? Begge deler - Skulle du ønske at du aldri hadde begynt å røyke? Ja - Hvordan har du tenkt å prøve å slutte å røyke, og når? Mitt siste forsøk i august mislyktes. Nå er det for hektisk med eksamener og jobb fremover, så takler ikke å ha det å tenke på i tillegg. Røykeslutt som belønning når eksamener er overstått. - Hvorfor har du eventuelt ikke tenkt å slutte å røyke? Anonymous poster hash: b42a1...8c9
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #17 Skrevet 9. november 2014 Nei.. Hvis nei: - Har du noen gang smakt på røyk? Ja, røykte fast før - Hvordan opplevdes det isåfall? Helt ok, etterhvert godt. - Hva er grunnen til at du ikke ble en røyker? Mistet totalt lysten, helt sånn uten videre. - Ser du ned på de som røyker? Nei, men synes det lukter helt forferdelig og at det ser skikkelig teit ut. - Hvor glad på en skala fra 1-10 er du for at du ikke røyker? Definitivt 10Anonymous poster hash: 77122...554
melatonin Skrevet 9. november 2014 #18 Skrevet 9. november 2014 Hvis nei: - Har du noen gang smakt på røyk? Ja - Hvordan opplevdes det isåfall? Helt JÆVLIG - Hva er grunnen til at du ikke ble en røyker? Forde jeg vokste opp med enmor som røyker og har alltid reagert veldig sterkt på det. Hodepine, rennende øyne, tett nese og tørr hud. - Ser du ned på de som røyker? Litt, jeg synes dem har gjort et veldig dårlig valg som har stor innvirkning på egen helse, og for de andre som blir uttsatt for passiv røyking. De lukter og jeg vil helst slippe å sitte i næheten av de når de har vært ute og blåst, dette er som nevnt at jeg blir uvel av lukta. - Hvor glad på en skala fra 1-10 er du for at du ikke røyker? 10 x 10 hæppy hæppy! Kjør på, vær ærlige
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #19 Skrevet 9. november 2014 - Røyker du? Hvis ja: - Hvor gammel var du når du begynte å røyke? Smakte min første når jeg var 10, begynte til og fra når jeg var 12, fast fra jeg var 16.. - Hvordan ble du avhengig av røyk, den første smakte vel ikke så godt? Syntes faktisk den første smakte kjempegodt - Hva sa foreldrene dine når du begynte å røyke? Ble sladra på av søsteren min allerede første gangen jeg prøvde... De ble kjempesure og jeg fikk husarrest... Så når jeg var 16 sladra søsteren min igjen, den gangen trodde de ikke på meg, så jeg måtte røyke en hel røyk foran de... Da sa de bare at jeg var dum, og at lappen røyk (vi hadde avtale om at de skulle betale lappen for meg om jeg ikke røyka frem til jeg var 18). Ellers kunne de vel ikke si så mye, de røyka jo selv i hele min barndom, så... - Hvilket merke røyker du? Tiedemanns Rød eller Petterøes om jeg ikke får tak i rød... - Hvor mye røyker du om dagen? Varierer veldig etter hva jeg gjør og hvem jeg er sammen med.. Alt fra 6-7 opp til 20... - Hvor gammel er du nå? 31 - Har du mange i omgangskretsen som røyker, eller er du "alene" om det? Er færre nå enn før, men vil tro 60% ikke-røykere og 40% røykere... - Skulle du ønske at du aldri hadde begynt å røyke? Ja og nei.. Haha.. Liker røyken og koser meg med den, den styrer ikke livet mitt.. Men tenk på alle pengene jeg hadde spart da - Hvordan har du tenkt å prøve å slutte å røyke, og når? Aner ikke... - Hvorfor har du eventuelt ikke tenkt å slutte å røyke? Fordi jeg liker røyken, koser meg med den Anonymous poster hash: cb602...2bd
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #20 Skrevet 9. november 2014 Vi tar en liten spørreundersøkelse. - Røyker du? Hvis ja: - Hvor gammel var du når du begynte å røyke? - Hvordan ble du avhengig av røyk, den første smakte vel ikke så godt? - Hva sa foreldrene dine når du begynte å røyke? - Hvilket merke røyker du? - Hvor mye røyker du om dagen? - Hvor gammel er du nå? - Har du mange i omgangskretsen som røyker, eller er du "alene" om det? - Skulle du ønske at du aldri hadde begynt å røyke? - Hvordan har du tenkt å prøve å slutte å røyke, og når? - Hvorfor har du eventuelt ikke tenkt å slutte å røyke? Hvis nei: - Har du noen gang smakt på røyk? - Hvordan opplevdes det isåfall? - Hva er grunnen til at du ikke ble en røyker? - Ser du ned på de som røyker? - Hvor glad på en skala fra 1-10 er du for at du ikke røyker? Kjør på, vær ærlige Anonymous poster hash: 79509...400 - Begynte da jeg var 18 - Den første smakte som forventet - helt ok. - Foreldrene mine vet ikke om det, men moren min ville ha revet ut tunga - Er vel den eneste i min gjeng som røyker, men jeg gjør det heller i skjul (for my own pleasure) - Skulle vel aldri begynt. Pleide å jogge 5 km hver dag, men nå merkes forskjellen selv når jeg går i trappene. - Røyker Marlboro Menthol, 4 stk om dagen Anonymous poster hash: b36b5...0d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå