Gå til innhold

Kan dere "alt" om banda dere hører på?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Kan dere alt om banda dere hører på? Dvs navna på bandmedlemmene og hvilke skiver de har gitt ut? Vet at mange har en LANG liste over band de hører på, og da må det være ganske vanskelig å huske navna på bandmedlemmene i alle banda + tittel på skiver. Selv kan jeg navnet på bandmedlemmene i de tre favorittbanda mine og vet hvilke cder de har gitt ut. Men jeg kan ikke bandnavna til alle banda jeg hører på.

Men jeg mener at hvis man går med en band t-shirt bør man ha rimelig peiling på bandet - hvis ikke blir det bare dumt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har så masse forskjellig type musikk jeg liker å høre på. Selv så gidder jeg ikke alltid å bry meg så mye med hvem de er som person, eller hva de heter for den saks skyld.

Men, om jeg hører 'perler' (og de er så sjelden i dag), så går jeg ned i dybden. Slik som Eva Cassidy for eksempel.

Skrevet

Nei, jeg bryr meg ikke om medlemmene i de gruppene jeg liker. Da jeg var i begynnelsen av tenårene derimot kunne jeg hele livshistorien til medlemmene i guttegruppene. :ler:

Skrevet

Nei, absolutt ikke.

Skrevet

Nei, etter at jeg ble voksen :wink: har jeg ikke noe behov for å gå rundt å brilliere med detaljkunnskap om band og artister. Men jeg har en naturlig interesse for musikk, så jeg vet en del allikevel. Band t-skjorter og lignende går jeg forøvrig ikke med allikevel, så jeg trenger kanskje ikke vite så mye da? :wink:

Jennifer

Skrevet

Jeg digger masse forskjellig musikk. Men i platebutikken går jeg helt i stå. Jeg kan jo ikke navna på de som synger sangene og sjelden husker jeg hva sangen heter og ikke pokker og jeg står og nynner/synger i butikken!

Siste cd jeg kjøpte var den "mother fucking bønder i byen eller noe sånt". Gjett om fyren i platesjappa lo når jeg sa det til han. Godt jeg kjenner han da..... (cd jeg kjøpte vet jeg ennå ikke hva heter men de var ikke fra byen de var fra toten)

Gjest Starya
Skrevet

Hører på musikken jeg liker, og gir stort sett beng i alt det andre. :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva har Donnie Darko å si om saken og dere andre metallhuer?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg vet en del om noen band, men definitivt ikke alt om alle!

Beatles har vært min store mani fra jeg var 12, så jeg har nødvendigvis plukket opp litt om dem. Og gjennomSe og Hør har jeg jo fått vite litt om Cowboy-Laila, da...'

:ler:

Skrevet
Nei' date= jeg bryr meg ikke om medlemmene i de gruppene jeg liker. Da jeg var i begynnelsen av tenårene derimot kunne jeg hele livshistorien til medlemmene i guttegruppene. :ler:

:Nikke: Mine kunnskaper på det området var en gang imponerende (eller skremmende, alt ettersom... :ler: ) Nå gidder jeg ikke bry meg lenger...

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg kan endel om favorittbanda mine, men er mange band jeg hører på uten at jeg vet navna på bandmedlemmene osv.

Gjest Moonshadow
Skrevet

Kan det meste om de bandene jeg hører mest på.

Skrevet

Vel, ein ting eg veit om det bandet eg likar best no for tida, er at det er klin umuleg å få tak i CDane deira her i landet...

Gjest Colubra
Skrevet

kan ikke sånn kjempemye om det jeg hører på akkurat. kanskje navnene på noen av bandmedlemmene, men ikke akkurat hvilke årstall dét og dét albumet kom ut.

syns nesten det blir for trist/latterlig med sånne som baserer hele identiteten sin på det de hører på av musikk, og kanskje tilogmed bare ett band (nå sier jeg ikke at alle som kan endel om det de hører på er det altså :wink: ).

ble fortalt at jeg var "feig" en gang, fordi jeg liker å høre på mange forskjellige sjangere, og derfor ikke "turte å ta et standpunkt" :ler:

Skrevet
ble fortalt at jeg var "feig" en gang' date=' fordi jeg liker å høre på mange forskjellige sjangere, og derfor ikke "turte å ta et standpunkt" :ler:[/quote']

Smart. :roll: Sånne mennesker har jeg møtt også. Mennesker som gjerne kun hører på musikk færrest mulig har hørt om og benytter enhver anledning til å skryte av det.

Jennifer

Skrevet

Aner ikke! Dessuten - hvis det først er band jeg liker godt nok til å konserte med, så er det så sært at folk stort sett driter i det i alle fall. :roll:

Husker min entusiasme over konsertene med Apoptygma Berzerk som alle synes er så fælt.

Og i dag skal jeg på Rockfeller og se Nightwish. Jaja, der er jo kommerse blitt i gjennombruddet sitt, så...

Hva gjør jeg her da? Kle seg om og bli rockedokke er det jeg burde...

Skrevet

Jeg prøver å tilegne meg mest mulig informasjon om de bandene eller artistene jeg hører mest på. Men det er snakk om saklig informasjon, ikke se og hør stoff. Nå leser jeg en biografi om Bob Dylan.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg vet utrolig lite om de jeg hører på...

Jeg hører på så masse forskjellig hele tiden,

og bryr meg heller ikke om og vite så mye

mere om dem. Det er selve musikken som

interessere meg :digge:

Så mye som jeg hører musikk, har jeg nok

ikke gjort annet enn og pugge skulle jeg visst

"alt" om alle jeg hører på.....

Skrevet

Jeg kjenner heldigvis et par medlemmer i endel av favorittbanda mine..

Skrevet

La meg se hva jeg husker fra favoritt bandet mitt

Medlemmer:

Jimmy Page på gitar

Robert Plant synger

John Paul Jones spiller... trommer

Jeg husker ikke han siste

De har gitt ut Led Zeppelin I,II,III,IV, Physical Grafitti, Coda, og det er alle platene jeg husker nå

En av band medlemmene døde i en ulykke, tror det var at han druknet i sitt eget spy etter å ha drukket for mye øl? For å si det sånn, jeg drikker lite øl selv, så kanskje jeg har lært noe fra dem der :P

Deres IV plate ble en av de mest solgte i historien fordi manageren dems nektet å gi ut Stairway to Heaven på Singel

Det er omtrent alt av generell info jeg gidder å foreta meg med å kunne om dem. Jeg tror de heller vil at jeg skal glede meg over den kunsten de lager, nemlig musikken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...