AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #1 Skrevet 9. november 2014 Hjalp deres foreldre til økonomisk? Begges foreldre eller bare bruden (har hørt at det er skikk fra før av)? Betalte begge sider like mye eller forskjellig ut ifra hva de hadde? Hvor mye sponset de?Anonymous poster hash: ddfdb...892
Anglofil Skrevet 9. november 2014 #2 Skrevet 9. november 2014 Nei, de hjalp ikke til økonomisk. Vi fikk penger i gave på selve bryllupsdagen, men de pengene gikk ikke til bryllupet siden bryllupet da allerede var betalt av meg. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #3 Skrevet 9. november 2014 Nei, vi kommer ikke til å få og vil heller ikke ha penger fra foreldrene våre til å betale for bryllupet. Anonymous poster hash: d003b...538
melatonin Skrevet 9. november 2014 #4 Skrevet 9. november 2014 Vi har fått noe tilbud, men vi har hverken takket ja eller nei enda... men det er ikke snakk om mye penger da, vi ville aldri bassert bryllupet på å få hjelp av noen av foreldra..
Pipzky Skrevet 9. november 2014 #5 Skrevet 9. november 2014 Vi får dekket en del som bryllupsgave, men det er først og fremst vi som betaler, siden vi ikke får pengene før til bryllupet. Mine foreldre og hans foreldre betaler hotell og mat osv, mens alt anna, kjole osv betaler vi.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #6 Skrevet 10. november 2014 Bryllupet har ikke vært enda, men min far (brudens far) ønsker å betale alt sammen (min mor har kjøpt brudekjolen til meg). Det kommer selvfølgelig ikke på tale - da vi ønsker å betale alt selv helst. Jeg tenker det ender med at han betaler for lokalet/maten, for det kan jeg ikke bremse han fra da han kjenner de vi leier hos. Svigerforeldre har sagt de kan hjelpe å dekorere på forhånd, ellers ikke noe. Anonymous poster hash: 8a83f...d76
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #7 Skrevet 10. november 2014 Mine foreldre har sagt de vil betale 25.000 kr. Jeg har takket ja. De har god rå og ønsker å bidra, mens vi er ung og nyetablerte så vi har ikke så god råd som dem. Svigermor har sagt hun vil betale noe, hvor mye er jeg usikker på. Har takket ja til det også. I tillegg har vi spurt om hun kan kjøpe alkohol hver gang hun kjører hit via Sverige, dette betaler vi for når vi får varene :-)Anonymous poster hash: a6845...09a 1
Pip-pip Skrevet 10. november 2014 #8 Skrevet 10. november 2014 (endret) Ja, de betale en del. Vi forventet det IKKE, men de tok det opp selv, og det ble nesten "dårlig stemning" når vi prøvde å si nei, og at det trengte de ikke å gjøre. Dette var noe som betydde mye for foreldrene våre, og da tok vi gjerne imot Både mine og mannens foreldre betalte det samme beløpet. Begge sider har forøvrig god økonomi, og jeg hadde evt "prutet ned" summen dersom jeg visste at de ikke hadde det. Endret 10. november 2014 av Pip-pip
Pearl2.0 Skrevet 10. november 2014 #9 Skrevet 10. november 2014 Våre foreldre delte regninga Jeg er helt ubeskrivelig takknemlig for det! De syntes bare det var en stor ære og det var de som inviterte. De har god råd begge foreldreparene, og ønsket at vi skulle få et fint og festlig bryllup. Takknemlige som få 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #10 Skrevet 10. november 2014 Hjalp deres foreldre til økonomisk? Begges foreldre eller bare bruden (har hørt at det er skikk fra før av)? Betalte begge sider like mye eller forskjellig ut ifra hva de hadde? Hvor mye sponset de?Anonymous poster hash: ddfdb...892 Tidligere var det en skikk for at brudens foreldre betalte for maten, mens brudens foreldre betalte for drikkevarene. Dette er en skikk som for lengst har gått ut på dato. Bryllup har blitt en mye større event enn tidligere og jeg tror mange foreldre hadde satt seg i stor gjeld om de ble bedt om å dekke dette. I dag er det nok mest vanlig at brudeparet selv betaler store deler av brylluppet. Selv om det nok fremdeles er en del som får mer eller mindre hjelp. Men jeg kjenner faktisk ingen som har fått hele bryllupet dekket. Anonymous poster hash: f826b...952
LukaFrost Skrevet 10. november 2014 #11 Skrevet 10. november 2014 Vi betalte det meste selv. Foreldrene våre betalte det som de handlet ikk. I tillegg fikk vi en større pengesum i gave.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #12 Skrevet 10. november 2014 Foreldrene mine har selv tatt opp at de ønsker å bidra med en sum (20-30000), de har samme sum til meg og mine søsken. Mannens foreldre ønsker å bidra med konkrete ting (kjøpe dress ol). Vi var innstilt på å dekke det selv, men synes det er hyggelig at de ønsker å bidra. Det var også viktig for oss at de selv tok initiativet og bidrar kun med det de ønsker og har evne til.. Det er også viktig for oss å lytte til foreldrene under planleggingen av bryllupet - jeg koser meg virkelig med å planlegge det sammen med foreldre og svigerforeldre.. Anonymous poster hash: a97b7...604
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #13 Skrevet 11. november 2014 Vi fikk hjelp av mine foreldre, men ikke av hans. Dette har ingenting med skikk at brudens foreldre betaler å gjøre, da mine foreldre har vært med å betalt for mine brødrene bryllup også. Mine svigerforeldrene liker meg ikke, så de ville jo ikke gjøre det lettere for meg å komme inn i familien.Anonymous poster hash: 4fc94...44b
