Gå til innhold

Barnehagen bruker sko oppi vognposen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok vognposen med hjem på fredag i tilfelle vi ville ha bruk for den, og da oppdager jeg at det er fullt av sand nedi posen. Synes dette er veldig irriterende. Overdelen til vognposen er ok å vaske, men underdelen skal ikke vaskes, bare tørkes over. Da er det jo fryktelig irriterende hvis den blir skitten pga at de ikke tar av skoene. Jeg er litt småredd for å være den irriterende moren som bare klager (for jeg har måttet ta opp litt ting tidligere), så jeg lurer på om det bare er meg som er sær? Er det egentlig vanlig, eller er det ok at jeg sier ifra om at jeg ønsker at de tar av skoene før han skal oppi posen? Jeg tenker jo også at det må bli veldig klamt og ekkelt for han å sove med sko nedi den tykke posen. Det har ikke akkurat vært voldsomt kaldt enda heller, bare rundt 0 grader på det kaldeste.

Hva synes dere jeg bør gjøre? Si ifra eller ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker de vogna utenom soving? Tenker att det ikke er behagelig å sove med sko så det ville jeg tatt opp.

Skrevet

Syns jo i utgangspunktet det er idiotisk å kjøpe noe som ikke kan vaskes!

Og hvis du og barnet er ute og går en tur....Junior stabber selv, men vil plutselig opp i vogna... Knyter du da av skoene først...? Det har jeg egentlig liten tro på. Da løfter man barna oppi vogna og går videre.

Og det kan jo ha skjedd i barnehagen også.

Tror ikke de tar på barna skoene for at de skal sove. Det gjør de i hvertfall ikke i vår barnehage.

De spiser, kler på dem og legger dem i vogna for å sove. Uten sko. Når de våkner så tar de på sko hvis de fortsatt skal være ute.

Anonymous poster hash: d6f5b...7c9

Skrevet

Og hvis du og barnet er ute og går en tur....Junior stabber selv, men vil plutselig opp i vogna... Knyter du da av skoene først...? Det har jeg egentlig liten tro på. Da løfter man barna oppi vogna og går videre.

Tror ikke de tar på barna skoene for at de skal sove. Det gjør de i hvertfall ikke i vår barnehage.

De spiser, kler på dem og legger dem i vogna for å sove. Uten sko. Når de våkner så tar de på sko hvis de fortsatt skal være ute.

Dette er forskjellig fra sted til sted.

Min mors barnehage tar av skoene nettopp fordi det er ganske ubehagelig og vondt å sove med sko på. Voksne ville jo heller ikke lagt seg med sko i en trang pose.

Jeg synes det er helt innafor å si ifra. Du er forelder, du bestemmer.

Anonymous poster hash: 9ebc4...6c5

Skrevet

Jeg kjøpte den vognposen som hadde fått best i test. For meg er det viktigst at barnet mitt holder seg varm gjennom vinteren. Ellers tror jeg ikke de bruker barnevognene til å gå tur med. De bruker andre vogner der det er plass til flere barn. Og når JEG bruker vogna til å gå tur med (siden du absolutt følte behov for å trekke det inn), så tar jeg på han nok klær til at han ikke trenger å sitte i vognpose i vogna.

Skrevet

Selvsagt tar man av skoene før barnet puttes i vognposen....... De kan jo ha tråkket i mye rart, t.o.m hundebæsj!

Anonymous poster hash: 76dcc...cb7

Skrevet

Er vi ute å går og ungen er fult påkledd så har vi ikke posen i vogna. Nå er det -5 og hun svetter veldig om hun har mer enn strømpebukse og litt tykker jakke, tynn lue osv. Posen er god men det er ikke beregnet å være fult kledd med uteklær i den. De fleste barnehager har egne vogner med plass til flere på tur. Vogna som er barna sine blir bare brukt til soving så skjønner att ts lurer

Anonymous poster hash: 8f639...963

Skrevet

Unger har jo sand over hele seg i barnehagen, er du sikker på at dey kommer fra skoene?

Når de henger opp posen eller løfter opp barnet med posen på vil jo sanden dette ned i bunnen.

Uansett så synes jeg ikke det gjør noe å soørre de.

Så lenge du sier fra på en normal måte tviler jeg på du blir sett på som masete.

Det jeg ville oppfattet som masete er foreldre som gjør antagelser ellet hisser seg opp over bagateller og lager full ståhei for ingenting. Å si at det er fint om de ikke har sko på i vognposen fordi du ikke får vasket det vekk er jo bare helt normal dialog :)

Anonymous poster hash: c59ea...d79

Skrevet

Nå har jeg barn som er ferdig med vognbruk, men jeg har aldri noensinne puttet et barn oppi vognposen med skoene på. Selvfølgelig har jeg tatt av skoene om ungen har villet opp i vognposen, skoene har jeg da lagt i kurven under vogna. Også da jeg jobbet i bhg. og det var andres barn og andres vognposer. Å sette barn opp i vognposen med skoene på virker helt fjernt for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...