Gå til innhold

Sjenerende trinnlyder fra nabo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir helt tullete her jeg bor, naboene i etasjen over tramper voldsomt når de går. Det er så ille at dørene hos meg slamrer, og jeg blir vekket/holdt våken hver gang de dundrer over gulvet. Kl 3 om natten, 7 om morgenen i helger, osv. Jeg er helt utslitt! JA, jeg kommer til å flytte herfa så fort det lar seg gjøre, for det er helt uholdbart. Men i mellomtiden; kan man si ifra til naboene om dette? Jeg har bodd i gamle bygårder med elendig lydisolasjon hvor jeg knapt har hørt naboer. Kan man virkelig be naboer om å slutte å trampe så innmari, og "gå normalt"?

Jeg skjønner jo at de ikke gjør dette med vilje, men de forstår heller ikke hvor ille det høres ut.

Anonymous poster hash: dff7c...f52
Skrevet

Noen? Dette er forøvrig et nyere bygg som er under 10 år gammelt, burde ikke være mulig å skulle høre naboene sine så godt som man gjør her *utslitt*

Anonymous poster hash: dff7c...f52
Skrevet

Selvfølgelig kan du ikke be de gå stillere hjemme hos seg selv. Noen leiligheter er lytte, og sånn må man da akseptere.

Skjønner at det er kjipt, men her må du dessverre bare bite det i deg.

Anonymous poster hash: 67be8...a20

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig kan du ikke be de gå stillere hjemme hos seg selv. Noen leiligheter er lytte, og sånn må man da akseptere.

Skjønner at det er kjipt, men her må du dessverre bare bite det i deg.

Anonymous poster hash: 67be8...a20

Tja, noen mennesker tramper faktisk unødvendig mye når de går, men er ikke klar over det selv. Jeg husker jeg bodde i en bygård som hadde blitt renovert og skikkelig lydisolert. Fortsatt hørtes mannen i etasjen over ut som en elefant på trampoline, det var helt grusomt. Men ingen andre i den leiligheten hørtes, kun han. Han viste forståelse og begynte å gå med tøffler inne.

Trinnlyd fra naboer er dessverre et problem for mange. Jeg har lært at jeg aldri mer skal bo i leiligheter med noen over meg. Det går jo selvsagt an at det går an å ta litt ekstra hensyn om natta? Er nok et ømfintelig tema dette..

Skrevet

Du kan jo alltid be de om å gå roligere. Du vil sannsynligvis bli sett på som en sær nabo. De fleste mener at de ikke tramper hardt, selv om de gjør det. Bodde med en jente vi kalte Trampe. Hun "trampet da IKKE".

Du må nok leve med det videre. Eventuelt gi dem et teppe/tøfler i posten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...