Rosenrød Skrevet 11. november 2014 #14 Skrevet 11. november 2014 Mine foreldre og svigerforeldre betaler det meste av brylluppet, ca. 50 000,- på hver. Vi betaler bryllupsreise, ringer og noe av alkoholen (kjøper på tax free) selv. Er veldig takknemlig! 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #15 Skrevet 11. november 2014 Takk for svar Vi skal gifte oss om en stund og lagde budskjett her en kveld. Vi er unge og har ikke allverdens med penger (skal ikke ha dyrt bryllup da). Er så i tvil om det er OK å spørre foreldre om de vil/har tenkt å være med å betale. Temaet har ikke vært aktuelt før, så det er derfor vi ikke vet hva de tenker i forhold til dette. Vet bare at svigermor nevnte det så vidt en gang -at hun ville være med å betale dersom vi skulle gifte oss en gang. Vi forventer det på ingen måte, er bare greit å vite i forhold til sparing. Hadde dere spurt/ nevnt det for de? TSAnonymous poster hash: ddfdb...892
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #16 Skrevet 11. november 2014 Takk for svar Vi skal gifte oss om en stund og lagde budskjett her en kveld. Vi er unge og har ikke allverdens med penger (skal ikke ha dyrt bryllup da). Er så i tvil om det er OK å spørre foreldre om de vil/har tenkt å være med å betale. Temaet har ikke vært aktuelt før, så det er derfor vi ikke vet hva de tenker i forhold til dette. Vet bare at svigermor nevnte det så vidt en gang -at hun ville være med å betale dersom vi skulle gifte oss en gang. Vi forventer det på ingen måte, er bare greit å vite i forhold til sparing. Hadde dere spurt/ nevnt det for de? TSAnonymous poster hash: ddfdb...892 Det er IKKE ok å spørre de!! Har dere ikke råd til å betale på egenhånd , får dere vente.. Det er stor forskjell på å få det tilbudt og å spørre selv. De kommer selv til å gi beskjed dersom de vil bidra.Anonymous poster hash: 05306...938 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #17 Skrevet 11. november 2014 Takk for svar Vi skal gifte oss om en stund og lagde budskjett her en kveld. Vi er unge og har ikke allverdens med penger (skal ikke ha dyrt bryllup da). Er så i tvil om det er OK å spørre foreldre om de vil/har tenkt å være med å betale. Temaet har ikke vært aktuelt før, så det er derfor vi ikke vet hva de tenker i forhold til dette. Vet bare at svigermor nevnte det så vidt en gang -at hun ville være med å betale dersom vi skulle gifte oss en gang. Vi forventer det på ingen måte, er bare greit å vite i forhold til sparing. Hadde dere spurt/ nevnt det for de? TSAnonymous poster hash: ddfdb...892 Jeg skal være ærlig nå. Jeg synes det er en uting at man spør om slikt. Som du sier, dere forventer det ikke men det er ikke til å stikke under en stol at spørsmålet vil føre til at de føler seg forpliktet, spesielt om dere drar den "vi er unge og har ikke all verdens med penger". Neivel, det er da vitterlig deres problem og ikke noe foreldrene deres skal ordne opp i. Man trenger ikke all verdens med penger for å gifte seg men når man sier slikt så er det jo en pekepinn på at man egentlig ikke har råd tenker jeg.Anonymous poster hash: d003b...538 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #18 Skrevet 11. november 2014 Takk for svar Vi skal gifte oss om en stund og lagde budskjett her en kveld. Vi er unge og har ikke allverdens med penger (skal ikke ha dyrt bryllup da). Er så i tvil om det er OK å spørre foreldre om de vil/har tenkt å være med å betale. Temaet har ikke vært aktuelt før, så det er derfor vi ikke vet hva de tenker i forhold til dette. Vet bare at svigermor nevnte det så vidt en gang -at hun ville være med å betale dersom vi skulle gifte oss en gang. Vi forventer det på ingen måte, er bare greit å vite i forhold til sparing. Hadde dere spurt/ nevnt det for de? TSAnonymous poster hash: ddfdb...892 Hvis dere er så unge, så må det være bedre å spare til dere har råd til å betale uten å være avhengig av andre? Hvorfor så dårlig tid? Syns det uansett er en ufin situasjon å putte andre i ved å spørre om de har tenkt til å bistå.Anonymous poster hash: 05306...938 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #19 Skrevet 11. november 2014 Vi var såpass unge da vi giftet oss, at om vi skulle betalt selv hadde det blitt et stusselig bryllup gitt..hehe. Foreldrene på begge sider hjalp til økonomisk, og vi betalte det vi klarte selv. Anonymous poster hash: c9b07...6fc
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #20 Skrevet 11. november 2014 Vi var såpass unge da vi giftet oss, at om vi skulle betalt selv hadde det blitt et stusselig bryllup gitt..hehe. Foreldrene på begge sider hjalp til økonomisk, og vi betalte det vi klarte selv. Anonymous poster hash: c9b07...6fc For en merkelig ting å gjøre..La oss gifte oss! Vi har ikke råd så vi lar foreldrene våre betale! Virker ikke som dere valgte å fire litt på kravene heller når du sier at uten den økonomiske hjelpen så ville det blitt ett stusselig bryllup. Hva var egentlig viktigst tro? Det å bli gift eller at bryllupet ikke var stusselig...?Anonymous poster hash: d003b...538
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå