AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #1 Skrevet 9. november 2014 Hei, Etter et vekttap på ca 15 kg i fjor har ting begynt å skli litt ut, har fortsatt 5-10 kg jeg vil ned for å bli fornøyd. Jeg bare klarer ikke finne motivasjonen til å tilpasse spisevanene mine. Jeg har holdt meg stabil ett år nå, men det blir fort mye kos i helger, så vekta står bom stille. Treningen har jeg fortsatt med 3-4 ganger i uka, så jeg tenker det er kostholdet som gjør at jeg har stoppa på den vekta jeg har nå. Jeg må bare ta meg sammen og skjerpe meg på maten, men av en eller annen grunn har jeg mistet litt grepet. Lurer derfor på om noen her inne som har litt peiling kan komme med noen tilbakemeldinger på det kostholdet jeg tenker å følge fremover: Frokost: Havregrøt av 40-45 gr. havre- og litt ruggryn kokt på ekstra lett melk, med noen dråper stevia og sukkerfritt syltetøy. Kaffe med litt melk og vann å drikke. Lunsj: Tenker å lage ferdig og fryse ned: Litt couscous/bulgur, grønnsaker, kidneybønner, litt kjøtt, evt. bytte ut grønnsaker med salat noen dager. Vann og drikke. Middag: Fisk eller magert kjøtt, med mos av søtpotet, blomkål/brokkoli, samt kokte grønnsaker til. Kveldsmat: Et par knekkebrød med mager pålegg, eller mager kesam med bær og cottage cheese. I tillegg til dette blir det sikkert litt frukt og en sukkerfri yoghurt innimellom om jeg får lyst på noe. Sukker har jeg planer om å kutte ut, hvis jeg får lyst på noe godt i helger blir det å kjøpe en atkinsbar, nutrilett eller questbar. Dette kombinert med i hovedsak hard kondisjonstrening og litt styrke. Høres dette ut som noe som kan funke for å gå ned? Anonymous poster hash: f4ad5...351
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #2 Skrevet 9. november 2014 Min første tanke er at det er litt mye karbohydrater her. Ville kuttet ut couscous/bulgur til lunsj, og heller gått for salat med mye proteiner. Og til kvelds ville jeg av og til byttet knekkebrød med cottage cheese med litt bær og nøtter/mager kesam med bær og litt nøtter. For å komme litt inn i det igjen vil jeg anbefale deg å laste ned en App av typen lifesum eller myfitnesspal og logge alt du spiser. Selv oppdaget jeg at jeg spiser litt lite på dager med trening, og ikke spiser så mye proteiner som jeg trodde. Lykke til Anonymous poster hash: 3da84...1d3
misstealover Skrevet 9. november 2014 #3 Skrevet 9. november 2014 Jeg synes det ser greit ut, jeg. Men så er jeg ikke ekspert på kosthold da... Jeg anbefaler å spise: Nøtter og/eller mandler, avokado, rosenkål, grov ris, bananer og all slags annen frukt og grønt. Det inneholder mye bra for kroppen! :D
Pringle Skrevet 10. november 2014 #4 Skrevet 10. november 2014 Hørtes greit, men noe magert ut. Hvor stort kaloriunderskudd tar du sikte på?
Myth Skrevet 13. november 2014 #5 Skrevet 13. november 2014 Her er noen par råd jeg kommer til og gi deg: 1. Slutt og polalisere maten du spiser. Du spiser for helse, for funksjon, for form, for ytelser og for følelser! Du spiser ikke noen type merkelig mat der ute som er skrevet av en "gospel" kar på internet som prøve og selge deg en form for agenda eller noe sånt. Det er veldig simpelt! 2. Start med og kontroller hva du spiser, og lær deg mer om hva disse x,y,z næringsinnhold på ulike type mat innholder. 3. Jeg hadde heller byttet ut fram primært hard styrke program, og supplementert Kardio inn i rutinen som sekundær valg. PS: for og nevne kostholdet du skrev, det sier meg absolutt ingenting, fordi jeg må vite hvor mye kalorier du spiser for dagen. Responderer kroppen din mer sensitivt for fett, eller karbohydrater? Sånne ting må utforskes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå